Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-12, 15:12
  #1
Medlem
snelhestens avatar
Hej. Varför är det tillåtet att kastrera djur? Som jag har förstått så är det så att sexdriften gör djuren agressiva, men är det okej att kastrera dom för det? Tänk er fan, det bokstavligt talat förstör dom som levande varelser, gör dom till en mysig jävla leksak, allt för eran sjuka lust. Har någon sjuk lust att förklara sig här?
Citera
2010-07-12, 15:17
  #2
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Hej. Varför är det tillåtet att kastrera djur? Som jag har förstått så är det så att sexdriften gör djuren agressiva, men är det okej att kastrera dom för det? Tänk er fan, det bokstavligt talat förstör dom som levande varelser, gör dom till en mysig jävla leksak, allt för eran sjuka lust. Har någon sjuk lust att förklara sig här?


Varför skull det inte vara tillåtet? Djur är ju en egendom som allt annat, dock levande.
Man kanske inte vill att de ska sätta nya ungar till världen?


Djur ska man äta, kela med, göra pälsar av, och kastrera om man vill.
Citera
2010-07-12, 15:19
  #3
Medlem
RoastCamels avatar
Ska man inte avla kan man lika gärna kastrera. Det blir lättare att handskas med hunden, väldigt bra i t.ex. barnfamiljer.
Citera
2010-07-12, 15:20
  #4
Avstängd
reyears avatar
Djur är inte människor. Vill man inte att som ska vara lika farliga/kåta så kastrerar man dem, varför inte? Har man människobarn så är det nog bättre att ha en lugnare hund-
Citera
2010-07-12, 15:22
  #5
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Varför skull det inte vara tillåtet? Djur är ju en egendom som allt annat, dock levande.
Man kanske inte vill att de ska sätta nya ungar till världen?


Djur ska man äta, kela med, göra pälsar av, och kastrera om man vill.

Nja, de borde väl ha vissa rättigheter? Jag känner ett enormt föralt för folk som "älskar" sina djur, samtidigt som de förstör de på det här sättet. Äckliga människor som ska göra djuret till en halvdöd zombie-leksak, bara för att uppfylla sina äckliga behov. Lika bra då att erkänna att man skiter i dom och accepterar djurplågeri, typ som du.
Citera
2010-07-12, 15:23
  #6
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyear
Djur är inte människor. Vill man inte att som ska vara lika farliga/kåta så kastrerar man dem, varför inte? Har man människobarn så är det nog bättre att ha en lugnare hund-

Ja du, därför att sexlusten är en grundläggande drivkraft för allt som rör sig, därför ska man inte det? Man kanske ska få göra lite andra operationer också, hugga av 2 ben och sätta dit pinnar med hjul.
Citera
2010-07-12, 15:29
  #7
Medlem
Greenis avatar
Kan inte annat än hålla med TS.
Citera
2010-07-12, 15:29
  #8
Medlem
Warjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nja, de borde väl ha vissa rättigheter? Jag känner ett enormt föralt för folk som "älskar" sina djur, samtidigt som de förstör de på det här sättet. Äckliga människor som ska göra djuret till en halvdöd zombie-leksak, bara för att uppfylla sina äckliga behov. Lika bra då att erkänna att man skiter i dom och accepterar djurplågeri, typ som du.

Jag förstår lite vad du menar. Det är lite dubbelmoral, men hunden kan ju inte vara kåt hela tiden och springa runt och jucka både möbler och småbarn!
Citera
2010-07-12, 15:32
  #9
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warja
Jag förstår lite vad du menar. Det är lite dubbelmoral, men hunden kan ju inte vara kåt hela tiden och springa runt och jucka både möbler och småbarn!

Då kanske det är dags att sluta ha husdjur, eftersom att det inte går ihop så bra? Typ som pappegojor, helt jävla sjukt, de sitter i en bur (fängelse) och piper dag ut och dag in, istället för att flyga runt i naturen som sig bör.
Citera
2010-07-12, 15:36
  #10
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Hej. Varför är det tillåtet att kastrera djur?

för att det hittills inte funnits någon framgångsrik lobby som jobbat för ett förbud. men du kan väl starta en? det vore välkommet, man kan ju hoppas att det skulle öppna ögonen på folk för det hyckleri som präglar de flestas resonemang om vad man får och inte får göra med djur. kan tillägga att jag är för kastrering men som sagt, en diskussion om saken vore verkligen inte fel.
Citera
2010-07-12, 15:39
  #11
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
för att det hittills inte funnits någon framgångsrik lobby som jobbat för ett förbud. men du kan väl starta en? det vore välkommet, man kan ju hoppas att det skulle öppna ögonen på folk för det hyckleri som präglar de flestas resonemang om vad man får och inte får göra med djur. kan tillägga att jag är för kastrering men som sagt, en diskussion om saken vore verkligen inte fel.

haha, jag har nog varken resurser eller tid för att skapa någon lobby, fast om jag var politiker hade jag helt klart arbetat för ett förbud.
Citera
2010-07-12, 15:40
  #12
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Hej. Varför är det tillåtet att kastrera djur? Som jag har förstått så är det så att sexdriften gör djuren agressiva, men är det okej att kastrera dom för det? Tänk er fan, det bokstavligt talat förstör dom som levande varelser, gör dom till en mysig jävla leksak, allt för eran sjuka lust. Har någon sjuk lust att förklara sig här?

Att det är negativt och "sjukt" att kastrera sin hund är skitsnack! Det finns faktiskt många fördelar med kastrering. Det reducerar exempelvis prostatasjukdom och andra problem som en icke-kastrerad hund kan ha. Dessutom blir många hanar mer harmoniska och lugna då deras skaplynne inte längre cirkulerar kring dominans och sexdrift (vilket i många fall kan orsaka inte bara aggressivitet och revirskap, utan även stress och nervositet) vilket också gör att dessa hundar inte konsekvent ylar och galar om nätterna eller springer omkring och bråkar om rätten till tikens dräktighet. Undersökningar har dessutom visat att kastrering leder till ett friskare och hälsosammare liv för hunden.
__________________
Senast redigerad av Neorpha 2010-07-12 kl. 15:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback