2010-07-06, 21:46
Medlem
baabamaas avatar
Det finns många spel med riktigt bra handling som skulle passa perfekt i bibliotek. Jag tänker mest på olika rollspel, men också t.ex Gta. Själv lärde jag mig grunderna i engelska från att spela pokemon och andra rollspel när jag var liten så spel borde definitivt finnas på biblioteket. En dröm vore ju en hel hylla full med gamla super nintendo och playstation spel i gott skick samt konsoler att få låna
Citera
2010-07-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
De klassiska spelen borde tillhandahållas av kulturhistoriska skäl, precis som med klassiska stumfilmer och äldre litteratur, samtidigt som de nyare spelen också borde finnas tillhands.

Håller helt med, men tyvärr tycks inställningen på de bibliotek som har spel vara att de ska "locka kidsen" och inget annat. 99% av alla bibliotekarier kan ju inte ett skit om dataspel.

Men det är egentligen samma sak med musik på bibliotek. Man skulle kunna bygga upp samlingar syftande till möjligheten för låntagarna att systematiskt bygga upp en gedigen musikalisk bildning, men köper till synes mest in på måfå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in