2010-07-11, 01:38
Medlem
Beys avatar
Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.
Citera
2010-07-11, 01:41
Bannlyst
Kristna = Mentalt störda? Nej, det stämmer faktiskt inte.

Kristna = Mentalt underlägsna är det korrekta svaret.
Citera
2010-07-11, 01:44
Medlem
Jim Divines avatar
Jag är benägen att hålla med dig till stor del.

Tycker att det alltid finns en tydlig lukt av hjärntvätteri och falskhet omkring religiösa/troende, tyvärr.
Citera
2010-07-11, 01:45
Medlem
Haris82s avatar
Nej inte riktigt mentalt störda, men en anning lurade och hjärntvättade är dom. Dom behöver läsa på alla bevis på att gud inte fins, till slut kan dom inse att dom inte alls är slavar till en varelse som inte existerar alls. Men det kan ta tid, många av dom tvivlar men får samtidigt ångest bara av tankar på att gud inte fins. Då är det svårt och slita sig.
Citera
2010-07-11, 01:45
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister?

Det där var spännande, har du någon seriös källa att hänvisa till?

(Oj, vad mycket klockan har blivit... dags för aftonbön och sedan sova några timmar innan gudstjänsten, men jag tittar naturligtvis tillbaks hit imorgon och hoppas då på ett svar! )
Citera
2010-07-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.
Kan inte annat än att hålla med! Går verkligen inte ta något kristna/religiösa säger på allvar så jag undviker ofta att ens argumentera om det.
Citera
2010-07-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haris82
Nej inte riktigt mentalt störda, men en anning lurade och hjärntvättade är dom. Dom behöver läsa på alla bevis på att gud inte fins, till slut kan dom inse att dom inte alls är slavar till en varelse som inte existerar alls. Men det kan ta tid, många av dom tvivlar men får samtidigt ångest bara av tankar på att gud inte fins. Då är det svårt och slita sig.

OJ!!!
Vilka bevis pratar du om?
Källor på detta?
Citera
2010-07-11, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
OJ!!!
Vilka bevis pratar du om?
Källor på detta?

Måste det alltid finnas en rutten källa? Bör man inte själv inse att något inte står rätt till skallen på fullt kristna personer.
Då menar jag inte personer som tror på gud men inget mer.
Då menar jag personer som läst hela bibeln kan det utan till och plågar sig i kyrkan varje dag.
Citera
2010-07-11, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Om kristna är störda, säg mig då vad JV är? Där kan vi snacka hjärntvätteri.

Helt rätt, synd om dom personerna, tycker att staten borde ta hand om dessa olycksdrabbade personer som fått uppleva detta hemska senario som liten.

Jag blir livrädd när dom knackar dörr, har hänt mig några gånger, vet inte varför men blir riktigt rädd för dom.
Citera
2010-07-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koskos18
Måste det alltid finnas en rutten källa? Bör man inte själv inse att något inte står rätt till skallen på fullt kristna personer.
Då menar jag inte personer som tror på gud men inget mer.
Då menar jag personer som läst hela bibeln kan det utan till och plågar sig i kyrkan varje dag.

Ja om du påstår dig ha Bevis så ska du fan kunna komma med en relevant källa och Bevisa det du säger.
Annars står bara din tro mot deras tro - Och vem ska man tror på då... den ena eller den andra troende?

Nej, du måsta presenterar en "rutten källa" för dina bevis om det ska vara något värde i det du säger.
Citera
2010-07-11, 02:51
Medlem
Flytande_argots avatar
Om en vuxen människa går runt med en bergfast övertygelse om att tomten faktiskt existerar och bor på nordpolen (att vi inte hittat hans leksaksfabrik är inte bevis för att den inte existerar utan det pekar bara på att vi inte letat tillräckligt ordentligt) så kommer nog de flesta att skaka på huvudet. Men finns det någon större skillnad mellan att hålla fast vid en sådan uppfattning än att gå runt och tro på gud?
Citera
2010-07-11, 03:43
Medlem
Jo det finns en mycket stor skillnad.
En person som tror en sak eller miljoners miljoner personer som trott på samma sak genom århundraden...
Om du inte ser någon skillnad så säger det en del om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in