2010-07-05, 15:58
Medlem
danny79s avatar
Gött. Då är det slutsnackat om den saken
2010-07-05, 16:11
Medlem
jag som i vanliga fall inte blir brun (inte ens efter 2v i Bulgarien, eller 1månad i mellan östern på sommaren) har blivit kalas brun! Har kanske inte direkt fått fler leverfläckar men att dem blivit mörkare. samt att en massa gamla rivmärken och ärr som blivit mer markerande.

Biverkningar som jag märkt av efter ca 3 veckors daglig dos på 0.25mg
är just mer markerande leverfläckar och små rivmärken. Första gången blev jag lite illamående men det gick över efter typ tredje sticket.

har gått över till e3d på mellan 0.25 - 0.35mg

och köpt på MG.com

synd att de har orderstopp just nu bara
2010-07-05, 16:50
Medlem
jaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peshii
jag som i vanliga fall inte blir brun (inte ens efter 2v i Bulgarien, eller 1månad i mellan östern på sommaren) har blivit kalas brun! Har kanske inte direkt fått fler leverfläckar men att dem blivit mörkare. samt att en massa gamla rivmärken och ärr som blivit mer markerande.

Biverkningar som jag märkt av efter ca 3 veckors daglig dos på 0.25mg
är just mer markerande leverfläckar och små rivmärken. Första gången blev jag lite illamående men det gick över efter typ tredje sticket.

har gått över till e3d på mellan 0.25 - 0.35mg

och köpt på MG.com

synd att de har orderstopp just nu bara
När började du känna att "fan, det här funkar!!!"? Idag är min femte dag, tänkte köra imorgon utan att sola och på onsdag kväll, en timme efter injektion ska jag sola solarium och se om det blir märkbar skillnad.
Idag är jag lite solbränd, alltså lite "fräsch", man ser att jag har fått lite färg, men långt ifrån brun...
2010-07-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasz
När började du känna att "fan, det här funkar!!!"? Idag är min femte dag, tänkte köra imorgon utan att sola och på onsdag kväll, en timme efter injektion ska jag sola solarium och se om det blir märkbar skillnad.
Idag är jag lite solbränd, alltså lite "fräsch", man ser att jag har fått lite färg, men långt ifrån brun...

jag hade lite otur med vädret och annat så jag solade inte så mkt i början, men efter ca 7-10 dagar med minimal sol så kände jag så.

nu är jag på peaken av fin bränna i hela mitt liv! aldrig vart så här brun tidigare!

tror du kommer märka av skillnad efter ditt solariebesök
2010-07-05, 20:51
Medlem
Allergi?

Har kört några doser nu och varje gång svider det som fan när jag injekterar, kliar och svider också i några timmar efter sticket. Någon annan som känt likadant? Beställt från E*****tan och man får ju med linsvätska att blanda ut med. Kan det vara vätskan som svider och kliar?
2010-07-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAndersson
Allergi?

Har kört några doser nu och varje gång svider det som fan när jag injekterar, kliar och svider också i några timmar efter sticket. Någon annan som känt likadant? Beställt från E*****tan och man får ju med linsvätska att blanda ut med. Kan det vara vätskan som svider och kliar?

Kolla på linsvätskan vad den innehåller.
En del innehåller massa goa grejer, en del är bara vatten med lite koksalt.

Att få en en liten irritation vid injekten är väl inte helt ovanligt vad jag förstått. Mitt blir som ett myggbett i 5-10 min (utan kli), sen försvinner det.
2010-07-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafiren
"kan bara konstatera att tidigare ryktesspridning i tråden kring att det ska vara av sämre kvalité, avge mer biverkningar än normalt etc stämmer inte överens med verkligheten."

Jag har testat batchar från olika aktörer och kan inte säga att jag märker någon skillnad. Effekten samt graden av uppkomna biverkningar är densamma, och vill egentligen påstå att det är de leverfläckar som jag uppmärksammat vid tidigare användande av MT2 som åter kommit tillbaka.

Evolate: anledningen till min utvärdering var pga användare som ca. 13 dagar bak i tråden hävdade att onormalt antal leverfläckar uppstod av just MG's MT2.. Beställde därför främst för att ta död på allt snack.

ok bra, så vi får det snacket ur världen, bra initiativ !
2010-07-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortmentjock
Nån som har en aning om varför man får ont i magen ett tag efter injektion? Känns ju inte så där jättehälsosamt...

Sticket gjordes i övre delen av låret

Har haft en konstig känsla i magen sen första sticket vilket togs 23 tiden i förrgår. Har inte tagit nå mer stick nu för att se om det försvinner, känns lite bättre nu. Det gör liksom lite småont och man känner sig "orolig" i magen.

Trodde den bieffekten bara skulle hålla i sig några timmar...

Nån som känt samma sak?
Bör man vänta med stick två, så att bieffekten inte förvärras?
2010-07-06, 11:36
Medlem
Linuouzs avatar
Fick hem paketet från mg.com förra torsdagen och har sen dess tagit en dos på 0,25mg varje dag. Jag var ganska nervös inför det första sticket, men det gick bra och jag upplevde inga värre bieffekter än lite illamående samt rodnad strax efter injektionen vilket gick över ganska fort.

Är nu inne på min sjätte dag och har under de här dagarna spenderat 4 dagar på stranden, i ett snitt på runt 5-6 timmar varje dag. Jag kan inte direkt påstå att jag har märkt någon större effekt under dessa dagar, har dock upplevt att jag fått en del nya leverfläckar utspridda på kroppen, inga i ansiktet dock som tur är. Har också märkt att mina fräknar har kommit tillbaks, hade fräknar främst på näsan när jag var mindre, dessa har dock försvunnit/ljusnat under åren fast har nu iomed m2 användningen kommit tillbaks.

Jag hade tänkt att fortsätta ligga på dosen 0,25 mg om dagen i två veckor till för att sedan se om jag har upplevt några vidare resultat, jag kommer annars testa att höja dosen smått. Ska bli roligt att se om jag kommmer uppleva några större resultat nu inom det närmsta, har trots allt spenderat ganska mycket tid i solen det senaste :S så vore lite konstigt om färgen inte kommer snart
2010-07-06, 11:41
Medlem
jaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortmentjock
Har haft en konstig känsla i magen sen första sticket vilket togs 23 tiden i förrgår. Har inte tagit nå mer stick nu för att se om det försvinner, känns lite bättre nu. Det gör liksom lite småont och man känner sig "orolig" i magen.

Trodde den bieffekten bara skulle hålla i sig några timmar...

Nån som känt samma sak?
Bör man vänta med stick två, så att bieffekten inte förvärras?
Kan vara så för att du är stressad eller orolig just för själva sakens skull. Kan vara en orsak, behöver alltså inte vara något med själva melanotanet. Novalucol är en superbra "medicin" om man är lite orolig i magen, brukar ta två tuggtabletter när jag börjar få ont i magen (då menar jag ont efter att ha varit stressad, ätit dåligt, sovit dåligt, haft mycket att göra, oroat mig etc.), smakar godis och magen är okej på fem minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Linuouz
Fick hem paketet från mg.com förra torsdagen och har sen dess tagit en dos på 0,25mg varje dag. Jag var ganska nervös inför det första sticket, men det gick bra och jag upplevde inga värre bieffekter än lite illamående samt rodnad strax efter injektionen vilket gick över ganska fort.

Är nu inne på min sjätte dag och har under de här dagarna spenderat 4 dagar på stranden, i ett snitt på runt 5-6 timmar varje dag. Jag kan inte direkt påstå att jag har märkt någon större effekt under dessa dagar, har dock upplevt att jag fått en del nya leverfläckar utspridda på kroppen, inga i ansiktet dock som tur är. Har också märkt att mina fräknar har kommit tillbaks, hade fräknar främst på näsan när jag var mindre, dessa har dock försvunnit/ljusnat under åren fast har nu iomed m2 användningen kommit tillbaks.

Jag hade tänkt att fortsätta ligga på dosen 0,25 mg om dagen i två veckor till för att sedan se om jag har upplevt några vidare resultat, jag kommer annars testa att höja dosen smått. Ska bli roligt att se om jag kommmer uppleva några större resultat nu inom det närmsta, har trots allt spenderat ganska mycket tid i solen det senaste :S så vore lite konstigt om färgen inte kommer snart
Testa att inte sola så mycket så hinner det bunkras upp, haha, så känner jag i alla fall. Igår solade jag inte, inte idag men imorgon ska jag sola solarium för att maxa på det. Ser fram emot det!
2010-07-06, 11:48
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasz

Testa att inte sola så mycket så hinner det bunkras upp, haha, så känner jag i alla fall. Igår solade jag inte, inte idag men imorgon ska jag sola solarium för att maxa på det. Ser fram emot det!

Bättre att sola inom första timme efter injekt.
MT2 hinner inte "bunkras upp" i kroppen p.g.a. kort halveringstid.
2010-07-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Bättre att sola inom första timme efter injekt.
MT2 hinner inte "bunkras upp" i kroppen p.g.a. kort halveringstid.
Så du menar att Melanotanet i kroppen bara är effektivt ca 1 timme efter injektion? Självklart vet jag att halveringstiden är väldigt kort, men om man kör en uppladdningsfas i 2 veckor så bunkrar man väll ändå upp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in