2009-02-10, 01:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Laskigt, ar det Bengt?

Nej, de har bytt ut bilden... Det var en rätt normal bild på Bengt som fyllde hela sidan förut.
Citera
2009-02-10, 01:21
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Någon som minns varför Fahlström slutade på Barnjournalen 1988?
Enligt Wikipedia var han bara 50 år då han slutade, finns inga uppgifter på vad som eventuellt skulle lockat vidare honom i karriären.

För övrigt dröjde det ända till 1990 innan Barnjournalen gjorde en kortare comeback (till 1991) när Pelle Thörnberg tog över.

Så vad hände egentligen med Barnjournalen i allmänhet och Bengt i synnerhet året 1988?! Är lite för ung för att minnas några skvallerskrönor kring honom från det året, dessutom hade väl sådant svårare att sprida sig före internets intåg..
För det första så var hans tilltag att ta knullbombaren till Polen och hämta en fru, inte populärt. Hans alkoholvanor vet jag inte mycket om men jag är såpass gammal att jag kommer ihåg skvaller om "fyllehunden" och "horbocken". Jag gissar att han helt enkelt gjorde sig omöjlig som programledare för ett program som skulle presentera "nyheter" på ett lagom tillrättalagt sätt för barn i DDR-Sveriges era.
Citera
2009-11-30, 00:20
Bannlyst
Har ett minne av att Fahlström ringde in till ett telefonväkteri på TV4 under något VM eller EM under 2000-talet och var förbannad på att Sverige inte spelade offensivt.

Var det under EM år 2004?
Senast redigerad av BlankningsMaja 2009-11-30 kl. 00:24.
Citera
2010-07-01, 13:37
Bannlyst
BUMP!

Av en ren tillfällighet stötte jag precis på namnet Fahlström i samband med en arbetsuppgift, och kom då att tänka på den gamle stofilen Bengt Fahlström som ledde "Barnjournalen" för över 20 år sedan.

Han lever fortfarande. Bor i Malmö. Ogift.

Så börjar jag leta snaskigheter om honom och hittar följande inlägg på ett forum:
http://www.alltomtv.se/t54430.html

Citat:
(7/9 2006)
Älskar Polen

--------------------------------------------------------------------------------
Jag fullkomligt älskar Polen... Allt som har med Polen att göra. Warzawa, Gdansk och alla coola plejs. Polsk mat, polskt TV, polska horor och polska fotbollslag. Idagsläget är jag inne på min trejde polska fru. Hon är BÄST!!!

Kort sagt; Jag är frälst på Polen...

Vad tycker ni?

Postat av:
BengtFahlström
Barnjournalslegend

Jag tvivlar starkt på att det är den riktigt Bengt Fahlström som skrivit detta...
Senast redigerad av Oilkink 2010-07-01 kl. 13:39.
Citera
2010-07-01, 14:07
Medlem
Databasnörds avatar
Citat:
Sedan vet jag inte vad herrarna 3 dvs bosse från tv-sporten, samt den nu bortgångne tv profilen Lennart Svan gjorde i Thailand tillsammans med B.Fahlström? Någon som vet??
Kanske bara en vanlig semester kompisar emellan eller så delade dessa herrar ett gemensamt intresse för barn...vem vet??

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000005279497
Citera
2011-01-27, 14:28
Medlem
GrooveMerchants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henjse
Jag minns med förtjusing parodin Barnbarnjournalen som gjordes av en av killarna i Helt Appropå men en halv jordglob på huvudet. En filmsnutt på en stridsvagn samtidigt med hemglasstrudelutten... dagens ämne: Hämndglass

Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Och så gjorde han själv den swoschande ljudefftekten med munnen, och så hade han en halv jordglob på huvudet.

Det bär mig emot att väcka en så gammal tråd, men jag var bara tvungen. När jag såg klippet var den här tråden det första jag tänkte på.

http://www.youtube.com/watch?v=14-x2KgeZiY
Citera
2011-01-27, 22:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Han var programledare för "Lilla aktuellt" eller om det var "Lilla löpsedeln" ett tag också vi brukade kolla på det i plugget för att vi skulle lära oss nåt
Citera
2011-02-16, 18:42
Medlem
TroyMcLures avatar
Har detta klipp på Bengt uppmärksammats?

http://www.youtube.com/watch?v=Nkc6_YDxj1s
Citera
2011-02-16, 22:51
Medlem
z2joiss avatar
På 90-talet råkade jag beställa ett paket "bombsäkra" systemtips. Döm om min förvåning när der visade sig vara Bengt fahlstrom som egenhändigt snickrat ihop dem. Systemet sprack ordentligt i alla fall...
Citera
2011-02-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Har detta klipp på Bengt uppmärksammats?

http://www.youtube.com/watch?v=Nkc6_YDxj1s

Oavsett hälsorläge så uttrycker han sig fortfarande som en kvällstidningsreporter. När det gäller Nixons Checker-tal så får man nog tycka lite synd om hunden som - mitt i stekheta sommaren - fick åka godsvagn ända från Texas till Washington.
Citera
2011-02-17, 18:08
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
På 90-talet råkade jag beställa ett paket "bombsäkra" systemtips. Döm om min förvåning när der visade sig vara Bengt fahlstrom som egenhändigt snickrat ihop dem. Systemet sprack ordentligt i alla fall...

Du visste alltså inte att det var Bengt som låg bakom tipset när du beställde paketet? Det kan mycket väl hända att Bengt är vass på trav, men tvivlar på att han äger en tidsmaskin och kan trotsa det statistiskt orimliga i "bombsäkra" systemtips.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Oavsett hälsorläge så uttrycker han sig fortfarande som en kvällstidningsreporter. När det gäller Nixons Checker-tal så får man nog tycka lite synd om hunden som - mitt i stekheta sommaren - fick åka godsvagn ända från Texas till Washington.

Tycker han uttrycker sig rätt kvickt trots alla påståenden om honom som alkis. Bor han kvar i Malmö?
Citera
2011-02-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Tycker han uttrycker sig rätt kvickt trots alla påståenden om honom som alkis. Bor han kvar i Malmö?

Absolut. Han ser oväntat fräsch ut med tanke på allt snack. Inslaget väcker en del minnen. Bengt Mikael bor kvar i Malmö. Han är dock inte gift längre med den där 23-åringen. Men när det gäller V75 verkar det inte vara något fel på självförtroendet:

http://www.youtube.com/watch?v=r8iay8wkF6k&NR=1

Samma inställning till kameran som vi var vana vid på Barnjournalens tid.

Är det någon som vet hur det gick med de där 200kr som man skulle satsa? Hittar ingen del 2 på YouTube...
Senast redigerad av Tomteboda 2011-02-17 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in