Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-10-30, 01:36
  #1
Medlem
Någon som vet vad den där killen som hade Barnjournalen en gång i tiden har för sig? Bengt tror jag han hette, eller? Killinggänget nämner ju honom i något sammanhang... nån som vet mer?
Citera
2002-10-30, 01:57
  #2
Medlem
skippers avatar
bengt fahlström va?
Citera
2002-10-30, 02:44
  #3
Medlem
Är inte han stendöd????

har för mig han säckade för ett bra tag sedan!!! (aids??)

men som vanligt så kan jag ju ha fel!!! :roll:
Citera
2002-10-30, 03:05
  #4
Medlem
skippers avatar
Tror han lever, hittade tecken på smaskigheter här. Någon som orkar leta vidare?

http://www.monoform.com/johansson/ar...estbook12.html
Citera
2002-10-30, 09:56
  #5
Medlem
Var det inte ett bra program?

Då jag var barn var detta ett program som jag såg fram emot på lördagarna (var det inte lördagar?).

Nyttig information och bra upplägg.

Programledaren som lutade sig in i rutan så man nästan trodde han skulle trilla in i vardagsrummet. Han var också en av pionjärerna för den moderna innefrisyren "Forward" eller även kallad "Robin Hood-frisyren" (eftersom man tar från de rika och ger till de fattiga).

Vad han gör idag och varför han försvann från rutan är intressant att veta...
Citera
2002-10-30, 11:04
  #6
Medlem
Hittat på Mediearkivet:
Datum: 2000-08-28 Avdelning: Allmänt Sida: 36
Bengt Fahlström
Programledaren Bengt Fahlström fyller 62 år i dag. Ledde Barnjournalen i tv 1974-91 och fick Stora journalistpriset 1979. Sedan han slutat på tv skrev han böcker om tips, han har flera gånger haft tretton rätt och vunnit stora pengar på V75. Gift två gånger, båda hustrurna från Polen, ett land han länge fascinerats av. (FLT)
Copyright: Nerikes Allehanda eller artikelförfattaren.

Vilket i o f s inte säger något om vad han gör idag.
Citera
2002-10-30, 11:35
  #7
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Re: Var det inte ett bra program?

Citat:
Ursprungligen postat av johanc
Då jag var barn var detta ett program som jag såg fram emot på lördagarna (var det inte lördagar?).

Nyttig information och bra upplägg.

Programledaren som lutade sig in i rutan så man nästan trodde han skulle trilla in i vardagsrummet. Han var också en av pionjärerna för den moderna innefrisyren "Forward" eller även kallad "Robin Hood-frisyren" (eftersom man tar från de rika och ger till de fattiga).

Vad han gör idag och varför han försvann från rutan är intressant att veta...

Jag såg också med stor glädje fram emot Barnjournalen varje vecka, och jag tyckte det var lika kul varje gång Bengt Fahlström tog sats och siktade in pannbenet mor kameran.
Citera
2002-10-30, 12:14
  #8
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bengt Fahlströms karriär tog slut i samband med en huvudlös folkparksturné där någon (troligen han själv) fått för sig att han kunde göra succé som stå-uppare och satiriker. Till hans framträdanden kom nu inte den publik som han skrivit materialet för, utan GIVETVIS barnfamiljer som ville se mysige Bengt från TV visa upp Skansen-nallar snarare än höra skarpa skämt om Ceaucescu eller vad det nu var. Barnen blev enligt mediarapporter ledsna över att Bengt var så konstig, och de vuxna hade sannolikt sett bättre ståuppare framträda.

Han skrev visst "artiklar" för FIB Aktuellt under en period.

En s k loser.
Citera
2002-10-30, 12:49
  #9
Medlem
back flashs avatar
Ett rykte i Malmö gör gällande att herr Fahlström brukar ses stryka omkring nergången som fan på stan med skitiga kläder och plastpåsar i händerna..
Citera
2002-10-30, 12:52
  #10
Medlem
User: Unknowns avatar
"Den svenske TV-programledaren Bengt Fahlström föddes den 28 augusti 1938." Verkar vara svårt att hitta bilder på och information om honom. Hittade en kass bild:


Och en från -84:

Citera
2002-10-30, 15:18
  #11
Medlem
Ford_Prefects avatar
Vill minnas att han ringde in till Tipslördag för ett par år sen när man fick ställa frågor till Lars-Tommy, han var inte helt nöjd med hur landslaget sköttes...
Citera
2002-10-30, 15:23
  #12
Medlem
jks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Tror han lever, hittade tecken på smaskigheter här. Någon som orkar leta vidare?

http://www.monoform.com/johansson/ar...estbook12.html

Fan vilken jobbig sida. Jag hittade inte mycket, kan du inte klippa ut det väsentliga. :roll:
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback