Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Du menar att alla i hela världen som inte är svenskar är korkade än Svenskar? Så några miljoner etnisk svenska är de mest hågstående varelserna på denna jord. Någon måste väl berätta dessa dåliga nyhter för alla andra folkslag i världen. Det är en revolutionär upptäckt.
Pajas.
Vad jag menar är följande:
I stort sätt alla mätbara kvantiteter med variation, funna i naturen är normalfördelade. Om du fick för dig att mäta bredden på exempelvis björklöv, skulle du finna den normalfördelad. Svenskarnas IQ är naturligtvis också normalfördelad. Invandring enligt den form vi idag har till Sverige innebär att vi tar in en blandning av folk från olika delar av världen. Normalfördelningen av
denna blandnings IQ överlappar inte svenskarnas helt, utan är förskjuten åt lägre IQ. Om vi skulle ha en invandring av annat slag skulle resultatet kunna bli annorlunda. Med en invandringsmix bestående av vissa asiatiska folk, men stokastiskt hopsamlade i deras länder skulle överlappet till och med kunna bli förskjutet åt högre IQ.
Detta resonemang visar på inget sätt att det inte finns massor av invandrare komna till Sverige som är betydligt mer intelligenta än massor av etniska svenskar. Däremot är det omvända mer sannolikt.
Man sköter inte ett land väl genom att titta på specialfall och hur det skulle kunna vara, man tittar på vad som är sannolikt.
Jag vet inte vem du är som kallar mig pajas, men jag känner mig rätt trygg med att kunna se saker i strategiska drag och vad som är bäst för mitt land och mitt folk på sikt. Jag vet mycket väl att det finns massor av människor, etniska svenskar av dumhet, samt invandrare av egennyttiga skäl, som endast är kapabla till taktiskt kortsiktigt tänkande.