2010-06-30, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Invaderat? Om någon grupp har invaderat detta delforum är det högertomtarna och foilehattarna som ser judekonspirationer under varenda sten och omöjliggör en sansad debatt kring invandrings- och integrationsfrågan.

Utan att sympatisera med vänstern ser jag dem gång på gång argumentera varför de tror på en generös invandringspolitik.

Om något så behöver I&I en större bredd på debattörer så det faktiskt blir ett diskussionsforum istället för det ryggdunkar- och kuksugarforum det är idag där varje avvikande åsikt blir trollanklagad.

håller inte med, du verkar själv just vara en sån tomte du pratar om
Citera
2010-06-30, 13:22
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
håller inte med, du verkar själv just vara en sån tomte du pratar om

Din brist på att kunna uttrycka dig på korrekt skriven svenska förklarar i viss mån varför du inte kommer med några relevanta argument för att du tycker jag har fel. Menar du på fullt allvar att det råder en jämn balans mellan invandringsvänliga och invandringskritiker i detta delforum? Eller tror du på fullt allvar att vänsterblocket är överrepresenterat?

Menar du förresten att jag skulle vara en högertomte? Jag använde "epitetet" tomte enbart i samband med begreppet "höger".
Citera
2010-06-30, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Din brist på att kunna uttrycka dig på korrekt skriven svenska förklarar i viss mån varför du inte kommer med några relevanta argument för att du tycker jag har fel. Menar du på fullt allvar att det råder en jämn balans mellan invandringsvänliga och invandringskritiker i detta delforum? Eller tror du på fullt allvar att vänsterblocket är överrepresenterat?

Menar du förresten att jag skulle vara en högertomte? Jag använde "epitetet" tomte enbart i samband med begreppet "höger".

det är bara losers som klagar på språket...
Citera
2010-06-30, 14:23
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Du menar att alla i hela världen som inte är svenskar är korkade än Svenskar? Så några miljoner etnisk svenska är de mest hågstående varelserna på denna jord. Någon måste väl berätta dessa dåliga nyhter för alla andra folkslag i världen. Det är en revolutionär upptäckt.

Pajas.

Vad jag menar är följande:

I stort sätt alla mätbara kvantiteter med variation, funna i naturen är normalfördelade. Om du fick för dig att mäta bredden på exempelvis björklöv, skulle du finna den normalfördelad. Svenskarnas IQ är naturligtvis också normalfördelad. Invandring enligt den form vi idag har till Sverige innebär att vi tar in en blandning av folk från olika delar av världen. Normalfördelningen av denna blandnings IQ överlappar inte svenskarnas helt, utan är förskjuten åt lägre IQ. Om vi skulle ha en invandring av annat slag skulle resultatet kunna bli annorlunda. Med en invandringsmix bestående av vissa asiatiska folk, men stokastiskt hopsamlade i deras länder skulle överlappet till och med kunna bli förskjutet åt högre IQ.

Detta resonemang visar på inget sätt att det inte finns massor av invandrare komna till Sverige som är betydligt mer intelligenta än massor av etniska svenskar. Däremot är det omvända mer sannolikt.

Man sköter inte ett land väl genom att titta på specialfall och hur det skulle kunna vara, man tittar på vad som är sannolikt.

Jag vet inte vem du är som kallar mig pajas, men jag känner mig rätt trygg med att kunna se saker i strategiska drag och vad som är bäst för mitt land och mitt folk på sikt. Jag vet mycket väl att det finns massor av människor, etniska svenskar av dumhet, samt invandrare av egennyttiga skäl, som endast är kapabla till taktiskt kortsiktigt tänkande.
Citera
2010-06-30, 16:38
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akwa
När jag var tonåring umgicks jag en hel del i vänsterextrema kretsar där kampen mot den så kallade "rasismen" och "rasisterna" var prio ett på dagordningen. Under min tid i dessa kretsar såg eller träffade jag bokstavligt talat inte en enda babbe/blatte/huding/orch/raketforskare/kulturberikare/nigger etc.
Underligt nog har jag precis samma erfarenhet av antirasister och vänstersympatisörer. Det kan bero på att de flesta antirasister och vänstersympatisörer jag träffat kommit från etniskt rensade villaområden. De hade inget som helst intresse av att umgås med sina skyddslingar.
Citera
2010-06-30, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Jag tror nog att han menade invandrare och inte människor världen runt och att sedan Sverige tar in en stor del människor ifrån MENA är nog orsaken till att hans slutsats.
Han skrev invandrare är underlägsna. Dvs alla människor med härkomst från alla länder förutom sverige. Förstår du hybrid? Du vet inte vad orsaken är till hans slutsats så sluta gissa.
Citera
2010-06-30, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mambosius
Vad jag menar är följande:

I stort sätt alla mätbara kvantiteter med variation, funna i naturen är normalfördelade. Om du fick för dig att mäta bredden på exempelvis björklöv, skulle du finna den normalfördelad. Svenskarnas IQ är naturligtvis också normalfördelad. Invandring enligt den form vi idag har till Sverige innebär att vi tar in en blandning av folk från olika delar av världen. Normalfördelningen av denna blandnings IQ överlappar inte svenskarnas helt, utan är förskjuten åt lägre IQ. Om vi skulle ha en invandring av annat slag skulle resultatet kunna bli annorlunda. Med en invandringsmix bestående av vissa asiatiska folk, men stokastiskt hopsamlade i deras länder skulle överlappet till och med kunna bli förskjutet åt högre IQ.

Detta resonemang visar på inget sätt att det inte finns massor av invandrare komna till Sverige som är betydligt mer intelligenta än massor av etniska svenskar. Däremot är det omvända mer sannolikt.

Man sköter inte ett land väl genom att titta på specialfall och hur det skulle kunna vara, man tittar på vad som är sannolikt.

Jag vet inte vem du är som kallar mig pajas, men jag känner mig rätt trygg med att kunna se saker i strategiska drag och vad som är bäst för mitt land och mitt folk på sikt. Jag vet mycket väl att det finns massor av människor, etniska svenskar av dumhet, samt invandrare av egennyttiga skäl, som endast är kapabla till taktiskt kortsiktigt tänkande.
Så du anser att människor som har en annan färg är underlägsna IQ mässigt? Sen så nämner du att det är "ditt" land. Nej det är det inte. Det här landet och en stor del av europa var en istäckt plats, tack vare mina förfäder som är östafrikaner, så vandrade de till europa, och skapade en befolkning här. Vid den tiden så anser jag att Svarta var de som födde människor till den kontinenten, (om inte alla) Så ditt folkslag är bara en genetisk recessiv version av mina förfäder. Enda punkten du har rätt är att ni har varit längre än oss andra icke svenskar på denna mark. Men det betyder inte att det är ert land.
Citera
2010-06-30, 17:10
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Det är bra att invandringsförespråkare finns på flashback - det gynnar diskussionen. Jag har ännu inte sett övertygande argument för massinvandring. Jag eftersöker därför intelligenta massinvandringsförespråkare. De som "invaderat" FB just nu verkar inte tillhöra den kategorin.

Högre vällstånd i landet dvs landet och människorna gynnas ekonomiskt av invandring där har du ett av många argument, var inte så svårt
Citera
2010-06-30, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Han skrev invandrare är underlägsna. Dvs alla människor med härkomst från alla länder förutom sverige. Förstår du hybrid? Du vet inte vad orsaken är till hans slutsats så sluta gissa.
Han skrev inte att alla invandrare var underlägsna.
Så sluta göra överdrivna tolkningar.

Varför skulle jag sluta gissa ?
Det är en väldigt vanlig orsak eller har du totalt undgått att märka vad MENA människor lyckats med efter en invandring till Svea ?
Citera
2010-06-30, 17:32
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Högre vällstånd i landet dvs landet och människorna gynnas ekonomiskt av invandring där har du ett av många argument, var inte så svårt

Du kallar det argument men argumenterar samtidigt inte, utan konstaterar säkert att "så är det"? Men du ska få en chans till att förklara dig mer utförligt. Annars har jag ett exempel på hur Sverige INTE behöver fler människor för att "klara välfärden", om vi ska börja någonstans.

http://www.unt.se/uppsala/demografisk-bomb-avfardas-som-myt-418732.aspx

PROTIP: Att hävda att ju större ett land är, ju högre BNP stämmer oftast. Dock behöver inte BNP per capita bli större för det.
Citera
2010-06-30, 19:45
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Du kallar det argument men argumenterar samtidigt inte, utan konstaterar säkert att "så är det"? Men du ska få en chans till att förklara dig mer utförligt. Annars har jag ett exempel på hur Sverige INTE behöver fler människor för att "klara välfärden", om vi ska börja någonstans.

http://www.unt.se/uppsala/demografisk-bomb-avfardas-som-myt-418732.aspx

PROTIP: Att hävda att ju större ett land är, ju högre BNP stämmer oftast. Dock behöver inte BNP per capita bli större för det.

Fler människor arbetar, fler företag startas etc etc att kunniga personer från hela världen kommer till Sverige med en utbildning klar och utvecklar Sverige framåt genom hårt arbete och startandet av nya företag ledder självklart till ekonomisk tillväxt.
Citera
2010-06-30, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fler människor arbetar, fler företag startas etc etc att kunniga personer från hela världen kommer till Sverige med en utbildning klar och utvecklar Sverige framåt genom hårt arbete och startandet av nya företag ledder självklart till ekonomisk tillväxt.

inte med de invandrarna som kommer hit, hög skatt, våld, segregering och enorma spänningar i samhället: Sverige idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in