• 2
  • 3
2010-05-06, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
CRT r verlgset bst!

Jo men hur mnga frutom folk som anvnder det endast till design och sdant skit kper det? :S
Citera
2010-05-06, 16:41
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicstone
Jo men hur mnga frutom folk som anvnder det endast till design och sdant skit kper det? :S
Sdana (Jag) som vill kunna ha lg upplsning i spel och program samt fina frger i spel.
Citera
2010-06-03, 17:31
Medlem
Ngon mer som testat denna?
tnkte angende ghostingen.
Helst vill jag ha samsung men d fr jag hoppa upp 10k till nstan 26k, frgan r om det r vrt det?
Citera
2010-06-04, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
LCD har p mnga punkter gtt om plasman iom den nya "riktiga" LED-tekniken.
Kontrasten r vl det enda som skulle kunna hlla plasman ver och det r knappt vrt att nmna.
Plasma kan ibland ha en frdel nr det kommer till filmtittande men ven det frsprnget knappar LCD in p.

Tillbaka till skolbnken fr det gller att hnga med.

Du fr nog sjlv g tillbaka till skolbnken - http://www.lcdvsplasmablog.com/lcd-v...vs-plasma-2010
Citera
2010-06-04, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Ngon mer som testat denna?
tnkte angende ghostingen.
Helst vill jag ha samsung men d fr jag hoppa upp 10k till nstan 26k, frgan r om det r vrt det?

Den har inte ghosting mer n alla andra, min laptop har lite om samma bild r uppe lnge och det r LCD sklart, men som alla andra apparater s frsvinner det efter en liten stund, speciellt om du gr annat s bilden skiftar.

S ghosting r s 2004

Edit: kolla prisjakt den har bara ftt 10/10 p samtliga betyg, jag ska sjlv ha en

Fr er lite fattigare s finns dr en 50" av samma modell som kostar 7000-8000kr
Citera
2010-06-08, 19:30
Medlem
running-bs avatar
Ngon mer som kpt den och kan bertta nt?

Hur r svrtan?
Citera
2010-06-21, 23:12
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Tnkte kpa den hr ocks och ha enbart till datorn, men jag blir lite misstnksam iom det lga priset?
Citera
2010-06-26, 18:25
Medlem
rawr-s avatar
Varfr blandar folk ihop LED-tekniken p dagens LCD skrmar med OLED?
De marknadsfr sina tv-apparater som LED-tvs, vilket r vldigt fult d de r LCD-apparater med LED-belysning.

Och nstan alla budget varianter av dessa kr p edge-dimming vilket gr att bildkvalitn r kass i form av bleeding och annat. Samsung r lika kta p att gra en tv 30mm tjock som LG r att producera verdrivna stora skrmar fr billigt pris.

Detta r dock vldigt bra fr den insatte konsumenten d det driver ner priserna hela tiden p allt som inte r ngra centimeter tjockt och fr alla som producerar tv-apparater att frska gra s stora skrmar som mjligt fr s billigt pris.

Kapitalismen r en underbar sak!

Kan ocks tillgga att inbrnningar kan intrffa p LCD-apparater om man r ofrsiktig. Bildkvalitn p t ex G20E fr 9 tusen r ju mycket bttre n samsungs vrsting LCD apparater fr typ 20-30 tusen.

Dremot satsar alla fretag numera p att utveckla LCD/LED-tekniken istllet fr plasman som prioritet vilket gr att den kommer g om plasma d det nda fretag som fortfarande stter plasman i centurm r pannasonic.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in