2010-06-19, 10:27
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
var i världen bor du? är du säker på att det inte är alldeles vanlig smog det handlar om?

Tippar på att det är nån variant av chemtrailskonspirationen vi får ta del av här. I det här fallet så verkar det handla om att flygplan åker kors och tvärs över himlen vilt sprayandes solskyddsfaktor 60 bland molnen eller nåt?
Citera
2010-06-19, 10:33
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyp0nk
jag førstår inte mænniskor som lyckats att INTE se de hær strecken

Ja, det är bara att titta upp mot himlen, innan den hunnit bli helt täckt, helt omöjligt att missa.
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
var i världen bor du? är du säker på att det inte är alldeles vanlig smog det handlar om?

Smog
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tippar på att det är nån variant av chemtrailskonspirationen vi får ta del av här. I det här fallet så verkar det handla om att flygplan åker kors och tvärs över himlen vilt sprayandes solskyddsfaktor 60 bland molnen eller nåt?
Typ så ja. Vissa dagar "kors och tvärs", andrar bara tvärs och tillbaka några gånger, sen sprider sig skiten och går ihop till ett.
Citera
2010-06-19, 10:41
Medlem
FittLisas avatar
Tycker det verkar vara hemskt omständigt att husera stora och hemliga hangarer för alla dessa flygplan som ska flyga kors och tvärs över himlen för att släppa ner kemikalier på människorna. Vilka jobbar med det här? Det är ju en stor bransch.

Finns stora pengar att spara på att bara ha ett par deltidsanställda/timanställda som dumpar kemikalierna i stadens vattenreservoar istället. Då når man även dem som aldrig går ut för att dem lirar wow hela dagarna.

Det här borde man ju kommit på under de första minuterna vid det runda bordet.
Citera
2010-06-19, 10:42
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

aha. händer enligt denna teori detta över hela planeten? med tanke på att TS inte vill avslöja var han/hon bor.
Citera
2010-06-19, 10:43
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
kemikalier
kemikalierna.
Jag har inte sagt något om "kemikalier", åsna. Stick.
Citera
2010-06-19, 10:44
Medlem
heyp0nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Tycker det verkar vara hemskt omständigt att husera stora och hemliga hangarer för alla dessa flygplan som ska flyga kors och tvärs över himlen för att släppa ner kemikalier på människorna. Vilka jobbar med det här? Det är ju en stor bransch.

Finns stora pengar att spara på att bara ha ett par deltidsanställda/timanställda som dumpar kemikalierna i stadens vattenreservoar istället. Då når man även dem som aldrig går ut för att dem lirar wow hela dagarna.

Det här borde man ju kommit på under de första minuterna vid det runda bordet.

kan oxå vara obemannade, styrda av en dator. jag tror ingen sitter dær inne
Citera
2010-06-19, 12:39
Medlem
detta händer varje dag på västkusten... bara när det är kanonväder. dom börjar tidigt o sprejar några timmar. man ser lätt att planen följer nåt slags mönster. när hela himmlen är täckt så slutar dom plötsligt flyga. har pratat med många äldre och dom säger att detta inte hände back in the day
Citera
2010-06-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Jaha, då var den lovande dagen förstörd, ännu en gång.
Samma sak varje gång himlen luktar blå när man vaknar nuförtiden. Sätter sig på altanen, tänder en cigg och njuter av en stekande sol, tittar bort mot horisonten och ser skiten sakta men säkert komma emot en. Runt omkring flyter några stacktmoln, men det som skymtas i horisonten är inga vanliga moln - tjocka vita ränder av något som ser ut som contrails men som försökar sig med en väldigt hastighet, går ihop och sprider sig över himlen tills ett vitt täcke ligger överallt.
Under täcket flyter fortfarande stackmolnen omkring och ser ledsna ut över att inte få smekas av solen.
Framåt kvällningen lättar täcket och solen tittar fram igen. Dagens farliga strålar är över för den här gången, låt befolkningen få smaka lite kvällssol.

Så här var det inte "förr". Jag är 29 år gammal och detta är första året jag uppmärksammar detta.
En solig morgon, molnig och växlande dag och solig kvällning var vanligt även "förr", men då handlade det om riktiga moln.

Så, när ska man göra det offentligt att solen har blivit extremt mycket starkare och att man skyddar oss mot detta genom att spreja ett artificiellt täcke över himlen?
Ok, förvisso behöver jag mina soltimmar när jag väl är ledig goddamnit, men ärlighet hade i.a.f. gjort bristen på sol och klara himlar acceptabelt.

Detta är inte acceptabelt. Jag slår vad om att vi inte kommer att få uppleva en hel dag med klarblå himmel den här sommaren.

Håller med!! Blir förbannad att man inte får njuta av solen längre
Man blir lycklig av solen och den ger så mkt energi och glädje. Allt som vi blir lyckliga av vill dom förstöra.
Senast redigerad av FetaBurgarn 2010-06-19 kl. 13:01.
Citera
2010-06-19, 13:11
Medlem
Citat:
Jaha, då var den lovande dagen förstörd, ännu en gång.
Samma sak varje gång himlen luktar blå när man vaknar nuförtiden. Sätter sig på altanen, tänder en cigg och njuter av en stekande sol, tittar bort mot horisonten och ser skiten sakta men säkert komma emot en. Runt omkring flyter några stacktmoln, men det som skymtas i horisonten är inga vanliga moln - tjocka vita ränder av något som ser ut som contrails men som försökar sig med en väldigt hastighet, går ihop och sprider sig över himlen tills ett vitt täcke ligger överallt.
Under täcket flyter fortfarande stackmolnen omkring och ser ledsna ut över att inte få smekas av solen.
Framåt kvällningen lättar täcket och solen tittar fram igen. Dagens farliga strålar är över för den här gången, låt befolkningen få smaka lite kvällssol.

Så här var det inte "förr". Jag är 29 år gammal och detta är första året jag uppmärksammar detta.
En solig morgon, molnig och växlande dag och solig kvällning var vanligt även "förr", men då handlade det om riktiga moln.

Så, när ska man göra det offentligt att solen har blivit extremt mycket starkare och att man skyddar oss mot detta genom att spreja ett artificiellt täcke över himlen?
Ok, förvisso behöver jag mina soltimmar när jag väl är ledig goddamnit, men ärlighet hade i.a.f. gjort bristen på sol och klara himlar acceptabelt.

Detta är inte acceptabelt. Jag slår vad om att vi inte kommer att få uppleva en hel dag med klarblå himmel den här sommaren.

Är det bra röka du får tag på, eller vad går du på?
Citera
2010-06-19, 13:50
Medlem
Jag hade fan en hel vecka med inte ett moln i ute i kungsängen.
Citera
2010-06-19, 15:00
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något om "kemikalier", åsna. Stick.
Vatten är en kemikalie?
Citera
2010-06-19, 15:51
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
detta händer varje dag på västkusten... bara när det är kanonväder. dom börjar tidigt o sprejar några timmar. man ser lätt att planen följer nåt slags mönster. när hela himmlen är täckt så slutar dom plötsligt flyga. har pratat med många äldre och dom säger att detta inte hände back in the day

WOW, det där måste vara ett troll inlägg. För inte är du så dum så att du på allvar tror att trafiken med konventionellt jet var lika stor "back in the day"? Om du åker till en hyfsat normal flygplats och kollar avgångstider, vad ser du då? Att det är ett större antal flygningar på morgonen/förmiddagen för att avta mot slutet av dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in