2010-05-29, 22:52
Medlem
gunseng2s avatar
Rykten och källor verkar nu tala för att nästa upplaga av Total War kommer att bli Shogun 2: Total War. CA har sagt sig vilja återgå till sina rötter och Shogun var som bekant det första Total War spelet. Nedan återfinns källor som nämner Shogun som nästa Total War-spel, tillsammans med en 'mysterisk' trailer kring ett nytt spel där ordet Shogun nämns och göms i källkoden.

http://pc.ign.com/dor/articles/1093437/mystery-game-teaser-trailer/videos/

http://www.strategyinformer.com/news/8156/rumour-sega-and-creative-assembly-to-unveil-shogun-ii-total-war

http://www.joystiq.com/2010/05/29/rumor-shogun-2-total-war-to-be-shown-at-e3/

http://www.rockpapershotgun.com/2010/05/28/son-of-a-shogun-shogun-2-total-war/

Personligen spelade jag aldrig ettan, utan hoppade på Total War-tåget vid det första Medieval: Total War. Ett nytt Shogun skulle ju dock kunna återgå till relativt outforskad terräng och utveckla de klassiska slagen ytterligare. Vad vill vi se i ett nytt Shogun?

Mer info kommer uppenbarligen att finnas i nästa PC Gamer - http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=248592&site=pcg

Citat:
Enligt pressreleasen ska spelet släppas till PC under 2011 och stödja någon typ av multiplayerslag för upp till åtta spelare.
Citera
2010-05-29, 22:55
Medlem
The-Johans avatar
Skulle hellre vilja se ett Rome 2 då det är en mycket intressantare tidsperiod, asien intresserar inte mej alls. Men vem vet spelet kanske blir kul.
Citera
2010-05-29, 22:57
Medlem
Knut Knagballes avatar
Det vore en dream come true för mig. Älskade Shogun.
Citera
2010-05-29, 22:59
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Skulle hellre vilja se ett Rome 2 då det är en mycket intressantare tidsperiod, asien intresserar inte mej alls. Men vem vet spelet kanske blir kul.

Kan hålla med, men det kan nog ändå bli jävligt skoj om det är välgjort. Ett Rome 2 lär väl också dyka upp någon gång i framtiden, möjligtvis vill man pröva lite olika nya grejer i den här eran (Sjöslag, någon?) med Shogun innan man släpper ett nytt Rome.
Citera
2010-05-29, 23:15
Medlem
Kycklingkungens avatar
Känns rätt tråkigt efter den ganska roliga tidsperioden i Empire och Napoleon, hade hellre sett att dom fortsatte framåt i tiden till sent 1800-tal istället. Pilbågar och svärd är inte lika ballt som musköter och kanoner helt enkelt.

Även Rome 2 hade känts roligare än Shogun 2 som känns ganska avslaget, kanske mest för att jag aldrig varit insnöad på japansk kultur eller historia. Spelade heller aldrig Shogun:Total war.
Citera
2010-05-29, 23:46
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingkungen
Känns rätt tråkigt efter den ganska roliga tidsperioden i Empire och Napoleon, hade hellre sett att dom fortsatte framåt i tiden till sent 1800-tal istället. Pilbågar och svärd är inte lika ballt som musköter och kanoner helt enkelt.

Mjo, amerikanska inbördeskriget hade varit riktigt nice. Men det blir ju också svårt när slagen vid den tidsåldern var så otroligt stora. Några vill ju till och med se WW1: Total War. Som exempel dog ju över en miljon man vid slaget vid Somme, så det är svårare att fortsätta för långt framåt.

Tvivlar dock på att dom helt ger upp spåret med krut, dom lär nog återgå till det senare. Möjligtvis har man en grupp som har arbetat med Shogun/Rome-eran under hela tiden när Napoleon och Empire har släppts, så att man på så sätt växlar och kommer att lite smått arbeta med nästa kruttitel för att förbereda ett större arbete för ett spel efter tex. ett nytt Shogun och ett nytt Rome. Gör man så finns det ju en strategi att växla mellan eror efter några år, folk började ju lessna på att det inte kom några större nyheter när Medieval 2 släpptes.
Senast redigerad av gunseng2 2010-05-29 kl. 23:50.
Citera
2010-05-30, 11:21
Medlem
Aldains avatar
Det fanns ju en del krut i Shogun, tycker mig minnas åtminstone en typ av musköt-trupp om inte två.
Älskade också Shogun, på den tiden var man imponerad som fan bara av att det var "riktiga" kartor man slogs på, det var skit samma att trupperna var 2d-sprites

De kommer väl dock med största säkerhet tvinga en att använda Steam för att spela.. urg.
Citera
2010-05-30, 16:05
Medlem
adamthebombs avatar
Ja den där trailern kan ju inte betyda något annat än ett nytt Shogun. Härligt älskar Japansk kultur och älskade det gamla Shogun. Kan ju nämna att det innehöll ju faktiskt möjligheten att skaffa sig krutvapen om man konverterade till kristendomen så det kommer säkert vara möjligt i tvåan också.
Citera
2010-05-30, 18:19
Medlem
Herr-Nidings avatar
Den där videon visar helt klart att det blir Japan: Total Literature. Spännande spel där man skal ta över den Japanska bok marknaden.

Mer seriöst, har ej spelat Shogun, men var det enbart Japan eller mer av öst Asien? Ett Totalwar spel som sträcker sig över en större del av öst Asien vore rätt intressant. Endast Japan kanske blir lite enformigt när det gäller enheter och så vidare.
Citera
2010-05-30, 21:30
Medlem
Jontalinens avatar
Shogun 2 är väl mer eller mindre spikat nu då, PCGamer skrev ju dessutom i senaste numret att "Nytt Total War...inte Rome..."

Ska bli intressant! Hoppas att det tar tillbaks den gamla känslan!
Citera
2010-05-30, 22:07
Medlem
Bohlingers avatar
Nog hade det varit riktigt schysst med ett Rome 2, men även utan att vara ett stort fan av Shogun så skulle jag se fram mot en tvåa. Temat asien är såpass outforskat bland existerande spel så bara därför skulle jag föredra Shogun framför ett till Rome. Rome är trots allt mycket hållbart även nu.
Citera
2010-05-31, 09:58
Medlem
Johnankas avatar
Jag är inte övertygad än (tror inte på något som inte är officiellt), men det skulle inte förvåna mig om det är dags för Shogun 2, och om 2-3 år kommer Rome 2.
Kommer dessvärre inte ihåg särskilt mycket av Shogun, annat än att det var revolutionerande att spela när det begav sig.
Den som lever får se vad det blir. Men jag vill inte låsa mig vid tanken att det är Shogun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in