Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Sånt bör hanteras på precis samma sätt som det hanteras på redan idag. Regelverket gäller självklart även för redigeringar..? Man kan tex radera den delen av inlägget och varna/banna användaren.
Problemet ligger dock iofs i att uppmärksamheten minskar om det smygs in i ett äldre inlägg via redigering, därmed så är det inte säkert att någon rapporterar eller att det ens upptäcks.
Tyvärr är det så att en del saker som mycket väl medför positiva effekter, även har nackdelar.
Om dessa nackdelar då är större än fördelarna, så lutar det ju åt att förändringen inte införs.
Man kan ju som sagt redan idag får en trådstart ändrad, även om det då måste vara en moderator som gör ändringen.
Vi har ju även det att man kanske inte så ofta läser om förstainlägget om man väl har lagt en tråd på prenumeration. För åtminstone min del är det så att man ibland redan nu missar att en redigering skett.
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Nu har jag förvisso noll erfarenhet av webbutveckling och databashantering men jag tycker det låter rätt märkligt att det skulle vara omöjligt. Skulle man inte kunna typ markera var ursprungsinlägget slutar i databasen och sedan bara merga in text efter markeringen? Och om man sedan vill redigera sina tillägg hämtar man bara ut texten efter markeringen, tillåter redigering av den och sedan mergar in den efter markeringen igen?
Jag ser mest till hur det är idag, jag vet inte riktigt vilka möjligheter till begränsningar som finns heller...