2010-10-26, 22:49
Bannlyst
Alltså, Prinzezzan gör sig märkvärdig. Och värst av allt är att hon verkar ha lyckats få en del att tro att hon sitter inne med "specialinformation".
Citera
2010-10-26, 23:32
Medlem
EleanorRigbys avatar
Har länge tänkt skriva det här, men det var så att jag träffade en man på en kryssning, Åland.

Han pratade med mig + två till tjejer i baren om att han satt på info om det här fallet.

Jag är så ledsen nu att jag inte tog det på allvar, vi var alla berusade och det var ca 1998, han kände Helenas, jag tror det var två systrar.

Han var ett one night till en av Helenas syster som hade en stadig pojkvän då, jag menar stadig!

Enligt honom var en av systrarnas pojkvänner skyldig, detta hörde tre pers. att han sa!

Kanske han svamlade men vi ringde upp några grannar och frågade lite sedan, fick inget vettigt svar, som det skulle glömmas kändes det som, och så var det ju obehagligt för dessa stackare.

Jag har alltit undrat vad vi kunde gjort, var killen (finsk?) skyldig, eller något ex till syrrorna!!!

Vill få det ur mig för de andra två vill inte skriva här.
Citera
2010-10-27, 01:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EleanorRigby
Har länge tänkt skriva det här, men det var så att jag träffade en man på en kryssning, Åland.

Han pratade med mig + två till tjejer i baren om att han satt på info om det här fallet.

Jag är så ledsen nu att jag inte tog det på allvar, vi var alla berusade och det var ca 1998, han kände Helenas, jag tror det var två systrar.

Han var ett one night till en av Helenas syster som hade en stadig pojkvän då, jag menar stadig!

Enligt honom var en av systrarnas pojkvänner skyldig, detta hörde tre pers. att han sa!

Kanske han svamlade men vi ringde upp några grannar och frågade lite sedan, fick inget vettigt svar, som det skulle glömmas kändes det som, och så var det ju obehagligt för dessa stackare.

Jag har alltit undrat vad vi kunde gjort, var killen (finsk?) skyldig, eller något ex till syrrorna!!!

Ang. det fetmarkerade. Vid tiden för Helenas försvinnande hade Helenas systrar fasta förhållanden. Menar du att någon av de två skulle vara skyldiga? Det låter osannolikt i mina öron.
Citera
2010-10-27, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det fetmarkerade. Vid tiden för Helenas försvinnande hade Helenas systrar fasta förhållanden. Menar du att någon av de två skulle vara skyldiga? Det låter osannolikt i mina öron.

Lär dig en sak här i livet: Allt är möjligt. Den dagen man väljer bort alternativ för att de inte skulle vara troliga eller realistiska är det adjöss.
Citera
2010-10-27, 17:42
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:

Det kanske var ditt one night stand som är den skyldige.
Citera
2010-10-28, 07:26
Medlem
EleanorRigbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Det kanske var ditt one night stand som är den skyldige.

Flera har hört av sig nu om det här, och killen vi pratade med hette Risto, enligt vad han sa!

Han var ganska lång, mellanblont hår och jag kommer ihåg att han hade bruna ögon, såg bra ut.

Han hade en viss liten brytning, men det lät inte finskt konstigt nog, men namnet är ju det!

Jag har inget mer att tillföra i detta fall, hoppas Helenas kropp hittas så att hon kan få en riktig

viloplats!

Sedan tycker jag det är larvigt att skriva dryga kommentarer, jag ville bara berätta, få det sagt och

vill inte prata med polisen!
Senast redigerad av EleanorRigby 2010-10-28 kl. 07:29.
Citera
2010-10-28, 16:12
Medlem
Citat:
Flera har hört av sig nu om det här, och killen vi pratade med hette Risto, enligt vad han sa!

Han var ganska lång, mellanblont hår och jag kommer ihåg att han hade bruna ögon, såg bra ut.

Han hade en viss liten brytning, men det lät inte finskt konstigt nog, men namnet är ju det!

Jag har inget mer att tillföra i detta fall, hoppas Helenas kropp hittas så att hon kan få en riktig

viloplats!

Sedan tycker jag det är larvigt att skriva dryga kommentarer, jag ville bara berätta, få det sagt och

Låter mycket intressant men var har Risto fått uppgifterna ifrån att någon av systrarnas pojkvänner är inblandad.Sist undrar jag varför har du väntat så länge med att berätta det här.
Citera
2010-10-28, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Låter mycket intressant men var har Risto fått uppgifterna ifrån att någon av systrarnas pojkvänner är inblandad.Sist undrar jag varför har du väntat så länge med att berätta det här.
vilken Risto pratar vi om här, Risto Keskesarja ???????
Citera
2010-10-29, 04:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
vilken Risto pratar vi om här, Risto Keskesarja ???????

Det är nog inte omöjligt.
Citera
2010-10-29, 11:57
Medlem
Citat:

viloplats!

Med dom vill nog prata med dig!
Citera
2010-10-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Med dom vill nog prata med dig!

Frågan kvarstår vad har Risto fått uppgifterna ifrån att systrarnas pojkvänner är inblandade.
Citera
2010-10-29, 16:19
Bannlyst
Att åtminstone en av förövarna (jag är övertygad om att de var flera) hörde hemma i Helenas omedelbara bekantskapskrets har jag alltid varit övertygad om (så även framstående kriminologer) - och den här typen av uppgifter (om systrarnas pojkvänner) stärker min uppfattning. Skulle detta verkligen vara fallet måste mardrömmen för familj, släkt och vänner om möjligt vara ännu värre. Tänk om gärningsmannen är någon som de anhöriga umgicks med på den tiden och kanske har omgåtts med under åren - och ännu umgås med. Tyvärr är risken överhängande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in