2010-05-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik12321
prytz: Grejen med Torsö idén är att personen jag tänker på inte är främling för de som kör färjan, därav bör han inte väckt jätteintresse.

Jag tror man kan släppa Torsö.
De som körde färjan "kände" eller visste i vartfall vilka som bode på ön, de visste naturligtvis vilka som var "struliga" osv.
Uppgiften om den vita bilen kom ju fram ganska så snabbt i medierna. Jag är övertygad om att om det funnits en vit bil med på någon av natt turerna (även om det då varit en infödd) så skulle polisen veta om det.

Vem är det du tänker på?
Citera
2010-05-14, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Nä dina argument låter fullt logiska..
Men du har fortfarande inte svarat på varör den vita bilens ägare inte hört av sig...
Och varför hörde alldrig mannen av sig som Helena pratade med i en korsning i närheten av sitt hem..

Om det är som du skriver en ren smitningsolycka skulle väl den eller dom hört av sig så Polisen inte sökte fel...

Ulrika har också lämnat uppgifter på att Helena under dagen innan hon försvann fick ett telefonsmatal som hon reagerat på.... Men ville inte berätta vad samtalet hanlat om...

Det har också varit föremål för utredningen..

att ingen hör av sig kan ju bero på att en del mäniskor tänker mer på sig själv än andra, eller helt kallt förtränger händelsen. vad vet jag.
bilen i korsningen som helena pratade med , kan faktiskt vara en turist som bara frågat efter vägen
telefonsamtalet käns som en efterkonstruktion, det är första gången jag hör det nämnas.
Citera
2010-05-14, 23:08
Medlem
Två saker som jag kom att fundera på just nu:
1: var ifrån ringde Helena när hon ringde hem till Ulrika, innan hon begav sig hemmåt (mobiltelefoner var inte så vanliga vid denna tidpunkt, så jag tror inte hon hade mobil)
2. Blodet på skon, hittades det mer blod, om ja var (Stigen, gångvägen, lekparken)?
Om inte, hur troligt är det att har hamnat på skon just denna kväll?
Citera
2010-05-14, 23:30
Medlem
Det telefonsamtal som Ulrika berattade om var en av de allra första uppgifter som kom fram. Jag tror t.o.m. det var innan den vita bilen efterlystes. Så jag tror inte den var en konstruktion.....

Vid platsen där Helenas skor och ringar hittades fanns spår på strid. Riktigt vad spår på strid betyder vet jag inte. Men Polisen borde ju ha koll på det... Dom jobbar ju med många brott.

Polisen lämnade vid ett tillfälle uppgifter på att det fanns fler spår...

Det borde ju vara blod i gräset. Dom har i alla fall inte hittat spemier som styrker att hon blivit våldtagen...

Jag tror Helena hade ringt från en telefon automat. Men riktigt vad den finns vet jag inte....
Kanske på Stat.. NI vet bättre som är från Mariestad..
Citera
2010-05-14, 23:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nä dina argument låter fullt logiska..
Men du har fortfarande inte svarat på varör den vita bilens ägare inte hört av sig...
Och varför hörde alldrig mannen av sig som Helena pratade med i en korsning i närheten av sitt hem..

Om det är som du skriver en ren smitningsolycka skulle väl den eller dom hört av sig så Polisen inte sökte fel...

Ulrika har också lämnat uppgifter på att Helena under dagen innan hon försvann fick ett telefonsmatal som hon reagerat på.... Men ville inte berätta vad samtalet hanlat om...

Det har också varit föremål för utredningen..

Var har du fått uppgiften om telefonsamtalet ifrån?
Citera
2010-05-14, 23:43
Medlem
I början av utredningen... Jag tror bara efer ett par dagar.. Onsdag kanske talades det om att Helena fått ett telefonsamtal som gjort henne upprörd....

Så skrev också familjen vid ett tilfälle att hon var lovad ett jobb. Men här inne står det att hon jobbat under två år med någon misstänkt gm som chef....

Jag vet inte vad som stämmer och inte stämmer......

Men leta i uppgifter tex tv tidningar runt tisdag onsdag torsdag efter att Helena försvann
Det måste finas något där
Citera
2010-05-14, 23:47
Medlem
Citat:

Så skrev också familjen vid ett tilfälle att hon var lovad ett jobb. Men här inne står det att hon jobbat under två år med någon misstänkt gm som chef....

Vet inte om BB varit misstänkt. Men nog jobbade hon för honom alltid. Fan om han var så kall att han bara körde upp sin bil till lekplatsen, ca 50 m, och sedan körde in den i garaget och deltog i sökandet innan han forslade bort Helena.....långsökt, jag vet men va fan.
Citera
2010-05-14, 23:55
Medlem
Jag ville bara kolla av om hon hade ett jobb eller inte....

Varför har familjen Andersson gått ut med att hon var lovad ett jobb när hon haft ett jobb i två år...

Begriper någon allt det här...
Citera
2010-05-14, 23:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
I början av utredningen... Jag tror bara efer ett par dagar.. Onsdag kanske talades det om att Helena fått ett telefonsamtal som gjort henne upprörd....

Jag vet inte vad som stämmer och inte stämmer......

Men leta i uppgifter tex tv tidningar runt tisdag onsdag torsdag efter att Helena försvann
Det måste finas något där

Jag har de flesta artiklar från de lokala tidningarna från de första veckorna och jag har inte sett denna uppgift. Kan ju finnas ändå.

Helena skulle börja jobba på sjukhuset på måndagen efter att hon försvann. Hon sommarjobbade med denne man som chef antingen sommaren innan hon försvann eller sommaren dessförinnan.
Citera
2010-05-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har de flesta artiklar från de lokala tidningarna från de första veckorna och jag har inte sett denna uppgift. Kan ju finnas ändå.

Helena skulle börja jobba på sjukhuset på måndagen efter att hon försvann. Hon sommarjobbade med denne man som chef antingen sommaren innan hon försvann eller sommaren dessförinnan.

Jag tror det var sommaren innan. Hur som helst bodde han 50 meter från brottsplatsen och hans rykte om alkohol och kvinnor känner de flesta till.
Citera
2010-05-15, 00:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Jag tror det var sommaren innan. Hur som helst bodde han 50 meter från brottsplatsen och hans rykte om alkohol och kvinnor känner de flesta till.

Japp.
Citera
2010-05-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
jag har helt missat att det skulle vara ALMÄNT känt att pojkarna satt utomhus någonstns där nere i villaområdet.
skulle man åka färja och ingen reagerade så betyder det att personen bor på Ön.

GM som ev väntade på Helena skulle alltså kunna vara den invandrar kille som Helena tidigare haft en kort relation med ??

Pojkarna satt i en bil och lyssnade på musik.

Vad var det för invandrarkille? Har jag aldrig hört faktiskt. Ge oss mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in