Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-10, 15:07
  #1
Medlem
Som titeln säger så beställde jag hem ett sim kort för 70kr idag som sägs ska låsa upp alla mobiltelefoner i världen.

Här är bild på kortet:
http://img52.imageshack.us/img52/4421/p100510005.jpg

Min fråga är, är det någon som har erfarenhet och funkar kortet för jag har inte testat det, har inte lyckats få tag på någon olåst/spärrad mobil än.
Citera
2010-05-10, 15:26
  #2
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel-einar
Min fråga är, är det någon som har erfarenhet och funkar kortet för jag har inte testat det, har inte lyckats få tag på någon olåst/spärrad mobil än.

Har provat nån gång på diverse mobiler (SE, Nokia, Samsung) och aldrig fått det att funka som det är tänkt. Men det kanske har varit fel modeller som vi testat.
Citera
2010-05-10, 15:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel-einar
Som titeln säger så beställde jag hem ett sim kort för 70kr idag som sägs ska låsa upp alla mobiltelefoner i världen.

Här är bild på kortet:
http://img52.imageshack.us/img52/4421/p100510005.jpg

Min fråga är, är det någon som har erfarenhet och funkar kortet för jag har inte testat det, har inte lyckats få tag på någon olåst/spärrad mobil än.

Låter intressant.. nånting som jag skulle som jag skulle behöva om det nu fungerar vilket jag tvivlar starkt på.
Citera
2010-05-10, 15:43
  #4
Medlem
Läste precis på nätet att det funkar bara på vissa modeller, man måste stoppa in den i mobilen samtidigt som simkortet men jag testade den nyss på en sonyericsson v890i och det funkade inte men mobilen fanns inte med på listan.

Här är listan
__________________
Senast redigerad av konstapel-einar 2010-05-10 kl. 15:46. Anledning: mer info
Citera
2010-05-10, 15:57
  #5
Medlem
Jag har ett sånt simkort. Köpte i-Smart Phone Operator Network SIM Card Unlock Attachment (Ultra Thin)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21554

De funkade inte i Sony Ericsson C905, K800i och Nokia 6220 Classic men de funkade perfekt i min Huawei U8220
Citera
2010-05-10, 15:58
  #6
Medlem
[quote=konstapel-einar]Läste precis på nätet att det funkar bara på vissa modeller, man måste stoppa in den i mobilen samtidigt som simkortet men jag testade den nyss på en sonyericsson v890i och det funkade inte men mobilen fanns inte med på listan.

Här är listan


Iphone 3G all version



Hur ska man få plats med det där i en iphone samtidigt som simkortet?
Citera
2010-05-10, 16:08
  #7
Medlem
[quote=tarspap]
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel-einar
Läste precis på nätet att det funkar bara på vissa modeller, man måste stoppa in den i mobilen samtidigt som simkortet men jag testade den nyss på en sonyericsson v890i och det funkade inte men mobilen fanns inte med på listan.

Här är listan


Iphone 3G all version



Hur ska man få plats med det där i en iphone samtidigt som simkortet?

Sök på youtube, unlocking iphone with xsim så ser du, dem trycker in det lilla tunna kortet under simkortet
Citera
2010-05-10, 17:14
  #8
Medlem
[quote=konstapel-einar]
Citat:
Ursprungligen postat av tarspap

Sök på youtube, unlocking iphone with xsim så ser du, dem trycker in det lilla tunna kortet under simkortet

coolt. synd att de inte fungerar på 3gs..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback