2010-04-26, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosys
Aftonhoran används av blonda bloggare och folk som bor i fina delar av Stockholm. Ett ord som från början skulle ha en kritisk street-inställning till blaskan på ett lite rått sätt men som mest blivit ett poppis ord av folk som "försöker hänga med".

Ja jag tycker att Aftonblodet är ett bättre uttryck.
Citera
2010-04-26, 10:28
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja jag tycker att Aftonblodet är ett bättre uttryck.
Låter lite tråkigt, jag föredrar Aftonhoran för det låter mer hardcore!
Citera
2010-04-26, 12:26
Medlem
FrasseFloyds avatar
Så använd inte begreppen du ogillar så? Jag känner inte att jag är illa omtyckt här bara för att jag inte skriver inlägg av den här typen:
Citat:
Tjena,

Jag läste i Aftonhoran att man ska ta sliddjuren i tvåan så jag provade på mitt senaste ONS och FY FAN vad gött!!111one!1
Tänk själv så blir du en bättre användare, helt enkelt.
Citera
2010-04-26, 12:28
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Precis, men det verkar inte 95,4% av flashbackarna göra. Som att de är styrda av en och samma flashback hjärna. Kanske en artificiell flashback dator på månen som skriver alla dessa inlägg.

... och vad är skillnaden mot vanliga livet? Exakt sådär ser det ut i vanliga livet också.
Citera
2010-04-28, 00:09
Medlem
Cesares avatar
Jag gillar Flashbackjargongen, den är ofta ett uttryck för ett sarkastiskt och hånfullt avståndstagande från den rådande maktens förljugna dogmatiska försanthållanden. Om Flashback kan sägas bidra till ett "förråande" av det svenska språket så skulle jag faktiskt i stort sett välkomna det, i den mån man kan säga att ett folks språkbruk avspeglar dess inre själsförmögenheter. I den prekära situation det svenska folket befinner sig i idag är vi tyvärr av nöd tvungna att bli råare; vi har uppenbarligen blivit alltför dumsnälla, alltför naiva, alltför "civiliserade" för vårt eget bästa.
Citera
2010-04-28, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cesare
Jag gillar Flashbackjargongen, den är ofta ett uttryck för ett sarkastiskt och hånfullt avståndstagande från den rådande maktens förljugna dogmatiska försanthållanden. Om Flashback kan sägas bidra till ett "förråande" av det svenska språket så skulle jag faktiskt i stort sett välkomna det, i den mån man kan säga att ett folks språkbruk avspeglar dess inre själsförmögenheter. I den prekära situation det svenska folket befinner sig i idag är vi tyvärr av nöd tvungna att bli råare; vi har uppenbarligen blivit alltför dumsnälla, alltför naiva, alltför "civiliserade" för vårt eget bästa.

Ja alltför mycket vanlig hygglighet för att tanken på att världen inte är så jävla hygglig alla gånger försvinner vilket är dumt för då kan inte samhället eller den enskilde ha något att sätta emot. Så flashback ska inte vara så vackert alltid. Men gärnsa sarkastiskt och ironisk och humoristiskt. Och det är det ju i viss mån. Man får bara scrolla lite ibland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in