2010-04-26, 00:26
Medlem
Möjligen är dags att börja byta forumdelar? Det finns nog en hel del flashbackare utöver den generalisering du nämner, vilket jag baserar på att jag personligen upplever de flesta som relativt unika karaktärer. Självklart märker man av en viss anda hos somliga, men långt ifrån alla beter sig som indoktrinerade robotar. Att man sedan drar alla troll och spammare över en kam kan jag väl förstå, men det är inte alls så många som det påstås vara. Jag dras väl antagligen inte till delar spammare dras till.
Citera
2010-04-26, 00:41
Medlem
Red Machines avatar
Jag vägrar att se flashback som du. FB är ett helt underbart forum där människor kan träffa andra olika individer. Dessvärre finns en politisk korrekthet på fb där man funderar om användarna kan vara en dag över femton. Som det verkar och som du säkert upplevt skall man vara så otroligt politiskt inkorrekt på denna sida att man återigen hamnar i trotsåldern. Tyvärr finns det många och högljudda användare som anammat den synen och därför kan forumet uppfattas som en pubertal lekplats. Tittar man djupare ser man att det finns många kloka och bra användare också.
Citera
2010-04-26, 00:56
Medlem
zizacons avatar
I övrigt måste jag bara säga att sliddjur är ett smått fantastiskt uttryck i all sin enkelhet. Väldigt flashback.

Kanske borde man sammanställa någon liten ordlista med: sliddjur, tvåan, kulturberikare, skogsturk, böglyft osv.. som utomstående kan slå i för att begripa flashbackska..
Citera
2010-04-26, 01:07
Medlem
Apelsiners avatar
TS är uppenbarligen inte kvinna nog för det riktiga internet. Jag rekommenderar strikt övervakat gulligullande på familjeliv istället.
Citera
2010-04-26, 01:15
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
I övrigt måste jag bara säga att sliddjur är ett smått fantastiskt uttryck i all sin enkelhet. Väldigt flashback.

Kanske borde man sammanställa någon liten ordlista med: sliddjur, tvåan, kulturberikare, skogsturk, böglyft osv.. som utomstående kan slå i för att begripa flashbackska..

Har du inga vänner eftersom du vill bilda dig en familj här? Sluta våldta flashback!
Citera
2010-04-26, 07:15
Bannlyst
Tycker det beror på forumdel. Sen så kan man ju ignorera de här sliddjurspratet, invandrartjat och att den och den borde/ska våldtas för det är ju ganska tradigt och ger inte nåt trovärdigt intryck. Det finns massor av annat att läsa. Ett litet extra plus av allt det braiga är ÅnkelGunnars papperskorgningar och låsningar av trådar tycker jag. Det ger mervärde.
Citera
2010-04-26, 08:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Knorp får en tillsägelse för sitt OT-inlägg

// Mod
Citera
2010-04-26, 08:32
Bannlyst
Tycker de flesta andra populära svenska forum är tio resor värre.
Man spyr ju när man kommer in på tex fragbite och ser småungarna gå loss.
Citera
2010-04-26, 08:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Varför kallar vi kvinnor för sliddjur?
ONS är ju otroligt häftigt att häva ur sig.
Aftonhoran.
Ta henne i tvåan!!

Har aldrig skrivit "sliddjur" som synonym för "kvinna" på FB.
Har aldrig använt förkortningen ONS.
Föredrar Aftonblaskan framför Aftonhoran.
Har aldrig uppmanat till rövknullande av den ena eller andra kvinnan.

Citat:
Ibland känns det som de bara finns 5-10 personer reggade på hela flashback, för de ser ut som allt är skrivet av ett fåtal personer.

Det är faktiskt inte ens fem stycken.

Det finns en del småroliga "interna" sarkastiska skämt på FB, som är öppna för alla vidsynta att ta del av. När någon massinvandringskritiker torrt skriver "bara ett möte mellan människor", "pojkar som busar" eller "beställ ditt pensionsräddande skäggbarn" så är det helt i sin ordning, och de flesta fattar att de två första uttrycken är hämtade från etablissemangsmultikultipropagandisterna Britta Svensson och Jerzy Sarnecki. Man formar oupphörligt språket som verklighetstolkande och subversivt verktyg, det är en intressant process att vara en del av med den interaktiva dynamik som finns tack vare datorer och nätet.
Citera
2010-04-26, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Har aldrig skrivit "sliddjur" som synonym för "kvinna" på FB.
Har aldrig använt förkortningen ONS.
Föredrar Aftonblaskan framför Aftonhoran.
Har aldrig uppmanat till rövknullande av den ena eller andra kvinnan.

Det är faktiskt inte ens fem stycken.

Det finns en del småroliga "interna" sarkastiska skämt på FB, som är öppna för alla vidsynta att ta del av. När någon massinvandringskritiker torrt skriver "bara ett möte mellan människor", "pojkar som busar" eller "beställ ditt pensionsräddande skäggbarn" så är det helt i sin ordning, och de flesta fattar att de två första uttrycken är hämtade från etablissemangsmultikultipropagandisterna Britta Svensson och Jerzy Sarnecki. Man formar oupphörligt språket som verklighetstolkande och subversivt verktyg, det är en intressant process att vara en del av med den interaktiva dynamik som finns tack vare datorer och nätet.

De finns de som kan använda dessa uttryck på ett begåvat och/eller ironiskt sätt men många som använder de här uttrycken gör det på ett nyanslöst och idiotiskt sätt. Fast samtidigt måste man ju minnas att de som gör de är de som gör det möjligt att ironisera uttrycken.
Citera
2010-04-26, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
OK, jag är själv flashbackare uppenbarligen. Men jag har börjat undra över min existens här.

EDIT.

Förtydligar mitt påstående "börjar fundera över min existens här på flashback"

Jag menar inte att jag vill sluta använda flashback, bara över min existens. Vad jag säger och gör. Känns som jag följer strömmen. Kanske borde ta steget ifrån detta beteende.

END EDIT.

Känns som vi även jag följer strömmen, iaf väldigt många.

Varför kallar vi kvinnor för sliddjur?
ONS är ju otroligt häftigt att häva ur sig.
Aftonhoran.
Ta henne i tvåan!!

osv

Har folk tappat sitt individuella språkbruk pågrund av sin egen osäkerhet och speciellt osäkerheten på sig själv som individ. Jag säger inte att vi skall föra diskussioner efter en svensk grammatiskt korrekt facklig ram. Men folk verkar bara använda ett typ... indoktrinerat språk som de tagit efter andra.

Ibland känns det som de bara finns 5-10 personer reggade på hela flashback, för de ser ut som allt är skrivet av ett fåtal personer.

Men har jag fel i detta? kommer ni spotta på mig? säga "jag är ingen osäker person, du borde tas av en negerhanne i tvåan!".
Jag säger inte att folk ska sluta skriva ONS (det är ju iaf en förkortning)
Men ni kanske förstår.

Om ni absolut inte är en osäker person, och ändå använder alla dessa former så finns det ingen anledning att ta åt sig. Då är detta inte riktat mot er. Känner du dig riktigt träffad, stanna upp och fundera, du kanske är en mes ändå.

Aftonhoran är ett bra begrepp.

Ta den i tvåan används bara av extremt pinsamma individer här inne, ofta fjortisar med misstänkt asperger. Till och med jag rodnar när uttrycket används då är ett tecken på på något sorts handikapp.
Citera
2010-04-26, 10:07
Medlem
nosyss avatar
Aftonhoran används av blonda bloggare och folk som bor i fina delar av Stockholm. Ett ord som från början skulle ha en kritisk street-inställning till blaskan på ett lite rått sätt men som mest blivit ett poppis ord av folk som "försöker hänga med".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in