2010-04-19, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
Vad fan händer på kameran nu ? Ser det ut som en fet eldboll eller vad är det frågan om. Jorden håller på att gå under !

En lampa ser det ut som.
Citera
2010-04-19, 00:30
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Hörni. Vafan händer i cam nu? Dom har slagit på strålkastare ser det ut som...

Citat:
Vad fan händer på kameran nu ? Ser det ut som en fet eldboll eller vad är det frågan om. Jorden håller på att gå under !

Vilken cam kollar ni på?

http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/ är bara svart för mig.
Citera
2010-04-19, 00:31
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:

En ficklampa, sen har dom stängt av den för underhållning av kameran.
Citera
Medlem
Random-Walks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Nej, det är jorden som går under.
Det såg ut som att en bil körde upp och ställde sig mot kameran och drog på helljuset. Dom har väl tröttnat på att hela jävla Europa sitter och stirrar rätt in i deras trädgård.
Citera
Bannlyst
Citat:

En lampa ser det ut som. Kameran ner för service. Förmodligen bygger de ut kapaciteten pga stort intresse. Det här är affärer för Island. Kanske blir bättre bilder?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
vilken cam? får självklart inte igång någon för tillfället!

Hvolsvelli kameran är sjuk , det ser ut som en eldboll och dem andra e avstängda .
Citera
2010-04-19, 00:32
Medlem
Colonials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Riktigt intressant, finns det någon statistik på hur mycket flygplanens flygförbud innebär? Så man kan få en redig bild på hur mycket det verkligen spelar roll.

Jag vet inte men informationen hittade jag i en artikel från Svenska dagbladet. Skribenten verkade seriös. Går säkert att hitta på sidan men jag är lite för lat för att göra det nu. Den hamnade på svd.se under natten till idag.

Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
På vilket sätt är mindre flygtrafik bra för miljön? På vilket sätt är ett kallare klimat bättre för miljön? Nu får du ta och sluta läsa aftonbladet.

Ehum ja ett flyg släpper ut koldioxid är väl ganska vedertaget? Det andra argumentet kanske inte är lika starkt men isarna lär smälta långsammare om jorden är lite kalare såklart...
Inte aftonbladet.
Citera
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren
Min familj sitter fast på Tunisien och är oroliga som fan.

Nu har jag läst hur du beklagar dig flera gånger över detta. Och det måste du naturligtvis få göra. Men jag begripar faktiskt inte vad du menar med "strandsatta".

Kan du ge lite bättre bild av situationen? Hur många är de? Åldrar? Är det någon som är sjuk eller begränsad på annat sätt? Har du möjlighet att kommunicera med dem?

Om de inte har pengar så kan du föra över via moneygram eller western union. Det finns över hela världen, och det räcker med ett mtcn för att de ska kunna plocka ut pengarna.

Du sitter hemma i sverige, med tillgång till internet, telefon, fax whatever. Varför inte titta på vilka tåg och bussar som går.

Planera en resrutt, boka biljetter, övernattningar osv. Mejla över avgångar och bokningsnummer och skicka eventullt pengar ifall det behövs. Du har din familj hemma på 4-5 dagar.

Vad väntar du på egentligen?
Citera
Bannlyst
flightradar24

Boeing 737 - "bad signal"
Citera
Medlem
phjts avatar
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/

är "eldboll" kameran, fast fattar inte vad det är :s
Citera
2010-04-19, 00:35
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phjt

Ja vad tycker du det ser ut som? Ska det vara så svårt att se att det är antingen en ficklampa eller ett strålkastare ifrån en bil.. suck vissa här inne.
Citera
2010-04-19, 00:36
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phjt

In i chatten med allt snack om kamerorna, det fyller tråden med en hel del onödiga inlägg.

Vad hände med SAS9216? Det flög först mot Island och nu har det vänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in