Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-01, 17:05
Medlem
mactrashs avatar
Här ser allt normalt ut vad gäller knappar och funktioner, IE8 och FF, färgerna är ju lite annorlunda ut men det har ju sin förklaring.
2010-04-01, 17:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag provade att surfa in på Flashback genom Firefox och det strular där med. Inga knappar och ingen logga, däremot syns inställningsknappen. Det är endast i IE som allting fungerar som det ska.

Jag kör firefox här, och det funkar bra.

Du har ingen image/reklamblocker igång i Opera/FireFox (De har ju sådana plugins?, och blockar man ex. bilder från img.flashback.org för att slippa reklam så märkte jag att vissa knappar etc försvann)
Senast redigerad av ^Eaz 2010-04-01 kl. 17:15.
2010-04-01, 17:19
Medlem
antagonistens avatar
Jag blockerar visserligen reklamen i Opera men alla blockerade bilder dyker upp när öppnar "blockera innehåll"-menyn. Varken knapparna eller loggan finns med där, och det blir ingen skillnad när jag raderar alla blockeringar. I Firefox kommer dock allting tillbaka när jag stänger av ABP. (Ja, jag har startat om webbläsaren/rensat cachen)

Det har med allra största sannolikhet något att göra med det nya temat eftersom Flashback alltid har fungerat perfekt i båda dessa webbläsare fram till idag. Teknikerna kanske borde ta och kolla igenom koden...?
2010-04-02, 12:05
Medlem
Anteauss avatar
När man klickar på den lilla nedåtpilen längst till höger efter sidorienteringen så kommer det som sig bör upp en ruta [Gå till sidan...] där man kan skriva i den sida man vill gå till.

Ett mycket praktiskt verktyg alltså, om det inte vore som så att den är felkodad--den genererar &page=xxx istället som sig bör enbart pxxx.
2010-04-08, 01:10
Medlem
_abous avatar
Är det bara för mig det har varit ovanligt segt med uppdateringen på sista tiden, alltså att inläggen inte "fastnar" i trådarna man postar i?
Det har ju varit sådär lite då och då, men senaste veckan (?) har det varit extremt (om man nu kan kalla en sådan grej extrem.)
2010-04-08, 01:29
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Är det bara för mig det har varit ovanligt segt med uppdateringen på sista tiden, alltså att inläggen inte "fastnar" i trådarna man postar i?
Det har ju varit sådär lite då och då, men senaste veckan (?) har det varit extremt (om man nu kan kalla en sådan grej extrem.)
Har alltid varit så vad jag vet. Finns säkert en bra förklaring på det.
2010-04-08, 01:32
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Har alltid varit så vad jag vet. Finns säkert en bra förklaring på det.
Nej nej, att det är lite "tjall på linjen" då och då är jag van vid, men nu är det alltså 7-8 uppdateringar/30 sekunders väntan som krävs, vilket är på tok för lång tid om det är en högaktiv tråd.
2010-04-08, 08:09
Medlem
Zwerchstands avatar
Uppdateringen fungerar under lagg, så F5 behövs egentligen bara till flertalig efterredigering (om man vågar nöja sig med att kolla andras citat av vilken ens version som där kommit med) – men visst har det varit märkbart bättre en god stund för att nyligen halka tillbaka i vad man tyvärr får kalla normalläge.
2010-04-08, 10:31
Medlem
Zwerchstands avatar
Apropå redigeringsbuggen så tycks den ibland ta desto hårdare: Tråd Flashback=Yttrandefrihet [Kritik mot Trådspecifika inträdeskrav /Mod] listas under Populära ämnen (nya) med oredigerad rubrik 'Flashback=Yttrandefrihet (Flashback)' ännu timmar efter tillägget. Det bör inte bero på hakparentesen fast den enda ytterligare sådana påträffas under (äldre).

Redigerat: Detsamma gäller övre granne Diskussion om dubbelmördaren Eddie Jönsson (Aktuella brott och kriminalfall) så kanske är ändå hakparentesen efterbrytare hellre än för-, med tanke på att länkarna går över mellanslag till delforum:
Diskussion om dubbelmördaren Eddie Jönsson (Aktuella brott och kriminalfall)
Flashback=Yttrandefrihet (Flashback)
Senast redigerad av Zwerchstand 2010-04-08 kl. 10:40.
2010-04-14, 11:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
I dropdown på toppen så är det ett litet streck under Politik -> Konservatism
2010-04-14, 12:02
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
I dropdown på toppen så är det ett litet streck under Politik -> Konservatism
Vilket tema? Jag har skuggat och det är inget där.
2010-04-14, 12:05
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vilket tema? Jag har skuggat och det är inget där.
Inte i Vitt heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in