Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-06, 22:37
Bannlyst
Finns en tråd på skvaller där man måste lagt in 200 inlägg och vart medlem i 6 månader för att lägga in ett nytt inlägg.
Jag tycker inte det är yttrandefrihet att Fb har de kriterium då det utestänger allt nytt.
Det känns som att allt nytt är lögn men det som sas 6 månader sen och 200 inlägg sen är sant.
Ja det var vad jag tycker vad tycker ni?
Ni mods får lägga det här ämne vart ni vill bara ni lägger det någonstans på Fb.
Citera
2010-04-06, 22:44
Medlem
R.Rs avatar
Nu är du väl ändå ute och cyklar, inte finns det väl en tråd som har de kraven på de som ska posta?
Jag tror du måste mena något underforum...
Citera
2010-04-06, 22:45
Medlem
Glockenspiels avatar
Du vill veta vad jag tycker? Jag tycker att du verkar rätt trög i huvudet.

Den "spärren" finns för att inte tråden om Cecilia Beckroth ska bli sönderspammad av antingen henne själv med hjälp av en massa smurfkonton, eller av en massa troll.

Det har hänt ett antal gånger förut, så spärren finns där för att främja yttrandefriheten, inte kväva den.
Citera
2010-04-06, 22:46
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nu är du väl ändå ute och cyklar, inte finns det väl en tråd som har de kraven på de som ska posta?

Trodde först samma sak, men sen såg jag att de tydligen fixat nån sån spärr på Cecilia Beckroth-tråden...
Citera
2010-04-06, 22:46
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nej, han har rätt, gäller även tråden om Deno Acar.
Anledningen är att dessa trådar har trollats sönder av nyregg.
Citera
2010-04-06, 22:47
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Trodde först samma sak, men sen såg jag att de tydligen fixat nån sån spärr på Cecilia Beckroth-tråden...

Okej, där ser man. Besöker sällan skvaller så får ursäkta för min okunskap om detta.
Citera
2010-04-06, 22:58
Denna regel gäller även i Nätapotek och drogshoppar. Detta för att det kom massvis med nyreggade användare, med typ 3 poster o spammade om sina scam-sidor.
Citera
2010-04-06, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Du vill veta vad jag tycker? Jag tycker att du verkar rätt trög i huvudet.

Den "spärren" finns för att inte tråden om Cecilia Beckroth ska bli sönderspammad av antingen henne själv med hjälp av en massa smurfkonton, eller av en massa troll.

Det har hänt ett antal gånger förut, så spärren finns där för att främja yttrandefriheten, inte kväva den.

Utveckla gärna hur du menar att allt nytt är spam, eller menar du att det finns så mycket spam att nya sanningar inte får plats???
Citera
2010-04-06, 23:09
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Utveckla gärna hur du menar att allt nytt är spam, eller menar du att det finns så mycket spam att nya sanningar inte får plats???
Det han menar är att dessa trådar har spammats sönder av nyreggade trollkonton, därför sattes spärrar på dessa trådar för att hålla dom rena och förbättra debattklimatet, vad är det du inte fattar?
Självklart kan nya användare tillföra något, det är därför det här bara gäller på vissa ställen där det inte har fungerat.
Citera
2010-04-06, 23:10
Moderator
^Eazs avatar
Gäller även i tråden om Beckroth.

Orsaken är enkel, folk bröt mot reglerna, förstörde trådarna/blev avstängda, skapade nytt konto, bröt mot reglerna/förstörde trådarna om och om igen.
Citera
2010-04-06, 23:10
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:

Det handlar inte om att allt nytt är spam. Däremot handlar det om att allt spam är nytt.

Ditt snack om "nya sanningar" och allt möjligt annat skit, gör bara att din trovärdighet (som var väldigt nära botten redan vid trådstarten) försvann helt.
Citera
2010-04-06, 23:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
I tråden om Dano handlade det väldigt lite om Dano och väldigt mycket om "ey bruschan, jag ska knulla din mamma" osv. Det blev bara en massa tuppfäktning mellan nyreggade medlemmar och man outade varandra till höger och vänster och det tjänar ingen på. Istället för att då låsa tråden valde vi att agera på det här sättet så att den kunde leva vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in