Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-15, 19:05
  #1
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Larmet kom till polisen vid tretiden i natt. Den unga kvinnan hade attackerats på Runstavsgatan i Kortedala, på väg hem till sin bostad i området. Första patrullen som anlände fann henne chockad och 20-åringen fördes till sjukhus.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....rtedala-i-natt

Såg nu på TV4 Nyheterna att en man gripts. Han ska vara tidigare känd av polisen (chockbesked).
Kvinnan ska ha attackerats vid hållplatsen Runstavsgatan vid tre-tiden inatt. Någon som vet mer om detta? Vem är mannen? Var bor han?
Citera
2010-03-15, 19:50
  #2
Medlem
Han ska i varje fall vara född 1988. Mycket talar väl också för att han bor i eller har anknytning till närområdet. Och ännu mer talar väl för att hans bakgrund inte är helsvensk...
Citera
2010-03-15, 23:07
  #3
Medlem
Skreams avatar
häng ut fanskapet!
Citera
2010-03-16, 01:48
  #4
Medlem
crillecrilles avatar
Jag blir illamående av att tänka på hur sånt hår går till. En vanlig ung tjej ska gå hem efter att ha varit hos en kompis och tvingas till sex. *spyr* Ingen dum idé med tvingat DNA-sample vid invandring faktiskt..
Citera
2010-03-16, 04:18
  #5
Avstängd
Så svenskar våldtar inte? Tror det handlar om att det är en störd individ inget annat.
Citera
2010-03-16, 04:25
  #6
Medlem
GSE_s avatar
Hmm har en del polare runt Runstavsgatan/Nymånegatan området. Ska se om jag kan höra mig för. Men är nog inte troligt att nån va ute och bröta vi den tiden.
Citera
2010-03-16, 06:23
  #7
Medlem
Route81s avatar
Ingen som vet vem den lille jäveln är?
Citera
2010-03-16, 16:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han ska i varje fall vara född 1988. Mycket talar väl också för att han bor i eller har anknytning till närområdet. Och ännu mer talar väl för att hans bakgrund inte är helsvensk...
Måste citera mej själv från igår när jag bara gissade:
Varför ska jag (och en massa andra här ovan) alltid behöva ha rätt..??

Anhållen för våldtäkt är:
Edin Hrustic
880618-0934

Han är begärd häktad och häktningsförhandlingar hålls i morgon onsdag kl. 10.30
Var han bor har jag inte kollat men det är väl troligen i Kortedala/Bergsjön...
Nu bor han i varje fall i en etta utan kök i centrala stan (med 24-timmars roomservice... )
Citera
2010-03-16, 17:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Måste citera mej själv från igår när jag bara gissade:
Varför ska jag (och en massa andra här ovan) alltid behöva ha rätt..??

Anhållen för våldtäkt är:
Edin Hrustic
880618-0934

Han är begärd häktad och häktningsförhandlingar hålls i morgon onsdag kl. 10.30
Var han bor har jag inte kollat men det är väl troligen i Kortedala/Bergsjön...
Nu bor han i varje fall i en etta utan kök i centrala stan (med 24-timmars roomservice... )

måste bara fråga hur du vet vem som är anhållen för brottet?

för övrigt så låter det som ett invandrarnamn

enligt mig (kalla mig SD) så borde invandrare få EN chans på sig, och så fort de döms till fängelse så åker de också ut ur landet.
Citera
2010-03-16, 17:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
måste bara fråga hur du vet vem som är anhållen för brottet?

för övrigt så låter det som ett invandrarnamn

enligt mig (kalla mig SD) så borde invandrare få EN chans på sig, och så fort de döms till fängelse så åker de också ut ur landet.
Ja det är väl ingen hemlighet längre när han är begärd häktad.....

Hrustic skulle jag misstänka är ett albanskt namn. Det finns i varje fall rätt många dömda för grövre brott i Göteborg de senaste åren som har det efternamnet. Bland annat en Valentino född 1990 och en Omer född född 1987. Valentino står just nu åtalad för misshandel av en svensk kille, PB...
Det är väl såna här släkter som kallas kulturberikare....
Citera
2010-03-16, 17:46
  #11
Medlem
Edin Hrustic bor på Siriusgatan 80 i grannstadsdelen Bergsjön. Siriusgatan uppmärksammades redan för 20 år sedan av Janne Josefsson som upptäckte att gatan användes som något av en avstjälpningsplats för sexualförbrytare. Uppenbarligen har andelen sexualförbrytare på Siriusgatan inte minskat sedan dess...

Edin förefaller bo hemma hos sin pappa(?) Evro Enver Hrustic. Namnet Enver är typiskt albanskt (se t ex Enver Hoxha, den gamle diktatorn som var klok nog att utropa Albanien till världens första ateistiska republik).

En albansk våldtäktsman från Bergsjön. Så förvånande...
Citera
2010-03-16, 17:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Måste citera mej själv från igår när jag bara gissade:
Varför ska jag (och en massa andra här ovan) alltid behöva ha rätt..??

Anhållen för våldtäkt är:
Edin Hrustic
880618-0934

Han är begärd häktad och häktningsförhandlingar hålls i morgon onsdag kl. 10.30
Var han bor har jag inte kollat men det är väl troligen i Kortedala/Bergsjön...
Nu bor han i varje fall i en etta utan kök i centrala stan (med 24-timmars roomservice... )

bor en Emin Hrustic nebolosagatan 10 (b-sjön) kanske där han hör hemma svinet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback