2008-09-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Hmmm vad snåla SDR verkan vara där ni har jobbat, jag jobbade ett drygt år med utdelnigarna. Tid att dela ut ca 2 timmar sortering 2-2.5 timmar. Men jag tittade typ på tv när jag sorterade och rastlös som man är så var det inte ngt särskillt jobbigt. Så det var 2 timmars "riktigt" jobb med frisk luft och ca 100/timme.

SDR är ett bra första jobb, visst de utnytjar unga och bidrar till miljöförstöing men det är ett bra fösta jobb ( när man är 13-15 år)

Håller med dig fullt ut, ett första jobb kontakt är SDR bra för ungdomarna.
Citera
2008-09-20, 17:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShark
Håller med dig fullt ut, ett första jobb kontakt är SDR bra för ungdomarna.

Yepp, fin fin första erfarenhet att lära sig att jobba lönar sig inte, och att "chefen" alltid försöker blåsa dig så illa han bara lagligen kan.
Citera
2008-09-20, 18:27
Medlem
Sotarmurres avatar
Ner med SDR! Jag får ändå reklam även fast det står på min dörr: Reklam belönas med arkebusering.
Citera
2008-09-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmurre
Ner med SDR! Jag får ändå reklam även fast det står på min dörr: Reklam belönas med arkebusering.
Eftersom att det är negrer som delar ut reklamen så kan du inte vänta dig att de ska förstå den texten... Det måste stå "Ingen reklam" för det är de enda två ord de lärt sig av det svenska språket!
Citera
2010-02-20, 22:46
Medlem
Arons avatar
sdr avdelningen i borås har konkat
Citera
2010-02-20, 22:51
Medlem
Arons avatar
ett annat hårt slag för sdr blir nu när utländska studenter utanför eu/EEs inte får studera gratis i sverige
dom som har råd struntar nog i att sortera för 20 spänn i timmen
Citera
2010-02-22, 12:51
Medlem
Kläppskogs avatar
Om TS har svårigheter att hitta något vettigt att fördriva tiden med kanske jag kan få rekommendera att ta ett jobb? Så här års behövs det till exempel snöskottare.

På min postlåda står det "EJ REKLAM" och det fungerar ganska bra.
Citera
2010-03-04, 10:58
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmurre

Många av budbärarna är icke svenskspråkiga. Åtminstone i min stad där många gäststudenter jobbar extra som reklamutdelare. Prova med att förstärka ditt budskao med några illustrationer...

http://www.argalappen.se/imgs/lappar/1002/DSC0007Postlada-Roxstar.jpg
Citera
2010-03-05, 08:11
Medlem
Tycker, precis som flera andra här, att SDR är en bra inkomstkälla för unga som ännu inte påbörjat sin karriär och kanske pluggar på högstadiet/gymnasiet. Jag minns själv när Internet kom och man betalade per minut när man surfade. Minns väl hur galen min mor blev när räkningen på över 400kr dampade ner i lådan varje månad. Inte ville man minska på surfandet heller, utan det blev bara dyrare och dyrare.

Till slut ansökte jag om att få dela ut SDR reklam och fick flera distrikt att sköta om. Sammanlagt brukade jag få ihop mellan 400-500kr i månaden vilket betydde otroligt mycket för mig då detta "helgjobb" betalade av mitt surfande. Inget mer gnäll från mamma och jag fick surfa fritt precis som jag ville

Visst kan jag erkänna att den sista "försändelsen" hamnade i en stor grön container - precis som de flesta gör innan de säger upp sig. Men innan dess delade jag ändå ut reklam i nästan ett år, utan fusk och klagade inte en enda gång.

Summa summarum, jag tror att det handlar om att hitta rätt ungdomar, som är motiverade till att tjäna dessa pengar och som mer än gärna gör sitt jobb. Blir man som ung "tvingad" till skitgörat så kommer man givetvis slarva eller systematiskt slänga allt i tunnan. Men gör man jobbet frivilligt och av en BRA anledning - som man har nytta och glädje av - så finns det absolut inga nackdelar med SDR.

Bara min lilla poäng i det hela...
Citera
2010-06-16, 11:32
Medlem
DaDaniils avatar
Har nu sagt upp mig från skitjobbet, 10 min sen faktiskt

Vad som fick bägaren att rinna över när det ligger 120kg reklam i källaren och på lönepappret står det 115kr.

Liksom det tar än 5 timmar för mig att få ut all denna reklam, skiten får inte ens plats i vagnen, ringde och kollade om det stämde och det gjorde det minsann.. Jävla träl jobb

Nu vill jag ha lite tips kanske på vad jag ska göra med dessa 117kg och reklamen som jag kommer få i två veckor till
Citera
2010-06-16, 11:49
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaDaniil
Har nu sagt upp mig från skitjobbet, 10 min sen faktiskt

Vad som fick bägaren att rinna över när det ligger 120kg reklam i källaren och på lönepappret står det 115kr.

Liksom det tar än 5 timmar för mig att få ut all denna reklam, skiten får inte ens plats i vagnen, ringde och kollade om det stämde och det gjorde det minsann.. Jävla träl jobb

Nu vill jag ha lite tips kanske på vad jag ska göra med dessa 117kg och reklamen som jag kommer få i två veckor till
Dela ut den!

Inte för att moralpredika. Men jag var i samma situation för cirka 7-8 år sedan. När jag tröttnade och sa ifrån att jag inte ville dela ut mer reklam så var jag ändå tvungen att göra det 1-2 ggr till. Jag sket i att dela ut då utan slängde allt i närmsta container. Dagen efter jag slängt allt knackar 2 pers från SDR på dörren och skäller ut mig i en halvtimme, en liten fjunig 12åring som man var.. Slutade iaf med att de inte betalade ut ett skit som jag skulle fått, vilket var 1,5 månads lön.
Och då hade jag ändå skött mig...
SDR är sluga som fan, utnyttjar unga och spottar på dem ifall de gör ett endaste misstag
Citera
2010-06-16, 11:53
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Hade valt både räkningar & klamydia framför att få reklam hem om det väl skulle komma till kritan.
För det är ju väldigt svårt att sätt upp en "ingen reklam" skylt. Jag har haft det i flera år och får ingen rekam alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in