Tycker, precis som flera andra här, att SDR är en bra inkomstkälla för unga som ännu inte påbörjat sin karriär och kanske pluggar på högstadiet/gymnasiet. Jag minns själv när Internet kom och man betalade per minut när man surfade. Minns väl hur galen min mor blev när räkningen på över 400kr dampade ner i lådan varje månad. Inte ville man minska på surfandet heller, utan det blev bara dyrare och dyrare.
Till slut ansökte jag om att få dela ut SDR reklam och fick flera distrikt att sköta om. Sammanlagt brukade jag få ihop mellan 400-500kr i månaden vilket betydde otroligt mycket för mig då detta "helgjobb" betalade av mitt surfande. Inget mer gnäll från mamma och jag fick surfa fritt precis som jag ville
Visst kan jag erkänna att den sista "försändelsen" hamnade i en stor grön container - precis som de flesta gör innan de säger upp sig. Men innan dess delade jag ändå ut reklam i nästan ett år, utan fusk och klagade inte en enda gång.
Summa summarum, jag tror att det handlar om att hitta rätt ungdomar, som är motiverade till att tjäna dessa pengar och som mer än gärna gör sitt jobb. Blir man som ung "tvingad" till skitgörat så kommer man givetvis slarva eller systematiskt slänga allt i tunnan. Men gör man jobbet frivilligt och av en BRA anledning - som man har nytta och glädje av - så finns det absolut inga nackdelar med SDR.
Bara min lilla poäng i det hela...