2008-09-10, 07:18
Medlem
Sereenas avatar
Fan vilken lyx det är hos SDR nuförtiden..

Kärror.. Sorterare...

Jag jobba åt dom i 3 veckor (~600 hushåll hyreshus distrikt) och fick en ENORM trave reklam inlassat i trappen (fyllde up hela barnvagns hålet ena veckan). Dessa blad var i buntar med en typ i varje bunt, dessa fick jag på onsdag morgon, det skulle delas ut under lördagen och innan dess så skulle jag "sortera" allt så att alla fick ett av varje blad.

Sedan var det bara att ta en väska med så mycke man orkade bära och börja gå/cyckla runt med det. Sen fick man springa hem och hämta mer ett antal ggr.

Fick ut ung 120kr / vecka för ett arbete som tog minst 10 timmar (med sortering).

Skulle med nöje se att nån gav dessa en rejäl snyting.
Citera
2008-09-10, 11:06
Medlem
Låter som en mycket korkad idé att göra så. Du kommer pajja för folk som jobbar där. Beställ i så fall och bränn skiten och uppmärksamma inte media på det.
Citera
2008-09-10, 21:40
Medlem
PGriffins avatar
Vem ska ha en snyting?
Citera
2008-09-10, 23:17
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bensinochlim
Du kommer pajja för folk som jobbar där.

Men är det inte just min uppgift att frälsa dess arma satar som är i Miljösabbardjävulens och SlavdrivarSatans, SDR:s klor?

Ärligt - är det någon som kommer att få SÄMRE livskvalité av att jag sabbar, sabbar, SABBAR för SDR? Någon?!

Den ende jag pajjar för blir ju Ulmut Ukbulut - och eftersom han är en Mållgan-figur, uppfunnen av mig själv, är ju ingen skada skedd.

Citat:
Ursprungligen postat av bensinochlim
Beställ i så fall och bränn skiten och uppmärksamma inte media på det.

Men då försvinner ju hela blåslampeeffekten som var så festlig och effektiv i soprumshistorien härförleden?
Citera
2008-09-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Men är det inte just min uppgift att frälsa dess arma satar som är i Miljösabbardjävulens och SlavdrivarSatans, SDR:s klor?

Ärligt - är det någon som kommer att få SÄMRE livskvalité av att jag sabbar, sabbar, SABBAR för SDR? Någon?!
Jag skiter SDR. Men det är ju inte så att andra som jobbar där redan satt i system att dumpa reklam. Om du slår på mediatrumman kanske kontrollen ökar på de andra anställda om det vill sig riktigt illa.
Citera
2008-09-12, 21:04
Medlem
Kid Currys avatar
Har även jag slavat för SDR. Slavat kanske är fel ord eftersom jag bara delade ut reklamen en gång för att sedan, precis som de flesta andra, dumpa resterande sändningar i en container. Klarade mig ett tag på standardvalsen att den blev stulen medan jag var uppe i ett trapphus. Räknade ut att timlönen om jag faktiskt skulle ha utfört arbetet skulle ha landat på omkring 15 kr.
Citera
2008-09-12, 22:24
Medlem
Jobbat där för cirka 7 år sedan. Jag delade ut reklam en hel jävla vinter, en helg fick jag 137 kilo reklam som jag skulle sortera in i varandra och sedan dela ut. För detta fick jag ofattbara 290 kronor! [/sarcasm]

En gång fick jag för kryssat att jag missat ett speciellt hus, vilket jag inte gjort. Blev asförbannad eftersom de troligtvis fejkat det. Orkade aldrig ta tag i skiten...
Citera
2008-09-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
För några år sedan delade jag och min sambo ut reklam varje söndag i månaden i närområdet. Tog cirkus 3 timmar om man skötte det som man skulle. Fick 170kr/dag. En dag i veckan som sagt.

du är så gammal att du har sambo och ändå jobbar du söndagar för typ en 50lapp i timmen?

jag jobbar på ett okvalificerat skitjobb och får iaf nästan 300 spänn i timmen för att jobba söndagar
Citera
2008-09-19, 20:56
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutoFellatio
Oj vilka minnen det väcker som fattig tonåring på 80-talet. Som en av SDR:s tidigare reklamhoror så "visste" jag ju absolut att de ringde runt och kollade till ett par utvalda (respektabla jävlar) att det hade kommit vuxenskolans och willys nya veckoblad. Men är det någon som egentligen har fått ett samtal från sdr om detta?

Ja för fan!
SDR ringde i princip konstant under ett års tid vareviga jävla måndag kväll vid ungerfär samma tid.I början var man hjälpsam och sa vad man fått ,men efter ca tio samtal tröttnade man på detta och gav fan i att svara i telefonen vid den tiden.

Tror ni då inte att dem små jävlarna trots ingen svarade fortsatte ringa i veckorvis!
till slut blev jag så jävla förbannad att jag skickade ett mail till deras jävla huvudkontor och bad dem upphöra med denna jävla telefon terror annars skulle dem få se på fan

Det tog skruv efter ca en vecka upphörde skiten.

Ja SDR är ett skitföretag som starkt bidrar till växhuseffekten och skogsskövlingen med sitt skit reklam.
Undrar hur många hektar skog per dag som får sätta livet till för att dem skall prångla ut sin skit som till 98% slängs direkt i soptunnorna ändå.
Citera
2008-09-19, 21:31
Medlem
Hellfir3s avatar
Delade ut reklam för SDR för ganska många år sen. Slutade när jag insåg att jag såg mer fram emot skolveckan än helgen. En stor del av lördagen gick åt till att sortera skiten sen gick en ungefär lika stor del av söndagen åt till att dela ut skiten. Till en genomsnittlig lön på typ 100 spänn per vecka. Hade lönen varit mer mänsklig hade jag nog kunnat hålla ut längre än 2-3 månader.

Men inte ska ni sabba för dom stackar utdelarna som trots allt sliter för denna slavlön. Sätt ut en "ingen reklam tack" skylt och får ni ändå reklam så kontakta SDR så ser dom nog till att reklamutdelaren sköter sig i fortsättningen.
Senast redigerad av Hellfir3 2008-09-19 kl. 21:37.
Citera
2008-09-19, 23:26
Medlem
Är det bara under helgen SDR kommer? För i så fall skulle man ju faktiskt kunna trycka upp en helvetes massa "Ingen reklam tack" lappar och offra en fredag natt med att sätta dem på alla grannskapets lådor ?
Citera
2008-09-19, 23:38
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellfir3
Delade ut reklam för SDR för ganska många år sen. Slutade när jag insåg att jag såg mer fram emot skolveckan än helgen. En stor del av lördagen gick åt till att sortera skiten sen gick en ungefär lika stor del av söndagen åt till att dela ut skiten. Till en genomsnittlig lön på typ 100 spänn per vecka. Hade lönen varit mer mänsklig hade jag nog kunnat hålla ut längre än 2-3 månader.

Men inte ska ni sabba för dom stackar utdelarna som trots allt sliter för denna slavlön. Sätt ut en "ingen reklam tack" skylt och får ni ändå reklam så kontakta SDR så ser dom nog till att reklamutdelaren sköter sig i fortsättningen.
Hmmm vad snåla SDR verkan vara där ni har jobbat, jag jobbade ett drygt år med utdelnigarna. Tid att dela ut ca 2 timmar sortering 2-2.5 timmar. Men jag tittade typ på tv när jag sorterade och rastlös som man är så var det inte ngt särskillt jobbigt. Så det var 2 timmars "riktigt" jobb med frisk luft och ca 100/timme.

SDR är ett bra första jobb, visst de utnytjar unga och bidrar till miljöförstöing men det är ett bra fösta jobb ( när man är 13-15 år)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in