Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-12, 23:44
  #1
Medlem
Parkours avatar
Om Universum inte är oändligt, rena spekulationer att det skulle vara oändligt med tanke på hss låga hjärnkapacitet.

Hur ser slutet av universum ut?
Citera
2010-02-12, 23:47
  #2
Medlem
TheAlamos avatar
Eftersom det hela tiden expanderar så finns det ingen utsida. Det måste gå runt på nåt sätt. Jag tror att det finns flera universum. Alltså måååånga Vad som finns utanför dem vet jag dock inte.... Det borde också gå runt på nåt sätt. Synd bara att det måste finnas en utsida då också... Ingen kommer nog nånsin förstå det. Vi lämnar det helt åt filosoferna.
Citera
2010-02-12, 23:49
  #3
Medlem
fritjofkonkass avatar
Man kommer till en tegelvägg.
Citera
2010-02-12, 23:50
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Eftersom det hela tiden expanderar så finns det ingen utsida. Det måste gå runt på nåt sätt. Jag tror att det finns flera universum. Alltså måååånga Vad som finns utanför dem vet jag dock inte.... Det borde också gå runt på nåt sätt. Synd bara att det måste finnas en utsida då också... Ingen kommer nog nånsin förstå det. Vi lämnar det helt åt filosoferna.

Hur vet du att det måste finnas en utsida?
Citera
2010-02-12, 23:50
  #5
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Man kommer till en tegelvägg.

Vad är en tegelvägg



Folk som är rädda för döden och tanken på universum är lika sorgliga som människor som tror att vi är den mest utvecklade rasen i universum

EDIT

Är ni medvetna om att vi döpte oss själva till homosapiens sapiens pga överlägsenhet? Sapiens betyder från början vis som i visdom.
__________________
Senast redigerad av Parkour 2010-02-12 kl. 23:53.
Citera
2010-02-12, 23:55
  #6
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Hur vet du att det måste finnas en utsida?
Hur skulle det inte kunna göra det? Om det expanderar måste det ju finnas "icke-universum" nånstans dit det kan expandera. Eller hur?


500 inlägg!
Citera
2010-02-12, 23:56
  #7
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Är ni medvetna om att vi döpte oss själva till homosapiens sapiens pga överlägsenhet? Sapiens betyder från början vis som i visdom.

Vi är kolbaserade primater och inget annat. Dessutom tror vi att vi styr planeten.
Citera
2010-02-12, 23:57
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vad är en tegelvägg



Folk som är rädda för döden och tanken på universum är lika sorgliga som människor som tror att vi är den mest utvecklade rasen i universum

EDIT

Är ni medvetna om att vi döpte oss själva till homosapiens sapiens pga överlägsenhet? Sapiens betyder från början vis som i visdom.

Vilka vi?

Jag tror inte på saker förrän det finns något belägg som gör det mycket sannolikt, just nu tror jag att vi är de mest utvecklade i hela universum. Men jag tror att det finns utomjordingar i form av småkryp.
Citera
2010-02-13, 00:04
  #9
Medlem
Chemical-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Man kommer till en tegelvägg.

Hahaha

OnT
Rent spontant så skulle jag säga att vi inte kan uppfatta vad som finns utanför vårt eget universum, då det inte fungerar på samma sätt som att titta ut genom ett fönster. Lär dock ha jävligt fel. Jag skulle vilja tro att svaret ligger inom fysiken och naturvetenskapen.
Citera
2010-02-13, 00:08
  #10
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Vilka vi?

Jag tror inte på saker förrän det finns något belägg som gör det mycket sannolikt, just nu tror jag att vi är de mest utvecklade i hela universum. Men jag tror att det finns utomjordingar i form av småkryp.

Vi-Plural-HSS- våra förfäder, det finns gott om källor
http://lmgtfy.com/?q=homosapiens+sapiens

Människan är en barbarisk varelse, vi äter kött och skyller på att vi behöver protein, vi försummar planeten med våld,föroreningar,brott. Vi förstör livet för våra efterträdare och domedagen närmar sig med stormsteg

DÖD ÅT MÄNSKLIGHETEN
Citera
2010-02-13, 00:10
  #11
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vi-Plural-HSS- våra förfäder, det finns gott om källor
http://lmgtfy.com/?q=homosapiens+sapiens

Människan är en barbarisk varelse, vi äter kött och skyller på att vi behöver protein, vi försummar planeten med våld,föroreningar,brott. Vi förstör livet för våra efterträdare och domedagen närmar sig med stormsteg

DÖD ÅT MÄNSKLIGHETEN


Citat:
Ursprungligen postat av Chemical-X
Hahaha

OnT
Rent spontant så skulle jag säga att vi inte kan uppfatta vad som finns utanför vårt eget universum, då det inte fungerar på samma sätt som att titta ut genom ett fönster. Lär dock ha jävligt fel. Jag skulle vilja tro att svaret ligger inom fysiken och naturvetenskapen.

Det gör den också, det finns inget oförklarligt i universum, Einstein & Isaac är ett par bra exempel, och det har bara gått några tusen år sedan vår förra förintelse.


EDIT 2

Nu blev det fel, dubbelpost....
Citera
2010-02-13, 00:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vi lämnar det helt åt filosoferna.
Det är därför tråden ligger i Filosofi-forumet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback