Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.
Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.
Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv
Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?
Hur illa? Vissa områden är det illa, mycket illa som typ "rosengården". Svenskar är lätträknat där. Det har varit så de sista 20 åren, att de har tagit över RG totalt
Att gå runder med utmanade kläder och "rikman" ska man ej göra. Risken att man för en fråga om cigg eller mobbe.
Att åka tåg en fredagkväll ner till malmö, är över 70 % utländska härkomst. Kanske därför det ser ut som de kryllar av blattar i stan på helgkvällerna. Mycket tjafs och hög musik på tågen... de har verkligen myror i byxorna.
Att taxichafförer kan erbjuda stanna kvar och lysa upp med strålkastare, tills man kommit innanför dörren är nytt för mig. Varför? Jo det är en service de har, på grund av alla överfall i mörker. Det betalar jag gärna x-tra för. Bara sett det i malmö o helsingborg.
Jag har slutat att åka till malmö till min tjej, hon får komma hit istället. Jag känner bara mer hat, när man vistas där nere.
Visst det kan vara lugtn ibland, men ibland så var det rena inbördekriget där... Verkade så när de tjafsade på tågen ibland och runt stationen..
Ska jag till kastrup(köpenhamn) så ser jag till hamna på ett tåg som går direkt till köpenhman istället för bytte i malmö. Varför? jo blidde rånade där 3 år sedan på stationen. De ville ha min ryggväska i tron där var värdefulla saker. Det var kl 5 på morgonen, som det kom fram 3 killar med träningsbyxor och kepsar. De ville snacka, men sluta med de tycktre jag skulle lämna ryggväskan, precis när jag skulle gå o stiga på tåget. Vad de beräknat ? jag vet ej men jag gav dem det hade ej tid tjafsa eller till kalla vakter. Men jag anmälde till biljett kontrallanten på tåget sedan. Tydligt var de vanlig förekommande.

Men tur de ej såga min "bögväska" för de fanns skatten 1 200 $, 800 dkr, 500 skr, pass biljetter med mera...
Jag tro att mång blattar åker in till malmö från städerna runt om, helst på helgerna. Fler som har tänkt på det?
Kan säga jag lär låta bli tillbringa i malmö mer än nödvändigt. Vet många malmöbor som vill flytta ifrån malmö till stad längre bort. Men vart? Till landskrona är det nog värre...
Rosengården är ett ghetto, där ska man ej tillbringa sin tid. Så där kan jag ej säga mer än vad jag har hört. En gamal kompis som jobbar som "skolfotograf", tyckte ej de var lönnt åka till ställen i rosengården. De fick ej sålt något där. Sedan andra, de var 99 % utländska barn där på dagis. De var för 10 år sedan...