Citat:
Förvisso kan det väl vara så. Men fiskars är väl en tillverkare och ICA är en affär som köper in från vilken kinesisk tillverkare som nu kan ge dom det billigaste priset den månaden. Typ. Och din lilla och din stora skulle kunna vara tillverkade av helt olika företag i helt olika fabriker och kanske till och med i helt olika länder beroende på när dom är köpta.
Ursprungligen postat av dePaul
Problemet är faktiskt att två pannor ur samma serie men med olika diameter kan uppvisa fundamentalt olika resultat.
Jag har två pannor från ICAs Prima Cookery, den ena är 28 cm och den andra 24 cm i diameter. Det lustiga är att den lilla pannan är 1 mm tjockare i godset. Värmeledningen i de här två pannorna är mycket olik varandra. Den lilla är hästlängder bättre än den stora. Och då har jag tagit hänsyn till att hela bottenytan skall anpassas till plattans storlek.
Visst skulle jag kunna ringa till Fiskars men för tillfället så har jag inget behov av det eftersom jag precis fått (i testsyfte) ett gratisprov på Jamie Olivers panna från Tefal.
~Paul~
Jag har två pannor från ICAs Prima Cookery, den ena är 28 cm och den andra 24 cm i diameter. Det lustiga är att den lilla pannan är 1 mm tjockare i godset. Värmeledningen i de här två pannorna är mycket olik varandra. Den lilla är hästlängder bättre än den stora. Och då har jag tagit hänsyn till att hela bottenytan skall anpassas till plattans storlek.
Visst skulle jag kunna ringa till Fiskars men för tillfället så har jag inget behov av det eftersom jag precis fått (i testsyfte) ett gratisprov på Jamie Olivers panna från Tefal.
~Paul~
Är ju som med ikeas kastruller som rostade sönder efter en användning som var på Plus.
"Rostfritt stål säger de att det skall vara men efter första disken så var kastrullen full med rost. ... Rost rost rost ... Mycket rostfläckar måste man säga. Ikea kallar pannan för ett måndagsexemplar ... När Plus testade kastrullen för några år sen tillverkades den av finska Hackman, nu görs den i Vietnamn, men det påverkar inte kvaliteten hävdar IKEA."
(Googlat fram därifrån: http://matforum.nu/?topic=644 )
Vem har du fått Tefalen av? Dom verkade ju vara ganska usla enligt test.
.