2010-01-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Däremot tror jag du har rätt i att mannen som ringde hade lokalkännedom och försökte dölja det.
Precis! Det låter extremt konstlat och tillgjort när man hör hans samtal med 112. Man bara VET att det här måste vara gärningsmannen själv som talar....
Citera
2010-01-19, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
1996.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
VALLhallavägen som sagt! Swartlings ridskola hade under många år en stor skylt vid infarten med ridskolans namn etcetera,
Citat:
skulle tro skylten satt där redan 1996.
Jag gissar att mannen som ringde hade mycket bättre lokalkännedom än han ville låtsas om, det är en bit till Karlavägen och sedan skulle han hitta en telefonkiosk också. Med rent mjöl i påsen hade han nog snarare sprungit något kvarter och sedan sökt kontakt med någon nattvandrare eller börjat ringa på porttelefoner, han förstod ju att offret var illa skadat.

Vill minnas att en man med någon slags anknytning till ridskolan var misstänkt men att bevisningen inte höll för åtal.

Ja det gjorde den.

Den här stockholmaren hade definitivt bättre lokalkännedom, än vad han ville göra sken av. De flesta jag känner säger VALLhallavägen. Den uppringande personen måste ha varit mördaren. Samtalet spelades åtminstone upp vid ett tillfälle på Efterlyst.

Har också något svagt minne av detta med anknytning till Swartlings.
Citera
2010-01-20, 12:45
Medlem
nostashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det gjorde den.

Den här stockholmaren hade definitivt bättre lokalkännedom, än vad han ville göra sken av. De flesta jag känner säger VALLhallavägen. Den uppringande personen måste ha varit mördaren. Samtalet spelades åtminstone upp vid ett tillfälle på Efterlyst.

Har också något svagt minne av detta med anknytning till Swartlings.

jag har gått och sagt valhallavägen för mig under ett dygn. Jag backar man säger Vall
Citera
2010-01-22, 16:16
Medlem
Svithjods avatar
Var säkerligen en av våra missbrukande fotbollshuliganer som gjorde det.
lever möjligen fortfarande idag, men kan lika gärna vara död.
Citera
2010-01-22, 19:32
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Var säkerligen en av våra missbrukande fotbollshuliganer som gjorde det.
lever möjligen fortfarande idag, men kan lika gärna vara död.
Och detta grundar du på vad?
Varför skulle han vara död, är det många missbrukande fotbollshuliganer som dött?
Nej din teori tror jag inte på, utan mer en lokal person, dock ev. missbrukande.
Citera
2010-01-28, 00:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Och detta grundar du på vad?
Varför skulle han vara död, är det många missbrukande fotbollshuliganer som dött?
Nej din teori tror jag inte på, utan mer en lokal person, dock ev. missbrukande.

Huliganer är våldsfixerade, tar ofta droger och i många fall småkriminella.
Kilen som ringer låter inte alltför lastgammal och låter som en infödd sthlmare.
Finns ju bla stamlokus i närheten för Djurgårdare.
Tror inte det var en vanlig småkriminell person som gjorde det, eller en Svensson som flippa.

Vidare tär det på en "normal" person att döda någon annan, ett sådant trauma kan mycket väl ha gjort att förövaren började leva ett ännu mer destruktivt liv

Bara en teori..
Citera
2010-01-28, 16:33
Medlem
Corazons avatar
Var kan man höra detta telefonsamtal till SOS?
Citera
2010-01-31, 19:05
Medlem
Frugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du har ingen lysande karriär framför dig som amatördeckare. Alla jag känner inkl mig själv (infödda stockholmare allihopa) säger VALhallavägen av den enkla anledningen att det är det korrekta uttalet. Vilket i sin tur kommer sig av det geografiska namnet som är VALhallavägen.
Vad är det för WT-uttal du lärt dig?

Har faktiskt aldrig hört någon säga VALhallavägen.
Citera
2010-01-31, 20:42
Medlem
Frugans avatar
Är det nån som sitter på något av programmen om detta, helst Cold Case.

Hittade inget på TV4Play, The Pirate Bay etc.

Kan nån lägga upp om ni har det, så man kan ladda ner.

Vill höra telefonrösten, samt se hela Cold Case och ev. Efterlyst (vilket avsnitt var det btw?).
Citera
2010-02-01, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan
Är det nån som sitter på något av programmen om detta, helst Cold Case.

Hittade inget på TV4Play, The Pirate Bay etc.

Kan nån lägga upp om ni har det, så man kan ladda ner.

Vill höra telefonrösten, samt se hela Cold Case och ev. Efterlyst (vilket avsnitt var det btw?).

Jag skulle också vilja veta vart man för tag i Cold Casevsnittet. Det är faktiskt jag som spelar den döde i rekonstruktionen. Det var lite skrämmande inspelning en natt och regisören hade ett foto på den döde som han låg när han hittades (på gården till Swartlings ridskola, närmaste röda stallet från ingången sett) och jag blev placerad på exakt samma sätt/plats som han hittades. Jag fick tyvärr/eller tursamt nog INTE se fotot, var väl nån sekretess eller liknande, så jag kan ej säga något om ögonen osv..

Jag såg också när avsnittet sändes att vi var födda samma datum dock ej samma år, härligt sammanträffande..
Senast redigerad av jica 2010-02-01 kl. 16:39.
Citera
2010-02-02, 10:51
Medlem
Frugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Jag skulle också vilja veta vart man för tag i Cold Casevsnittet. Det är faktiskt jag som spelar den döde i rekonstruktionen. Det var lite skrämmande inspelning en natt och regisören hade ett foto på den döde som han låg när han hittades (på gården till Swartlings ridskola, närmaste röda stallet från ingången sett) och jag blev placerad på exakt samma sätt/plats som han hittades. Jag fick tyvärr/eller tursamt nog INTE se fotot, var väl nån sekretess eller liknande, så jag kan ej säga något om ögonen osv..

Jag såg också när avsnittet sändes att vi var födda samma datum dock ej samma år, härligt sammanträffande..

Ah, vilken grej! Hoppas nån har det avsnittet och kan dela med sig.
Citera
2010-06-22, 00:18
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ah. Har man DNA? Har inte sett att det tagits upp på Efterlyst.

Rån eller inte så verkar ju övervåldet mot just ögonen väldigt märkligt...
Offret vid Vallhallamordet hade inte några skador i ögonen, men väl i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in