2010-01-24, 17:08
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Naturligtvis är det synd om barnen och de ska inte skylla sig själva. De kan inte rå för att har en sådan tragisk figur som Helge till far. Det är Helge som har sig själv att skylla. Barnen skulle han ha tänkt på tidigare.
Tänker du på obetänksamma föräldrar av den här kalibern? Jag vet av en ensamstående smått desperat kvinna som gör vad som helst för att bli gravid, hon är lesbisk och hänger på krogen där hon drar hem vem som helst. Hon far därutöver iväg på dyrbara inseminationsresor. Ännu har hon inte lyckats bli gravid.

Knepigt problem när det enklaste kanske vore att gå på bibelskola i Knutby och torktumla lite under överinseende av Åsa.
Citera
2010-01-24, 17:11
Medlem
Therons avatar
Citat:
Skuld har hon naturligtvis inte men däremot förtjänar hon inget medlidande. Hon har själv valt. Men här kommer också oskyldiga barn in i bilden. Vilket val har hennes barn haft? Hur mår de av detta? Jag tycker synd om dem också och de ska naturligtvis inte skylla sig själva.

Om Åsa skulle gifta om sig så skulle jag ha precis lika lite förståelse för den personen. Det står vem som helst fritt att gå in i relationer med grova brottslingar men när de sedan vill ha medlidande för sina val så förstår jag ingenting.
Misstag sprider sig lätt som ringar på vattnet. Allra oskyldigast är den som står i mitten.
Citera
2010-01-26, 11:16
Medlem
Therons avatar
Apropå "toasittningen" och ögonstirrandet som inte hjälpte i Knutbyskolan så har en del skolor tydligen infört nya rutiner mot psykiskt besvärliga elever. Polisen erbjuder en snabb lösning.
Citat:
De kommer så gärna och skjuter.
... Eleven var knivbeväpnad och hade barrikaderat sig på en toalett. Klockan 07.52 larmade personalen polisen då man befarade att han kunde skada sig själv eller andra. När mannen öppnade toalettdörren strax före klockan nio började han hota polis och räddningspersonal. En av polismännen avlossade sitt tjänstevapen.
– När han öppnade var han också blodig runt magen, han hade skurit eller rispat sig själv. När han attackerar allt och alla tar kollegorna till verkanseld för att oskadliggöra honom. Skottet träffar mannen i benet, säger Thomas Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.
Ingen annan människa ska ha kommit till skada under dramat.
Citera
2010-01-26, 11:26
Medlem
Therons avatar
Om vådan av när polisinformatörer är inblandade, rapporterar DN.
Citat:
Polisen videofilmade knarkaffär utan att ingripa
... STOCKHOLM.Polisen släppte ett misstänkt jätteparti med amfetamin. En spanare från Rikskriminalen filmade lasten, som kan ha uppgått till 140 kilo amfetamin, värt cirka 35 miljoner på gatan, men lät den sedan försvinna.
Är inte polisens arbetsmetoder något vi känner igen från hanteringen av Farid? Att somliga utvalda får gå fria utan att polisen ens snuddar vid dem?
Citera
2010-01-28, 09:07
Medlem
Therons avatar
Citat:
... Den högt uppsatte polischefen gick i pension 1 december förra året.
Kort efter det började hans egna kollegor misstänka att han var inblandad i ett hemligt sexnätverk.
Rapporterar Expressen
Var det när hon berättade om figurer som konstapel klänning och hans deltagande i hemliga sexnätverk som professorskan hamnade i blåsväder och inte blev trodd?

Har Helge berättat saker för professorskan som vis av sina egna erfarenheter när hon försökte avslöja patriarkatets hemliga sexnätverk och deras skumma ritualer bakom sina ämbetsområden, endast sagt:
- Det här kommer ingen tro på!
Citera
2010-01-29, 09:33
Medlem
nabos avatar
Citat:
Citat Theron
... Den högt uppsatte polischefen gick i pension 1 december förra året.
Kort efter det började hans egna kollegor misstänka att han var inblandad i ett hemligt sexnätverk.

HUR KOMMER DET SIG ATT VI PÅ KNUTBYTRÅDARNA ALDRIG UPPMÄRKSAMMAT VEM SOM VID TIDEN FÖR KNUTBYMORDET OCH KNUTBYRÄTTEGÅNGARNA VAR HÖGSTE POLISCHEF över Kenneth Ågren, Leif Spånbo och alla utredande poliser?
Och varför har vi aldrig tänkt på vem som var länspolismästare när Uppsala åklagarmyndighet omstrukturerades till ett tjejkollektiv?

1997 - 2006 var alltså självaste Kapten Klänning - en rikskändis - länspolismästare i Uppsala.
Men detta faktum har varit ett obegripligt informationshål i nabos och andra trådisars tankearbete.
På ”order uppifrån” fick sa K Ågren och L Spånbo att ÅW inte fick höras!
På ”order uppifrån” var poliserna förbjudna att höra Londonresenärerna om deras alibi.
På order från VEM?
Nabo har frågat flera och fått samma svar: "Tystnad med rak ögonkontakt."
I efterhand tyder nabo dessa talande tystnader med uppmanande blick som:
"Jag kan inte/vågar inte svara. Men se för h-te på vårt organisationschema!"
Varför kollade jag inte organisationsschemat?

Där höga chefer lever dubbelliv uppstår rädsla, hållhakar, korruption.
Organisationens verksamhet förfaller långsamt med säkert.
Särskilt allvarligt är detta inom polismyndigheter och rättsväsendet.

Så här smidigt har olämpliga? utredningar bromsats under Göran Lindbergs ledarskap:

Göran Lindberg - den politiska jämställdhetens folkhjälte
blev sedan höjdare på Rikspolisstyrelsen.
Kapten Lindberg-Klänning släppte dock inte kollen på tidigare medarbetare i Uppsala.
Han hade ordnat jobb för sin styvdotter på Uppsala polismyndighet.

Varför har detta undgått oss??
Nabo har bara ett svar:
Folk har varit rädda för Göran Lindberg och dennes kamrater.
Citera
2010-01-29, 09:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo

HUR KOMMER DET SIG ATT VI PÅ KNUTBYTRÅDARNA ALDRIG UPPMÄRKSAMMAT VEM SOM VID TIDEN FÖR KNUTBYMORDET OCH KNUTBYRÄTTEGÅNGARNA VAR HÖGSTE POLISCHEF över Kenneth Ågren, Leif Spånbo och alla utredande poliser?
Och varför har vi aldrig tänkt på vem som var länspolismästare när Uppsala åklagarmyndighet omstrukturerades till ett tjejkollektiv?

1997 - 2006 var alltså självaste Kapten Klänning - en rikskändis - länspolismästare i Uppsala.
Men detta faktum har varit ett obegripligt informationshål i nabos och andra trådisars tankearbete.
På ”order uppifrån” var poliserna förbjudna att höra Londonresenärerna om deras alibi.
På order från VEM?

Så här smidigt har olämpliga? utredningar bromsats under Göran Lindbergs ledarskap:

Kapten Lindberg-Klänning släppte dock inte kollen på tidigare medarbetare i Uppsala.

Nabo har bara ett svar:

Det bästa inlägget på länge i den här tråden.

Fast jag är inte säker på att det berodde på rädsla. Det verkar som om många poliser avskyr honom. Även om de inte hade sagt emot honom så hade de nog i alla fall tagit chansen att sprida rykten om de hade anat något.

Snarare tror jag att han med sitt uppträdande stod höjd över misstankar. Möjligen irriterade sig folk på att han ägnade sig mer åt jämställdhetsarbete än åt polisarbete och så lydde de order när han inte ville utreda vissa saker.

Nu finns det ytterligare anledningar att utreda Knutby-fallet på nytt.
Citera
2010-01-29, 09:57
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

På order från VEM?

Nabo har bara ett svar:

Alltså redan december 1999 då Heléne Fossmo dog i en osannolik "olycka"!

Hennes höga halt av DXP i blodet undersöktes aldrig ordentligt.....
Citera
2010-01-29, 10:01
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

Fast jag är inte säker på att det berodde på rädsla. Det verkar som om många poliser avskyr honom. Även om de inte hade sagt emot honom så hade de nog i alla fall tagit chansen att sprida rykten om de hade anat något.

Snarare tror jag att han med sitt uppträdande stod höjd över misstankar. Möjligen irriterade sig folk på att han ägnade sig mer åt jämställdhetsarbete än åt polisarbete och så lydde de order när han inte ville utreda vissa saker.

Ja, verkligen!
Citat:
Citera
2010-01-29, 10:05
Medlem
nabos avatar
Citat:

Jag har nog intryck av rädsla.
Flera poliser verkar - som jag ser det i efterhand - ha önskat att nabo skulle agera whistleblower.
Jag har diskuterat Knutbyfallet med tunga journalister och myndighetspersoner på hög nivå.
Men Göran Lindberg har inte varit på tal.

Citat:

Jag instämmer och upprepar:
NU FINNS DET YTTERLIGARE ANLEDNINGAR ATT UTREDA KNUTBY-FALLET PÅ NYTT.
Citera
2010-01-29, 10:06
Medlem
Therons avatar
Citat:
... 1997 - 2006 var alltså självaste Kapten Klänning - en rikskändis - länspolismästare i Uppsala.
På order från VEM?

Lite mer info om sexbrottstorsken Göran Lindberg

1999 polisanmäldes länspolismästare Göran Lindberg av två kollegor vid polisen. De ansåg att Lindberg hade begått tjänstefel under sökandet efter en 79-årig man som senare hittades död. De ifrågasatte om han kunde ha gjort sig skyldig till oaktsamhet genom att inte sätta in extra resurser och som därmed indirekt kunde ha orsakat mannens död. Mannen hade försvunnit från sitt hem i Uppsala under valborgshelgen och hittades död i skogen fem dygn senare. Han antogs ha gått vilse och frusit ihjäl. Länspolismästaren var räddningsledare under sökandet och kollegorna ansåg att han skulle ha satt in mer resurser som militär och hemvärn för skallgångskedjor. Sökandet kunde också ha organiserats effektivare och de orienterare som letade efter mannen kallades in för sent. Anmälan överlämnades senare till Åklagarmyndigheten i Västerås. Förundersökningen lades dock ned eftersom brott inte gick att styrka.

När Uppsalapolisen skulle ha fartfylld julfest 1995 anlitades en dragshowartist som betalades - svart. Det var fullsatt vid långborden när den manlige artisten gjorde entré, klädd i åtsmitande lila klänning och blond peruk. Han körde en dragshow med två halvnakna dansare. Poliserna skrattade och hade så roligt. Dagen efter festen hämtade artistförmedlaren gaget på 2000 kronor på polishuset. Under år 2000 gav länspolismästaren Göran Lindberg en poliskommissarie i uppdrag att undersöka turerna kring julfesten. Granskningen visade på att det mycket riktigt saknades ett kvitto i redovisningen från julfesten. De inblandade poliserna sade sig inte "komma ihåg" detaljerna kring uppgörelsen. Enligt Göran Lindberg hade poliserna inte begått något brott. Men ur en moralisk aspekt var det helt fel om man hade medverkat till svarta inkomster. Strikt juridiskt kunde artistförmedlaren ha gjort sig skyldig till ett lindrigt skattebrott, men det var i så fall preskriberat, sade Lindberg. Han valde därför inte gå vidare med ärendet och utredningen lades därför ned.

I februari 2001 lade överåklagaren Peter Hertting i Umeå ned en förundersökning mot länspolismästaren i Uppland, Göran Lindberg. Överåklagaren ansåg att det inte fanns någon anledning att anta att något brott begåtts. Förundersökningen hade inletts sedan Göran Lindberg lånat ut en av polisens videokameror till en privatperson som ansåg sig vara förföljd, för att denne skulle kunna dokumentera förföljelserna. Mannen var känd hos Uppsalapolisen sedan tidigare, och när det blev känt att länspolismästaren själv lånat ut en polisvideokamera var kritiken från polisfacket och personalen hård. Mannen polisanmäldes sedan av de personer som han försökt filma.

I februari 2003 beslutade den dåvarande socialdemokratiska regeringen att Uppsala läns omstridde länspolismästare Göran Lindberg skulle bli kvar på sin tjänst. Han fick då sitt förordnade förlängt till och med februari 2006. Internt var uppfattningarna om Lindbergs lämplighet som länspolismästare delade. Polisstyrelsen ville byta ut honom eftersom det fanns stora motsättningar mellan honom och poliskåren. Polisförbundet instämde, men Lindberg fick stöd i Rikspolisstyrelsens (RPS) yttrande till regeringen. Där stod det att det visserligen var angeläget att en chef åtnjöt högt förtroende i sin myndighet, men för RPS del skulle de verksamhetsresultat som myndigheten hade nått sättas i fokus och tillmätas avgörande betydelse…

Det finns så mycket mer att berätta om denne kriminella länspolismästartorsk. Detta är bara toppen på isberget. Han har dock skyddats alldeles för länge av inkompetenta politiker med makt och pengar. Men nu är det slut med det.
Mycket snart kommer en hel del huvuden att rulla. Oj vad en del myndighetschefer m.fl. ska svettas just nu. Jag har hört att de lider av sömnbrist också. Jobbigt värre...

https://www.flashback.org/printthrea...&page=32&pp=12

Nabo har bara ett svar:
Inte nog med det, många har även tittat snett på och nedvärdigat professorskan pga hennes tidigare uttalanden om patriarkatets hemliga sexnätverk med sataniska inslag. Därför skulle inte heller något i Knutbykoden kunna vara sant. Att forskare vanligtvis går före alla andra vet vi. Deras rön är kanske inte alltid så lätta att förstå förrän långt senare. Nu vet vi betydligt mer vad professorskan pratade om.
Citera
2010-01-29, 10:10
Medlem
Therons avatar
Citat:
Jag har nog intryck av rädsla.
Flera poliser verkar - som jag ser det i efterhand - ha önskat att nabo skulle agera whistleblower.
Jag har diskuterat Knutbyfallet med tunga journalister och myndighetspersoner på hög nivå.
Men Göran Lindberg har inte varit på tal.

Jag instämmer och upprepar:
NU FINNS DET YTTERLIGARE ANLEDNINGAR ATT UTREDA KNUTBY-FALLET PÅ NYTT.
Hur många poliser har byggt sina karriärer med hjälp av Göran Lindberg?
Alltså man kan berättigat fråga sig hur mycket Kapten klänning har påverkat sina underställda poliser och vad de i sin tur har gjort för att hålla sig väl med chefen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in