Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-17, 14:13
  #1117
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundertummen
Samt att gör dom några drag eller konstigheter så blir det stränga repressalier från statsmakten.
Det vet grabbarna om och därför tar dom det piano så att inte snuten får ett frikort att förgöra dom, för så blir det om någon från främmande makt råkar illa ut.


Sitter du och spekulerar eller har du egna erfarenheter av gängkrig och hur den danska polisen agerar i samband med toppmöte+gängkrig? Stor risk att några toppolitiker blir skjutna av misstag .
Pajas.
Citera
2009-12-18, 16:00
  #1118
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
Nu pågår som bekant klimatmötet i Köpenhamn. På vilket sätt har detta, med tanke på att världens ögon är riktat mot Danmark, påverkat gängkonflikterna eller rättare sagt polisinsatserna mot gängen?
När slutar topmötet? Eller rättare sagt, när kan vi förvänta oss att det börjar skjutas igen?
Citera
2009-12-18, 17:37
  #1119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
När slutar topmötet? Eller rättare sagt, när kan vi förvänta oss att det börjar skjutas igen?
Som det ser ut nu antar jag att skjutandet kan börja som vanligt igen nu på måndag kl 08.00

Antagligen går affärerna bra nu när aktivister från världens alla hörn drar sig till Köpenhamn och Norrebro för att inhandla lite hasch. Eller inte, med tanke på att hela Norrebro kryllar av civilpoliser. Går att resonera hur man vill. Helst vill höra vad Joppe har att säga om saken. Men oavsett spekulationer tror att dom helst håller en låg profil nu, gängen alltså.
Citera
2009-12-25, 22:56
  #1120
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin


Tack för alla rapporter Joppe!
Jag antar att du läser danska lika bra som du läser svenska. Det gör inte jag men en del förstår jag.

Gött att parasiten fick fängelse. Synd att han inte fick utvisning med

Tackar

Har bott i Danmark sedan 90-talet och danska funkar minst lika bra för mig som svenska.

Gränsen för utvisning brukar ligga på 2 års fängelse. Det var nära denna gången. Man kanske har mera tur nästa gång snubben åker dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Maydie
Hells Angels är ju en stor omfattning i världen, så vitt JAG vet så hade HA en anti tank kanon för några år sen.

Men som sagt i danmark så gör ju polisen tillslag hela tiden, och då blir det mer övervakat...

Men om man säger invandrarna, går dom in på HAs territorium, då blir det ju mer eller mindre krig.

Vad mer finns det egentligen och säga, Ha har ju dåligt rykte, om att dom krigar med bandidos osv hela tiden, men oftast så är det ju medias skadade bild av klubbarna.

Bandidos är ofta på Vissa av HAs fester... Nu vet jag ju inte vad Dik eller vad det heter i danmark är...så rätta mig gärna om jag har fel

DIK (Den internationelle Klub) finns i Danmark men inte i närheten av Köpenhamn där konflikten pågår. Undantag är medlemmar i DIK som sitter inne i Köpenhamns fängelsen. Men DIK är en liten spelare på den kriminella marknaden och har inget att göra med den pågällande konflikten mellan HA och BGP.

Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
Som det ser ut nu antar jag att skjutandet kan börja som vanligt igen nu på måndag kl 08.00

Antagligen går affärerna bra nu när aktivister från världens alla hörn drar sig till Köpenhamn och Norrebro för att inhandla lite hasch. Eller inte, med tanke på att hela Norrebro kryllar av civilpoliser. Går att resonera hur man vill. Helst vill höra vad Joppe har att säga om saken. Men oavsett spekulationer tror att dom helst håller en låg profil nu, gängen alltså.

Det har varit ovanligt lungt undet topmötet. Men med över 8000 poliser (synliga och civila) på köpenhamns gator, så håller väl all form för organiserad kriminalitet låg profil.

Du har nog rätt med att efterfrågan på hash har varit högt under mötet. Men eftersom de flesta aktivister är ute på vänsterflanken har de nog handlat på Christiania för att vara solidariska osv. Jag tror inte folk från AFA, panflöjts-spelande gycklare från Peru, Greenpeace och andra hippies traskar ner till indre Nørrebro och köper från stora bensinslukande Mercedes, Porsche Cayenne eller liknande bilar invandrargängen säljer från.
HA sitter på Christiania så de har nog haft kronade dagar

Nu är det vinter och kallt som fan. Antalet av skottlosnningar på gator och torg tror jag minskar ju kallare det är. Jag har svårt att se en turk sitta flera timmar i kylan och vänta på att Brian Sandberg sätter sig i en bil. Vintern används nog till organisatoriska uppgifter, men vem vet vad som händer. Det hade ju inte varit första gången man blev överaskad om något hände här i vinterkylan.
Citera
2009-12-27, 18:52
  #1121
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe



Nu är det vinter och kallt som fan. Antalet av skottlosnningar på gator och torg tror jag minskar ju kallare det är. Jag har svårt att se en turk sitta flera timmar i kylan och vänta på att Brian Sandberg sätter sig i en bil. Vintern används nog till organisatoriska uppgifter, men vem vet vad som händer. Det hade ju inte varit första gången man blev överaskad om något hände här i vinterkylan.
Jag blev bara så full i skratt. Jag ser det verkligen framför mig Faaan va han fryser
Citera
2010-01-16, 14:34
  #1122
Medlem
racedevils avatar
Update

Hur är läget i CPH nuförtiden? Dags för en uppdatering, gärna från Joppe, som verkar ha bra koll på DK:s huvudstad...
Citera
2010-01-17, 11:49
  #1123
Medlem
Soterns avatar
Nu är det slut på kriget och medlaren är...

http://hd.se/nyheter/skane/2010/01/1...openhamn-over/
Citera
2010-01-20, 12:03
  #1124
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racedevil
Hur är läget i CPH nuförtiden? Dags för en uppdatering, gärna från Joppe, som verkar ha bra koll på DK:s huvudstad...

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nu är det slut på kriget och medlaren är...

http://hd.se/nyheter/skane/2010/01/1...openhamn-over/

Det har varit lungt ett tag nu. Inga skottlossningar och inget som annat som kommer fram i media. Men slut är det inte. BGP kör fortfarande med utstationerade vakter i området och polisen är fortfarande överallt.

Om det är Bandidos som är orsaken bakom lugnet vet jag inte. Om det stämmer att BMC har gått in som mäklare, är det ett bra drag från deras sida. De har ju varit klämda i mitten.

En annan orsak kan vara att BGP, rent orginatorisk, står väldigt svagt nu. Store A sitter fortfarande inne och inom den senaste månaderna har flera framträdande medlemmar i BGP fått långa fängelsedommar

Mannen, som enligt flera källor, anses som BGPs 'säkerhetsansvarlig', den 25-åriga Mahmoud Rabea, fick 8 år i december när polisen hittade hans vapenlager. Rabea rymde i slutet av december men har nu gripits i Berlin.

http://jp.dk/indland/krimi/article1947553.ece

En annan framträdande medlem, Josef El Khattabi (24 år), som jag personligt ofta har sett stå och käfta upp sig mot folk för att 'skapa respekt' fick här om dagen 15 år för att ha knivmördat en person utanför områdets största nattklubb 'Søpavillionen'.

Lille A har, vad man har hört, valt att hålla sig inomhus och har alltid 'livvakter' med sig om han ska ut.

På den andra sidan kör polisen en hetz mot HA och AK81. Det som tydligen funkar bäst för polisen är att sätte dit medlemmar för skattebrott och ekonomisk kriminalitet.

http://jp.dk/indland/krimi/article1953142.ece
Citera
2010-01-21, 12:14
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Sitter du och spekulerar eller har du egna erfarenheter av gängkrig och hur den danska polisen agerar i samband med toppmöte+gängkrig? Stor risk att några toppolitiker blir skjutna av misstag .
Pajas.

Som bevisat så vart det ingen cirkus mellan gängen.
Vem fan är du att kalla mig pajas?
Är väl helvetes logiskt att ta det lite piano när världens ledare är där, för skulle det ha blivit skottlossningar så hade statsmakten gett sånna reprisalier att det saknat motstycke, det vet dom inblandade också.

Det är inga neandertalare vi pratar om bara för att dom är med i en organisation...

Eller tyckte du nåt annat Einstein!
Citera
2010-01-28, 10:03
  #1126
Medlem
joppes avatar
Lite nytt från Köpenhamn

HA/AK81 har ingått fred med grupperna från Tingbjerg och Mjölnereparken. BGP är inte med i fredsavtalet men har i stället ingått ett mera seriöst sammarbete med BMC

http://jp.dk/indland/krimi/article1961403.ece

Jag talade med en väl insatt i situationen i morse och enligt honom har det uppstått problemer mellan BGP och andra invandrargäng i Köpenhamn. Orsaken skulle tydligen vara BGPs utökade sammarbete med BMC. Tingbjerggruppen har tagit avstånd från BGP eftersom de anser att BGP, utan Store As ledarskap, har blivit en slags 'hangaroundklub' för BMC. Efter att Tingbjerg avslutade sammarbetet med BGP, har Mjölnereparken gjort det samma. Tydligen av samma orsaker: De vill inte vara del av något Mc-gäng!

HA/AK81 har tagit denna möjlighet och erbjudit fred med Tingbjerg och Mjølnereparken. Något de två grupperna var intresserade eftersom de enbart var med i kriget för att ge stöd till BGP.

Intressant utveckling i konflikten. Men kanske inte så överaskande med tanke på det somt hände mellan BGP och BMC för 10-12 år sedan. BMC visar att de fortfarande har makten i det området de fick under fredsavtalet med HA. Utan Store A kan BGP kanske köra ett krig med HA/AK81, men inte stå imot BMCs press innefrån. Och när BGP förlorar status och blir sedda som BMC hangarounds och handlangare, så är det klart att andra invandrargrupper vill ut ur leken.

Hur detta påverkar konflikten beror till stor del av hur allvarligt BMC och HA tar freden mellan dem. Tar BMC freden mellan dem och HA seriöst, och kan hålla koll på BGP, så är kriget stort sett slut. Jag tvivlar på att BMC är intresserad i en konflikt med HA.

För 10 år sedan när BMC satt på makten här på Indre Nørrebro, var det lugnt. Var det BMC-medlemmar på Blågårds Plads, visste man att inget ville hända. Caféägarna hade inget imot att motorcyklarna stod vid uteserveringen och folk som bor här hade inget imot BMC-folket. De skötte sig och lät man dem vara så lät de en vara.

Men mycket har ju hänt inom BMC de sista 10 åren och jag vete fan om jag litar på dem som jag gjorde för 10 år sedan. Därför är jag inte lika säker på att freden mellan HA och BMC kommer att hålla.

Om Store A klarar sig utan dom i saken omkring hyrda mördare från Polen, muckar han inom en ganska snar framtid och då är frågan vad han önskar att BGP ska vara. Får han en dom så tror jag att BGPs storhetstid är över.
Citera
2010-01-28, 14:10
  #1127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redaxegoldz
AK81 tar med 15 åringar i crewet, varför låta barn slåss?


Till skillnad från X team då eller?.. Du har fortfarande ej svarat på min fråga redandgold.
Exakt hur många support tröjor äger du?
Citera
2010-01-28, 16:23
  #1128
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Om Store A klarar sig utan dom i saken omkring hyrda mördare från Polen, muckar han inom en ganska snar framtid och då är frågan vad han önskar att BGP ska vara. Får han en dom så tror jag att BGPs storhetstid är över.


Hur ser det ut där då, vet du det? Vad är prognosen? Det verkar ju som om det är helt klart att han är skyldig, men hur ser bevisningen ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback