2010-01-09, 02:44
Medlem
Nums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdo
Jag erinrar mig med att ha sett en film, minst 10 år gammal. Handlar om en man som vaknar upp och hela världen står still d.v.s tiden har stannat. Finns det någon som vet vad filmen kallas eller kan tipsa om någon liknande film?

Filmen låter lockande, blir sugen på att kolla på den själv. Har alltid varit fascinerad av ämnet.
Tips någon?
Citera
2010-01-09, 03:05
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Jag erinrar mig med att ha sett en film, minst 10 år gammal. Handlar om en man som vaknar upp och hela världen står still d.v.s tiden har stannat. Finns det någon som vet vad filmen kallas eller kan tipsa om någon liknande film?
börjar precis så iaf.
Citera
2010-01-09, 10:27
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Noob2Rule
Jag letar efter namnet på en film minns inte vad den heter bara handlingen; En man gifter sig med en kvinna som har en dotter från ett tidigare äktenskap och är otrogen med kvinnans dotter, senare i filmen så mördar de mamman.

vad heter den?

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Lolita? Stanley Kubrick.

Om det är en ny film så är det förmodligen:
http://www.imdb.com/title/tt0425253/
Citera
2010-01-09, 11:12
Medlem
Cesares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Hej!

Söker namnet på en film som gick på bio för ca 25-30 år sedan.

Skådespelaren skall vara en kopia av Humprey Bogart.

Hans röst, hans sätt att gå, tala etc.

Vad heter filmen och skådespelaren?

Döda män klär inte i rutigt?

Citat:

Måndag hela veckan?
Citera
2010-01-09, 18:12
Medlem
Söker en film som släppts under 2009 handlar om att en spårvang blir kapad och kaparna kräver x-antar miljoner för att släppa alla folk. har letat och letat men kan fan inte komma på vad filmen heter!
Citera
2010-01-09, 18:29
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpim22151
Söker en film som släppts under 2009 handlar om att en spårvang blir kapad och kaparna kräver x-antar miljoner för att släppa alla folk. har letat och letat men kan fan inte komma på vad filmen heter!

The Taking of Pelham 123?

http://www.imdb.com/title/tt1111422/
Citera
2010-01-09, 18:42
Medlem
Methones avatar
Letar efter 2 filmer (vet inte om det är samma film):
Den ena handlar om en man som kommer på ett sätt att resa i tiden, genom att under ett visst klockslag gå upp på bigben eller något och hoppa. Tror han åker till framtiden, så att han är helt främmande bland bilar etc. Fruktar att det är en romantisk komedi... namnet?

edit: Kate & Leopold... http://en.wikipedia.org/wiki/Kate_%26_Leopold

Den andra har jag mycket svaga minnen av, men det handlar också om någon som reser i tiden, kan vara samma film. Men nu har han en tidsmaskin och "råkar" resa för långt fram i tiden etc. Tror tidsmaskinen går sönder. Ett ställe som han kommer till är det hus på bergsväggar. Och när han åker för långt in i framtiden är det enorma moster överallt

edit: den andra kan vara denna: http://www.imdb.com/title/tt0268695/
Senast redigerad av Methone 2010-01-09 kl. 18:54.
Citera
2010-01-09, 18:56
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Den andra har jag mycket svaga minnen av, men det handlar också om någon som reser i tiden, kan vara samma film. Men nu har han en tidsmaskin och "råkar" resa för långt fram i tiden etc. Tror tidsmaskinen går sönder. Ett ställe som han kommer till är det hus på bergsväggar. Och när han åker för långt in i framtiden är det enorma moster överallt

edit: den andra kan vara denna: http://www.imdb.com/title/tt0268695/

Ja, det låter som The Time Machine, länge sedan jag själv såg den nu men har för mig att den blev rätt mörk mot slutet.
Citera
2010-01-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
The Taking of Pelham 123?

http://www.imdb.com/title/tt1111422/
aiight <3 tackar visste väll att 123 var med i titlen och "pelham men lyckades inte stava rätt haha sen trodde jag det var morgan freeman som var med och inte Denzel Washington men men tackar tackar
Citera
2010-01-09, 23:50
Medlem
Fadingskys avatar
En film om pirater med en pojke i huvudrollen. Piraterna har väldigt udda utseenden, bl a en med ett avlångt blått huvud osv. Har för mig att det bygger pojkens fantasi. Liknar Terry Gilliams Time Bandits i stilen. Det var väldigt länge sedan jag såg den här filmen men är det någon som vet vilken film det kan tänkas vara?

Kommer inte ihåg så mycket mer än att piraterna var väldigt udda och att den liknade en terry gilliams film.
Citera
2010-01-10, 00:50
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingsky
En film om pirater med en pojke i huvudrollen. Piraterna har väldigt udda utseenden, bl a en med ett avlångt blått huvud osv. Har för mig att det bygger pojkens fantasi. Liknar Terry Gilliams Time Bandits i stilen. Det var väldigt länge sedan jag såg den här filmen men är det någon som vet vilken film det kan tänkas vara?

Kommer inte ihåg så mycket mer än att piraterna var väldigt udda och att den liknade en terry gilliams film.

Jim & Piraterna Blom?
Citera
2010-01-10, 00:56
Medlem
HeavyMentals avatar
Jag söker en gangsterfilm med en skådis som jag inte minns vad han heter, men han ser lite ut som en blandning mellan Brad Pitt och Ashton Kutcher, handlingen minns jag inte mycket av heller, men det är något liknande som lucky number slevin, då jag brukar blanda ihop denna film med den. Det har något att göra med att han blir förväxlad med, eller tar någons plats, som någon sorts gangsterchef eller bara en vanlig hårding.
Jag tror någon scen mot slutet utspelar sig på en bro.
Jag inser att det inte är mycket att gå på, men snälla flashback, hjälp mig!

edit: skådisen skulle kunna vara runt 25-35 år gammal, han är nog inte jättekänd, men han har varit med i fler filmer än denna iaf.
Senast redigerad av HeavyMental 2010-01-10 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in