2010-01-03, 01:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnfirefly
Galen var GM i vart fall. Men jag har som sagt väldigt svårt att tro att det handlar om svartsjuka, agg, eller något liknande. Väldigt svårt - personligen.
Även om Nancy var snäll och trevlig kan det ju vara någon i hennes bekanskapskrets som tolkar henne annorlunda.
Någon som själv har någon sorts problem med psyket. Som tolkar hennes beteende på ett helt annat sätt än de flesta andra skulle göra.
Citera
2010-01-03, 01:19
Medlem
Saturnfireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Nej vänner, jag vill inte att vi låser oss för att det kan ha varit någon som kände Nancy.
Nu hoppas jag att polisen kommer med nånting inom det närmaste dygnet och att vi får ett gripande snart. Du kommer inte undan, mördaren!
Tummen upp för det
Citera
Medlem
Saturnfireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Även om Nancy var snäll och trevlig kan det ju vara någon i hennes bekanskapskrets som tolkar henne annorlunda.
Någon som själv har någon sorts problem med psyket. Som tolkar hennes beteende på ett helt annat sätt än de flesta andra skulle göra.
Sant...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnfirefly
Vet inte så mycket om skadorna... men det var mycket mot ansiktet, hennes ansikte var svullet, så förmodligen en massa slag och sparkar... samt många skärsår. "Oigenkännlig" fick jag höra. Var inte bara ansiktet som hade fått slag - hela kroppen var illa därav.

Kan man statisktiskt se att olika typer av brott ger olika typer av skador?

Är detta vanligt vid misslyckade våldtäkter?
Är detta vanligt vid rån / misslyckade rån?
Är detta vanligt vid någon annan typ av brott, jag tänker på tex svartsjuka eller liknande?
Citera
2010-01-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ja, teorierna kan flyta ihop också.

Men "random galning" kan ju också betyda någon som är ordentligt psykiskt sjuk. Då finns inte ens våldtäkt med i huvudet, bara ett begär att slå.

Helt klart är det så, nej jag får nog ta en paus nu för jag börjar känna mig som ett annat "gäng" med alla olika teorier...
Citera
2010-01-03, 01:24
Medlem
En rejäl ilska absolut, frågan är om den var personlig eller icke.
Drogpåverkad GM - psykiskt sjuk galning, förstår inte detta
övervåld om det är så som det tidigare beskrivits i tråden.
Varför fullföljer man när någon talar i mobiltelefonen inbillar mig att
en våldtäkt ändå skulle ta lite tid att genomföra och gm verkar inte
bry sig alls om risken att någon snabbt skulle komma till platsen.
Däremot verkar uppsåtet bara vara att skada henne så mycket som
möjligt på kortast tid.

Citat:
Det kan tyda på rejäl ilska hos GM.
Det i sin tur sänker teorin om våldtäktsförsök lite grann. En sådan snubbe kanske delar ut ett slag eller två i frustrationen över motståndet från det tilltänkta offret. Sedan sticker han nog - någon kan ju råka komma.

En random galning skulle kunna göra så däremot. Under en psykos kanske man inte tänker på risken att någon kan komma.

Ett annat alternativ är ju förstås att GM kände henne och hade något form av agg mot henne. Ett så stort agg att det inte räckte med något enstaka slag för att få ur sig aggressionen.
Citera
2010-01-03, 01:26
Medlem
Seriemördare?????

Det har under ett antal år begåtts mord med lite samma typ av skador som på detta BO. Detta dessutom på ett litet område ...Kolla kartan nedan:

http://kartor.eniro.se/m/MOzKb

Och titta sen på morden och skadorna....... Jag tror alla är öppna utan GM ännu.

Senast redigerad av Joccsen 2010-01-03 kl. 01:29.
Citera
2010-01-03, 01:28
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
...har de kört till parkeringen för att invänta lämpligt våldtäktsoffer o när BO kommer förbi kliver den ena ut för att plocka in henne i bilen medan den andra sitter med foten på gaspedalen o trycker snabbt sen ner när hans kompanjon kommer springande tillbaka efter misslyckandet..!??? o hur kan gm tro att han ska lyckas plocka in BO så snabbt i bilen, dels efter att han först misshandlar henne brutalt (han ska alltså bära henne..) o dels för att parkeringen ligger en bit bort från överfalls-/mordplatsen..Får inte ihop det här...!!

Jo men i samma stund som attacken inleds så kanske mannen som sitter i bilen lämnar parkeringen i riktning mot offret. Då får gm en kortare sträcka till bilen. Och som sagt det kan vara en stundens ingivelse. Kanske någon av dom här svart taxi dårarna som har till vana att ta ut sin betalning i natura Om nu uppgiften stämmer.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-01-03, 01:31
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Kan man statisktiskt se att olika typer av brott ger olika typer av skador?

Är detta vanligt vid misslyckade våldtäkter?
Är detta vanligt vid rån / misslyckade rån?
Är detta vanligt vid någon annan typ av brott, jag tänker på tex svartsjuka eller liknande?

Misslyckade våldtäkter brukar statistiskt sett inte ha sådana mycket våldsamma följder som i Nancys fall. Samma sak gäller rån, vanligtvis.
Ju fler känslor är inblandad desto våldsammare kan brottet bli, t.e. svartsjuka, hat.

Vi kan dock inte dra någon slutsats utav Nancys skador mer än att vi har med en gärningsman att göra som använde sig av mycket grov våld mot en ung kvinna. Det enda detta säger är att GM har inte många inbyggda spärrar som de allra flesta av oss har.
Citera
2010-01-03, 01:33
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Saturnfirefly:

tror du att någon på festen vet mer än den talat om, och därför var vissa ovilliga till att låta sig förhöras? Rädsla för att tjalla säga för mycket? Eller är folk bara överhuvudtaget ovilliga till att hjälpa till när en polis är i närheten oavsett vem som har drabbats? Vad jag fiskar efter är att fler än gärningsmannen/männen som var på plasten vid överfallet känner till vem som gjort detta men kanske inte vågar eller helt enkelt inte vill tala om?
Senast redigerad av GodCalledInSick 2010-01-03 kl. 02:00.
Citera
2010-01-03, 01:34
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Allting tyder på att mordet var planerat.
haha right. Du är ute och cyklar som vanligt. Det var planerat att Nancy skulle ha sällskap hem, det var en ren tillfällighet att hon gick ensam, någon har alltså planerat ett dåd på Nancy men väntat på ett sällskap av flera personer? Pommac-flaskan talar ju också för att det var planerat eller hur? haha eller vad sägs om att överfallet skedde 30m från det närmsta radhuset? Jävligt bra planerat.

Du tror att det är någon från festen, tillåt mig att skratta.. hur fan skulle det gå till när hon i princip kände alla där och hade sällskap en bit? HUR!? Säger dig: "Vem är du, vad vill du?" något? Kan det tänkas vara någon okänd?
GM beteende och hela situationen i sig tyder inte på nån omogen jämnårig som besinningslöst slår sönder henne. Det är mer sannolikt att det rör sig om en äldre man mellan 25-30 som faktiskt har psyke att begå ett sådant brott!

Att väninnan först letat själv måste väl vara fel? Tror inte hon vågade ge sig ut själv o leta. Det logiska är att hon tog med sig pappan ut direkt eftersom de var på plats rätt snabbt och kunde slå larm.

Jag tror att GM haft ögonen på Nancy ett bra tag innan överfallet, han ska ha fått syn på henne av en slump och blivit lockad av en "ensam tjej", frågan är om han var inriktad på rån eller våldtäkt? GM ville självklart försäkra sig om att hon inte hade sällskap eller någon i närheten eller att hon bodde i något av de röda radhusen så han avaktar ett tag.. när GM märker att så är inte fallet och att Nancy fortsätter gå mot gångbanan så fattar han att hon inte hör hemma där, han ser sin chans och börjar tydligt följa efter henne. Nu märker hon av någon kommandes bakifrån, GM försöker inte dölja det utan går tydligt mot henne vilket tvingar henne att fortsätta framåt, hon talar om för sin väninna att hon är förföljd (för att säga något sådant måste man vara säker på det), hon har hela tiden uppsikt bakåt och vänder sig nu helt om och försöker skapa kontakt och frågar "vem är du, vad vill du?" GM tar då ett språng och störtar mot henne med flaskan, det är då skriken kommer och hon blir direkt nedslagen och hamnar på marken, frågan är då om överfallet från första början var tänkt som ett rån eller våldtäkt? Tar han med sig mobiltelefonen? Tänker han våldta henne och blir förvirrad av allt blod och skiter i det? Han vet att hon hade någon i luren och bestämmer sig för att snabbt släpa henne i skymundan, tar max 6-10 sek sedan sticker han.
Senast redigerad av rZ 2010-01-03 kl. 01:38.
Citera
2010-01-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag instämmer, det känns inte alls som ett otänkbart scenario.

Flaskan kan mycket väl ha varit vad som fanns tillhands i bilen, kanske gjorde hon motstånd och den första personen fick problem, då greppade den andra personen i bilen flaskan och sprang ut för att hjälpa sin kompanjon och allt gick överstyr.

mkt möjligt...den förste kanske "bara" försökte få med henne in i bilen med egen kraft...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in