2009-12-28, 17:10
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
I Malmö sa du.. Är du riktigt kåt på dom så åk till bonden i billesholm, dom har massor. Även Cobra, konstigt nog kostar Cobra mer.. Cobra är som airbomen från dom fast lite mindre

Just det... 19:- paketet kostar dom blå
Ingen i Malmö som säljer? Tar tid å åka från Lund till Billesholm.

Först till teckomantorp och sen buss där ifrån mot landskrona om jag inte har helt fel för mig.
Citera
2009-12-28, 17:30
Medlem
qrzds avatar
Handle with care

Som gammal officer har jag nöjet att vid tolvslaget kunna avfyra ett antal riktigt fina grejor, man har ju samlat på sig med åren

Tänkte inleda med en "buntladdning" beståendes av 3 st. femöres tejpade runt en hederlig gammal kinapuff, -Ja jävlar vilken smäll det blir
Sen fortsätter jag med signalpatron "gul" samtidigt som jag placerat ett smatterband under mina gästers stolar,
Som avslutning har jag lindat lite pentyl kring samtliga stolsben för att smälla av när de är som mest hänförda av tidigare händelser.

Larvigt tycker vissa, betänk då att detta sker inomhus
Citera
2009-12-28, 17:42
Medlem
Pyromenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Som gammal officer har jag nöjet att vid tolvslaget kunna avfyra ett antal riktigt fina grejor, man har ju samlat på sig med åren

Tänkte inleda med en "buntladdning" beståendes av 3 st. femöres tejpade runt en hederlig gammal kinapuff, -Ja jävlar vilken smäll det blir
Sen fortsätter jag med signalpatron "gul" samtidigt som jag placerat ett smatterband under mina gästers stolar,
Som avslutning har jag lindat lite pentyl kring samtliga stolsben för att smälla av när de är som mest hänförda av tidigare händelser.

Larvigt tycker vissa, betänk då att detta sker inomhus

Hahahaha

Blir ett antal BLP-Saluter för min del i div. storlekar. Vid 12-Slaget så blir det antingen en tårta eller en Big Bertha.
Citera
2009-12-28, 17:45
Medlem
gottmospahedens avatar
Helt sjukt. Jag hade tänkt lägga ca 199:- på raketer i år. Jag får väl tiodubbla det för att komma upp i er nivå..
Citera
2009-12-28, 17:54
Medlem
Siberia2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Bombtårta / Låda för 2000:- några tips ?

2 x Svea Bomb Extreme (999:-) som du tänder med 3 sekunders mellanrum.
Citera
2009-12-28, 18:02
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Helt sjukt. Jag hade tänkt lägga ca 199:- på raketer i år. Jag får väl tiodubbla det för att komma upp i er nivå..

Mitt råd. Lägg inga stora pengar på fyrverkeri, man kan se stjärnor o kuliga saker om man fokuserar på spriten!
Jaja. det var bara en liten inflik så att säga
Citera
2009-12-28, 18:03
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover

Först till teckomantorp och sen buss där ifrån mot landskrona om jag inte har helt fel för mig.

Med bil tar det väll en 40 minuter/en timme kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av qrzd

Nja.. Blir förmodligen en smäll från någon av smällarna, som smäller bort dom andras stubiner
Citera
2009-12-28, 18:14
Medlem
Henry Porters avatar
Även om många tycker att HN's grejer inte håller klassen, så är denna en personlig favorit för en fyrhundring!

http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=54597&Grp=48&n=20100
Citera
2009-12-28, 18:20
Medlem
Är det på Onsdag som Svea Store ute på Toftanäs har uppskjutning?
Jag är väldigt sugen på att se dom nya bombtårtorna Absolute Gold, D-Zire och Ultimate Special Cake. Har förövrigt gjort mina första köp idag.

Detta inhandlade jag på Showbiz i Limhamn.

5pack Blaze Airbombs
1st Mega Blast bombtårta
1st Accelerate raketsats
1st Space Inferno bombtårta

Mer kommer efter provskjutningen på Toftanäs.
Citera
2009-12-28, 18:30
Medlem
kridan_pyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover

Om du har lust och tid så säljer cykel affären i ystad krevads airbomb 15kr/paket.
Citera
2009-12-28, 18:35
Medlem
lugna ner digs avatar
Vad är prisvärdast från svea? Fetaste runt 200-300 kr?
Citera
2009-12-28, 18:36
Medlem
Dessa monster har en polare "kostat" på sig till detta nyåret. Jag hade själv en arrangemangstårta förra året. Detta året blir det dock bara "vanliga" inköp.

http://www.sveafireworks.com/se/produkter/arrangemang/view.asp?ID=619

http://www.sveafireworks.com/se/produkter/arrangemang/view.asp?ID=354

http://www.sveafireworks.com/se/produkter/arrangemang/view.asp?ID=356

Dock ska det tilläggas att vi firar ett giftermål samtidigt som nyår faller in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in