2009-12-17, 21:51
Bannlyst
Fick höra en historia om några som hade dragit in massor med cayennepeppar i en ugn vilket hade resulterat i stor rökutveckling, är det bara båg eller kan det ligga ett uns av sanning i det? Någon som testat?
Citera
2009-12-17, 22:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Fick höra en historia om några som hade dragit in massor med cayennepeppar i en ugn vilket hade resulterat i stor rökutveckling, är det bara båg eller kan det ligga ett uns av sanning i det? Någon som testat?

Bara pulvret eller menar du i mat? jag kan tänka mig att det börjar brinna om du bara har sånt pulver...(dvs genererar rök)
Citera
2009-12-17, 22:50
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Bara pulvret eller menar du i mat? jag kan tänka mig att det börjar brinna om du bara har sånt pulver...(dvs genererar rök)

Och man blir väldigt hostig av röken i fråga.
Citera
2009-12-17, 22:52
Medlem
takeuschis avatar
det går även att lägga direkt på en varm spisplatta. min kära syster testade detta en gång och det slutade med att grannen från våningen över kom ned och var skraj att det var en gasläcka i huset.
Citera
2009-12-17, 23:22
Medlem
klybans avatar
Jag testade habanero och olja glömde det tillräckligt länge på spisen.
Fast än jag var snabb att tabort gryta och öppnade, så tog det 2h innan man ens kunde vistas i köket utan hosta skiten ur sig.
Citera
2009-12-18, 13:29
Medlem
wääuus avatar
Detta fenomen kan man ha kul med! Jag läste tipset här på FB att värma upp en stekspade i metall riktigt mycket och snabbt strö chiliflakes, cayenne eller liknande på den och föra in den i springan under toadörren när någon är där inne. Provade det på stället jag jobbade på då, och det funkade utmärkt. Synd att offret precis hade torkat sig och kunde öppna utan problem bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in