Citat:
Men för att återgå till ämnet, i somras en vacker dag i Stockholm såg jag dessa plan som åkte fram och tillbaka och släppte ut "kemiska" strimmor över den blåa himlen. De försvann inte, de spreds långsamt ut tills hela himlen var disig och den vackra dagen förstörd. Du har ingen aning om hur förbannad jag blev på dessa satans semestersabotörer. Dagen innan och dagen efter hände ingenting liknande trots samma väderlek, så vad hände egentligen?
Jag tänker inte gå så långt som att påstå att det var H1N1-virus som spreds, eller något annat lika sinistert, men någonting var det i alla fall. Andra länder har ju redan erkänt att de håller på med det, kanske olika slags bariumsalter för att stimulera molnbildning eller whatever. I det sammanhanget tänker jag inte stilla se på när en odugling som Discord levererar intetsägande oneliners. Antingen skriver han något substantiellt eller så håller han käften och håller sig borta härifrån.
Nu vet jag inte vad det var du såg. Men att du på himlen ovanför stockholm ser flera plan med kondensspår känns ju inte helt otroligt. Menar du att de flög i ett visst mönster? Isåfall är det ju en enkel sak att kolla deras vägar mot olika flygplatser.
Ursprungligen postat av Bulawayo
Men för att återgå till ämnet, i somras en vacker dag i Stockholm såg jag dessa plan som åkte fram och tillbaka och släppte ut "kemiska" strimmor över den blåa himlen. De försvann inte, de spreds långsamt ut tills hela himlen var disig och den vackra dagen förstörd. Du har ingen aning om hur förbannad jag blev på dessa satans semestersabotörer. Dagen innan och dagen efter hände ingenting liknande trots samma väderlek, så vad hände egentligen?
Jag tänker inte gå så långt som att påstå att det var H1N1-virus som spreds, eller något annat lika sinistert, men någonting var det i alla fall. Andra länder har ju redan erkänt att de håller på med det, kanske olika slags bariumsalter för att stimulera molnbildning eller whatever. I det sammanhanget tänker jag inte stilla se på när en odugling som Discord levererar intetsägande oneliners. Antingen skriver han något substantiellt eller så håller han käften och håller sig borta härifrån.
Och vad det gäller diset, utan att vi vet hur de olika låg- och högtrycken rörde sig den dagen är det svårt att säga vad som hände. Att dis bildas är ju inte speciellt mystiskt. Det här med kondensspår är känt sedan de första bombplanen började röra sig. Beroende på omgivande temperatur och luftfukitghet bildas kristaller av avgaserna om omständigheterna är de rätta. Därför är t ex vårt flygvapen, och alla andra, oerhört intresserade av att veta de olika meteorologiska omständigheterna. Man vill inte förvarna fi om att flygplan är på väg genom att lämna ett fett vitt spår på himlen som visar färdriktningen.
Det finns ett flertal olika förklaringar till vad som hände. Den mest troliga utifrån vad du berättar är att det flög plan på himlen och lite senare kom ett dis in över området. Det ena orsakade inte det andra.
Citat:
Tack men nej tack. Jag har nog gjort mitt för ett tag i det här forat. Men jag fortsätter droppa in och idiotförklara sten.b då och då. Det klarar han ju iofs själv. Men jag mår bra och känner mig förmer och skitviktig när jag får slå hans religiösa tokerier i huvudet.
Ursprungligen postat av Bulawayo
Kim, eftersom du tvingade av mig ett svar här, vill jag nu som gentjänst att du går in i Jesse Ventura-tråden och ser på de två avsnitt som hittills sänts, och ger oss dina synpunkter. Gärna ett erkännande att du tagit ditt förnuft till fånga och nu köper teorierna rakt av. I eventuell brist på det så postade jag i alla fall en länk för spännande söndagsläsning, med början i HAARP och slutet i 911.