2009-12-13, 16:08
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Men för att återgå till ämnet, i somras en vacker dag i Stockholm såg jag dessa plan som åkte fram och tillbaka och släppte ut "kemiska" strimmor över den blåa himlen. De försvann inte, de spreds långsamt ut tills hela himlen var disig och den vackra dagen förstörd. Du har ingen aning om hur förbannad jag blev på dessa satans semestersabotörer. Dagen innan och dagen efter hände ingenting liknande trots samma väderlek, så vad hände egentligen?

Jag tänker inte gå så långt som att påstå att det var H1N1-virus som spreds, eller något annat lika sinistert, men någonting var det i alla fall. Andra länder har ju redan erkänt att de håller på med det, kanske olika slags bariumsalter för att stimulera molnbildning eller whatever. I det sammanhanget tänker jag inte stilla se på när en odugling som Discord levererar intetsägande oneliners. Antingen skriver han något substantiellt eller så håller han käften och håller sig borta härifrån.
Nu vet jag inte vad det var du såg. Men att du på himlen ovanför stockholm ser flera plan med kondensspår känns ju inte helt otroligt. Menar du att de flög i ett visst mönster? Isåfall är det ju en enkel sak att kolla deras vägar mot olika flygplatser.

Och vad det gäller diset, utan att vi vet hur de olika låg- och högtrycken rörde sig den dagen är det svårt att säga vad som hände. Att dis bildas är ju inte speciellt mystiskt. Det här med kondensspår är känt sedan de första bombplanen började röra sig. Beroende på omgivande temperatur och luftfukitghet bildas kristaller av avgaserna om omständigheterna är de rätta. Därför är t ex vårt flygvapen, och alla andra, oerhört intresserade av att veta de olika meteorologiska omständigheterna. Man vill inte förvarna fi om att flygplan är på väg genom att lämna ett fett vitt spår på himlen som visar färdriktningen.
Det finns ett flertal olika förklaringar till vad som hände. Den mest troliga utifrån vad du berättar är att det flög plan på himlen och lite senare kom ett dis in över området. Det ena orsakade inte det andra.

Citat:
Kim, eftersom du tvingade av mig ett svar här, vill jag nu som gentjänst att du går in i Jesse Ventura-tråden och ser på de två avsnitt som hittills sänts, och ger oss dina synpunkter. Gärna ett erkännande att du tagit ditt förnuft till fånga och nu köper teorierna rakt av. I eventuell brist på det så postade jag i alla fall en länk för spännande söndagsläsning, med början i HAARP och slutet i 911.
Tack men nej tack. Jag har nog gjort mitt för ett tag i det här forat. Men jag fortsätter droppa in och idiotförklara sten.b då och då. Det klarar han ju iofs själv. Men jag mår bra och känner mig förmer och skitviktig när jag får slå hans religiösa tokerier i huvudet.
Citera
2009-12-13, 16:45
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nu vet jag inte vad det var du såg. Men att du på himlen ovanför stockholm ser flera plan med kondensspår känns ju inte helt otroligt. Menar du att de flög i ett visst mönster? Isåfall är det ju en enkel sak att kolla deras vägar mot olika flygplatser.

Och vad det gäller diset, utan att vi vet hur de olika låg- och högtrycken rörde sig den dagen är det svårt att säga vad som hände. Att dis bildas är ju inte speciellt mystiskt. Det här med kondensspår är känt sedan de första bombplanen började röra sig. Beroende på omgivande temperatur och luftfukitghet bildas kristaller av avgaserna om omständigheterna är de rätta. Därför är t ex vårt flygvapen, och alla andra, oerhört intresserade av att veta de olika meteorologiska omständigheterna. Man vill inte förvarna fi om att flygplan är på väg genom att lämna ett fett vitt spår på himlen som visar färdriktningen.
Det finns ett flertal olika förklaringar till vad som hände. Den mest troliga utifrån vad du berättar är att det flög plan på himlen och lite senare kom ett dis in över området. Det ena orsakade inte det andra.

Tack men nej tack. Jag har nog gjort mitt för ett tag i det här forat. Men jag fortsätter droppa in och idiotförklara sten.b då och då. Det klarar han ju iofs själv. Men jag mår bra och känner mig förmer och skitviktig när jag får slå hans religiösa tokerier i huvudet.

Är du så blind och dum som du utger dig för?
Har du inte ögon att se med.
Att chemtrails sprider sig över himlen kan ett barn se.
Sen att USA, Tyskland och Australien har erkänt att dom sprider medel för att hindra uppvärmningen har du också blundat för.
Hallå! NielDum vakna upp. Vinden har vänt, så vänd kappan och bli en wannabe på andra sidan.
Senast redigerad av sten.b 2009-12-13 kl. 16:48.
Citera
2009-12-13, 17:04
Medlem
Citat:
Vilket otroligt meningsfullt inlägg torden. Ett av dina bättre faktiskt.

Tack
Citera
2009-12-13, 18:12
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:

Jag var ute hela den dagen och hade tid att se hur det utvecklades. "Kondensspåren" efter flera olika flygplan som flög över innerstaden försvann inte, men tunnades efterhand ut till ett dis. Det var spår fram och tillbaka över hela himlen som tillsammans skapade ett helt sammantäckande dis vilket effektivt stängde ute solen. Dagen blev helt förstörd.

I sammanhanget är de allra flesta plan jag ser på väg till eller från Bromma, men få av de här planen jag såg den dagen hade den rutten. Det här var det mest extrema jag sett i "kondensspår" någonsin.
Citat:
Jag hajar. Du tröttnade alltså på att bli idiotförklarad av mig de gånger du själv gav dig in i debatten
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Tack
Seriöst torden, det där var ingenting du skulle tacka för
Citera
2009-12-13, 18:20
Medlem
Citat:
Jag var ute hela den dagen och hade tid att se hur det utvecklades. "Kondensspåren" efter flera olika flygplan som flög över innerstaden försvann inte, men tunnades efterhand ut till ett dis. Det var spår fram och tillbaka över hela himlen som tillsammans skapade ett helt sammantäckande dis vilket effektivt stängde ute solen. Dagen blev helt förstörd.

I sammanhanget är de allra flesta plan jag ser på väg till eller från Bromma, men få av de här planen jag såg den dagen hade den rutten. Det här var det mest extrema jag sett i "kondensspår" någonsin.Jag hajar. Du tröttnade alltså på att bli idiotförklarad av mig de gånger du själv gav dig in i debatten
Seriöst torden, det där var ingenting du skulle tacka för

Bulwayo, nästa gång jag skriver jag ut "tack jag förstog din sarkasm" så blir det mindre risk för missförstånd.

Vilken dag var det här? Jag minns inte någon dag som var extra disig i somras, men jag var borta mycket också.
Kan planen ha varit på väg till Arlanda? Flygrutten är väl iofs nästan identisk om planen kommer in söderifrån. Om de var tillräckligt högt och flög åt öster kan de ha varit på väg till Helsingfors också.

Vad tror du att man sprejar ut? Hur gör man det? Med vanliga passagerarflygplan eller specialplan?
Citera
2009-12-13, 19:18
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Vilken dag var det här? Jag minns inte någon dag som var extra disig i somras, men jag var borta mycket också.
Kan planen ha varit på väg till Arlanda? Flygrutten är väl iofs nästan identisk om planen kommer in söderifrån. Om de var tillräckligt högt och flög åt öster kan de ha varit på väg till Helsingfors också.

Vad tror du att man sprejar ut? Hur gör man det? Med vanliga passagerarflygplan eller specialplan?
Jag kommer inte alls ihåg när, jag kommer bara ihåg bilden av himlen. Flygplanen befann sig på en för låg höjd för att antingen vara på väg till Arlanda eller Helsingfors. Jag kommer inte ihåg några tydliga märkningar som vanliga passagerarplan har heller.

Ingen aning om vad man eventuellt skulle ha sprejat, men effekten blev hur som helst en heltäckande slöja framåt eftermiddagen, solen försvann helt och hållet. Kan meningen vara att försöka sänka temperauren något genom att reflektera bort solen? Ingen aning faktiskt, men kondensstrimmor som dessa hade jag aldrig sett förut.

Du då torden, vad tror du?
Citera
2009-12-13, 19:23
Medlem
Citat:
I det sammanhanget tänker jag inte stilla se på när en odugling som Discord levererar intetsägande oneliners.
Vad är intetsägande med att påpeka att en drummel drar slutsatser utan nödiga grundkunskaper?

För att utveckla kring lufthavet så är det på höjder över ett par hundra meter väldigt olikt det vi träffar på nere på marknivå. Normalt är luften uppdelad i nästan diskreta horisontella lager där temperatur, tryck och vindriktning kan skilja relativt mycket. Dessa lager kan vara så tunna som 50-100 meter upp till kilometertjocka. Mellan lagren finns ett tunnare övergångslager som är turbulent på grund av luftlagrens påverkan på varandra, detta ger upphov till det som kallas clear air turbulence.

Just det här med kondensspår som ser ut att komma och gå beror ofta på att flygplanet stiger eller sjunker genom flera tunnare luftlager som omväxlande har förutsättningar för kondensbildning.

Ovan text är något som vem som helst med tillgång till internet eller ett hyfsat bibliotek kan lära sig på någon timme. Så att då inte intressera sig för ämnet innan man börjar koppla ihop något man inte förstår med världsomspännande konspirationer är korkat alternativt tecken på sinnesohälsa.
Citera
2009-12-13, 19:26
Medlem
Jadu, jag tror inte på någon ond världsordning som sprejar på himlen iaf. Det krävs för många inblandade, antigen flyger man specialplan från specialflygplatser. Men då borde flygbränsletransportörerna undra varför de kör ut i obygden (de drar ju bra med soppa). Dessutom borde flygledarna notera märkliga plan som flyger från ingenstans till ingenstans. Flyger man med vanliga flygplan från vanliga flygplatser så krävs det att markpersonal så som mekaniker och bagagelastare håller tyst. Dessutom ska man få med sig flygbolagen på det hela. Båda varianterna växer väldigt fort med väldigt många inblandade. Däremot att man vid vissa tillfällen (Ryssland, första maj t.ex.) har sprejat för att bli av med moln är jag ju medveten om men det är ju något helt annat.

Jag förstår varken hur det skulle gå till eller vad man vill få ut helt enkelt.

Jag gissar att du bor i Stockholmsområdet, du får säga till nästa gång du tycker himlen är extradisig så ska jag se om jag tycker likadant.
Citera
2009-12-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgazz
http://www.youtube.com/watch?v=fm4KV6O5VNQ

Hur förklarar man att "kondensspåret" aka chemtrailen börjar så tvärt i denna video? vid 1:07.?
Finns inget som inte stämmer med min fysikbok. Förmodar att allt stämmer med din fysikbok också. För du menar väl inte att det är konstigt att ett moln börjar och slutar tvärt?

Citat:
släppte ut "kemiska" strimmor över den blåa himlen.
Den kemiska formeln är H2O.
Citat:
De försvann inte, de spreds långsamt ut tills hela himlen var disig
Precis som andra moln kan göra.
Citat:
Dagen innan och dagen efter hände ingenting liknande trots samma väderlek, så vad hände egentligen?
Vilka uppgifter om luftfuktigheten på 10.000 meter har du från dessa dagar för att kalla dem "samma"?
Citat:
Andra länder har ju redan erkänt att de håller på med det.
ALLA länder säger väl att de tillåter utsläpp av vattenånga?

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Att chemtrails sprider sig över himlen kan ett barn se.
Det som bör skilja dig från ett barn är att du kan göra vad jag tidigare föreslog, men ingen hittills sagt sig utfört:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13789895&postcount=484

Citat:
flög över innerstaden... flesta plan jag ser på väg till eller från Bromma
Om du bor i innerstan ser du knappast några flygplan till eller från Bromma på 10.000 meters höjd. De är under 1000 meter.
Kollade du på den här vart de andra flygplanen var på väg?
http://www.flightradar24.com/
Om inte, kolla så ser du att alla vardagar är det lika mycket trafik över Stockholm. Och alla sprider vattenånga.
Senast redigerad av Powerless1 2009-12-13 kl. 19:36.
Citera
2009-12-13, 20:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Som skrivits ovan, utan att vi känner till omständigheterna i de ovanliggande luftlagren ter det sig svårt att dra slutsatsen att NWO spred okända gaser ovanför stockholm just då. Men om de nu gjorde det. Vilka synbara effekter, förutom att du inte fick sola, kunde observeras. Ökade antalet astmaanfall dagarna efteråt, psoriasis, var väldigt många tacksamma över den goda regering som styr i samhället? Om de sprayar ut något okänt torde det finnas ett syfte och då bör man kunna observera verkningar?

För att tillägga. Jag med flera har upprepade gånger frågat varför ingen av alla tusentals troende inte tar ett plan och flyger upp och tar prover av de mystiska chemtrailsen. Om jag får gissa är orsaken till att detta inte hänt att ingen pilot tror på idén. De känner till sin egen arbetsplats och förstår vad de observerar. Lite grann som UFO:n sällan, om någonsin, rapporteras av amatörastronomer. De är bekanta med himlen och himlavalvet och förstår att det inte är UFON: utan Venus eller något annat, för dem familjärt.

Citat:
Du tröttnade alltså på att bli idiotförklarad av mig de gånger du själv gav dig in i debatten
Blev jag? Det har jag helt missat isåfall. Jag är väl för dum för att förstå. Eller så viftade jag bort det med att det inte kändes särskilt kämpigt att bli idiotförklarad av någon som trivs att dela åsikter med sten.b. Personen som tror att satan vandrar på jorden och ligger bakom allting ont och elakt (fast som tydligen inte kan stoppa sten.b från att få veta sanningen genom sina drömmar).

Skämt åsido. Nej jag är för tillfället bara trött på att höra samma idiotier upprepas gång på gång. Det är lite som vänstervågen -68, ungdomar som gör uppror mot ett samhälle de just är på väg att ta del av och anammar alla ideér som är lite trotsiga sådär. De växte ju upp och blev goda medborgare. Men ett fåtal gav sig inte utan lever kvar i drömmen om revolutionen, få av deras kamrater vill kännas vid dem idag. Samma här. Ungdomar som revolterar och det här är den här säsongens crazee. Men med tiden växer de upp, skaffar familj och jobb och skapar sig ett, förhoppningsvis, trevligt och lyckligt liv där de oroar sig för riktiga problem som hur det skall gå för deras barn när de växer upp och att man hoppas att de inte skall bli allvarligt sjuka eller att någon mobbar dem. Real stuff, riktiga problem. Inte fortsätta lyssna på domedagsprofeter som aldrig, aldrig, aldrig kommer att säga att världen går framåt utan enbart sprider hopplöshetens budskap där ingen går att lita på och alla är ute efter dig.
Citera
2009-12-13, 20:51
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Vad är intetsägande med att påpeka att en drummel drar slutsatser utan nödiga grundkunskaper?

För att utveckla kring lufthavet så är det på höjder över ett par hundra meter väldigt olikt det vi träffar på nere på marknivå. Normalt är luften uppdelad i nästan diskreta horisontella lager där temperatur, tryck och vindriktning kan skilja relativt mycket. Dessa lager kan vara så tunna som 50-100 meter upp till kilometertjocka. Mellan lagren finns ett tunnare övergångslager som är turbulent på grund av luftlagrens påverkan på varandra, detta ger upphov till det som kallas clear air turbulence.

Just det här med kondensspår som ser ut att komma och gå beror ofta på att flygplanet stiger eller sjunker genom flera tunnare luftlager som omväxlande har förutsättningar för kondensbildning.

Ovan text är något som vem som helst med tillgång till internet eller ett hyfsat bibliotek kan lära sig på någon timme. Så att då inte intressera sig för ämnet innan man börjar koppla ihop något man inte förstår med världsomspännande konspirationer är korkat alternativt tecken på sinnesohälsa.
Mmhm, att du kan ge en trolig förklaring här betyder å andra sidan inte att det måste ha varit så som du säger. I den här tråden har jag sett källor på att bl a tyska myndigheter har erkänt så kallade "chemtrails". Om du inte sett dem själv så kan du nog ändå klara av att googla fram källor. Jag påstår inte att det är något onaturligt med det vi såg, men på samma sätt som du kan jag ge en alternativ förklaring. Bilder av riktiga chemtrails, sådana som olika myndigheter erkänt att de sysslat med, har jag dessvärre aldrig sett. Jag kan således inte argumentera för att klippet verkligen visar sprayning eller ej, endast ge annan möjlig förklaring.

Vad jag kommer ihåg ska förklaringen bakom dessa utsläpp ha varit bl a stimulering av molnbildning, så vart du får världsomspännande konspiration ifrån vet jag inte riktigt.
Citera
2009-12-13, 21:06
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Som skrivits ovan, utan att vi känner till omständigheterna i de ovanliggande luftlagren ter det sig svårt att dra slutsatsen att NWO spred okända gaser ovanför stockholm just då. Men om de nu gjorde det. Vilka synbara effekter, förutom att du inte fick sola, kunde observeras. Ökade antalet astmaanfall dagarna efteråt, psoriasis, var väldigt många tacksamma över den goda regering som styr i samhället? Om de sprayar ut något okänt torde det finnas ett syfte och då bör man kunna observera verkningar?
Om det nu var frågan om en riktig sprayning så har jag redan postat en tänkbar förklaring i att sänka temperaturen genom att reflektera bort solen, eftersom den direkta verkan jag observerade var en heltäckande slöja över himlen. Det är väl ändå inte himla långsökt om vi jämför med exv ABC-stridsmedel?
Citat:
För att tillägga. Jag med flera har upprepade gånger frågat varför ingen av alla tusentals troende inte tar ett plan och flyger upp och tar prover av de mystiska chemtrailsen. Om jag får gissa är orsaken till att detta inte hänt att ingen pilot tror på idén. De känner till sin egen arbetsplats och förstår vad de observerar. Lite grann som UFO:n sällan, om någonsin, rapporteras av amatörastronomer. De är bekanta med himlen och himlavalvet och förstår att det inte är UFON: utan Venus eller något annat, för dem familjärt.
Som du skriver, det behövs en pilot för det. Även någon slags utrustning för att ta prover. Jag vet inte, det kanske inte är så vanligt bland foliehattar. Men det vore ju häftigt om någon gjorde det och kunde rapportera om LSD i strimmorna
Citat:
Blev jag? Det har jag helt missat isåfall. Jag är väl för dum för att förstå. Eller så viftade jag bort det med att det inte kändes särskilt kämpigt att bli idiotförklarad av någon som trivs att dela åsikter med sten.b. Personen som tror att satan vandrar på jorden och ligger bakom allting ont och elakt (fast som tydligen inte kan stoppa sten.b från att få veta sanningen genom sina drömmar).

Skämt åsido. Nej jag är för tillfället bara trött på att höra samma idiotier upprepas gång på gång. Det är lite som vänstervågen -68, ungdomar som gör uppror mot ett samhälle de just är på väg att ta del av och anammar alla ideér som är lite trotsiga sådär. De växte ju upp och blev goda medborgare. Men ett fåtal gav sig inte utan lever kvar i drömmen om revolutionen, få av deras kamrater vill kännas vid dem idag. Samma här. Ungdomar som revolterar och det här är den här säsongens crazee. Men med tiden växer de upp, skaffar familj och jobb och skapar sig ett, förhoppningsvis, trevligt och lyckligt liv där de oroar sig för riktiga problem som hur det skall gå för deras barn när de växer upp och att man hoppas att de inte skall bli allvarligt sjuka eller att någon mobbar dem. Real stuff, riktiga problem. Inte fortsätta lyssna på domedagsprofeter som aldrig, aldrig, aldrig kommer att säga att världen går framåt utan enbart sprider hopplöshetens budskap där ingen går att lita på och alla är ute efter dig.
Fniss, märker jag en smula irritation? Ta det lugnt Kim, jag skojade ju bara med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in