1 titt tagen. Lite joxigt utan både huvudrubricering & numrering för dubletters skull, men:
Citat:
Q: Jag kan inte starta trådar. Hur gör jag?
[…]
A2: Om ditt konto är aktiverat som det ska så ska det i respektive forum finnas en knapp uppe till vänster som man klickar på för Nytt ämne. Finns inte knappen över huvud taget så beror det med stor sannolikhet på någon form av adblocker eller liknande som filtrerar bort knappen helt och hållet.
Precisera att knappen finns när man befinner sig i ett forum med trådar listade, men inte inuti en tråd / utanför ett forum. Det är synbarligen det de flesta som startat trådar om "problemet" inte kopplat.
Citat:
Q: Kan jag se om någon har citerat mig ?
A1: Ja om du söker på "quote by <ditt användarnamn>"
Funker ikke. Bättre med "quote=<ditt användarnamn>".
Citat:
Q: Report post (RP), hur fungerar det?
A: Klicka på varningsskylten nere till vänster i inlägget som ska rapporteras, välj lämpligt regelbrott i rullgardinsmenyn och eventuellt motivera kortfattat. De moderatorer vars forum rapporten gäller får denna i forumets inbyggda RP-system och kan se vem som blev RP:ad, vilken inlägg/tråd det gäller samt vem som skickade RP:n . Därefter beslutas om lämplig åtgärd.
Lägg till att RP citerar inlägget som det ser ut just då, oberoende av regelbrottarens eventuella efterredigering.
Citat:
Q: Jag kunde inte registrera det användarnamn jag ville. Vad finns det för begränsningar gällande tecken i användarnamn
Frågeteckna frågan.
Citat:
Q: Gäller 18-årsgränsen retroaktivt?
Fett på det.
Citat:
Q: Vad är
Laidback och när får man tillgång dit?
A: Laidback […]
Passwords och när får man tillgång dit?
A: Passwords […]
Nätapotek och drogshoppar och när får man tillgång dit?
A: Nätapotek och drogshoppar […]
Q: Hur får jag tillgång till
Avancerad IT-säkerhet?
A: Avancerad IT-säkerhet […]
Akribi i svaren: Länka Laidback & Passwords / (hellre) länka inte Nätapotek & AvIT. Detsamma för regler, men dem bör alltid länkas till. Nu länkas till 0.05 men inte 1.07 (i
#3).
Citat:
Q: Vad gäller egentligen i
Fotboll - Matchprat respektive
Hockey - Matchprat?
"respektive" —> "och"
Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
Punktera 1:a meningen.