2009-12-06, 18:44
Medlem
Zwerchstands avatar
I see, and I see that ÅnkelGunnar is go[o]d.

Numrering hade varit fin att behålla men jag förstår kastet. Hade precis en tråd på gång i viss anslutning, som nog dyker upp här/där senare.
Citera
2009-12-06, 21:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
I see, and I see that ÅnkelGunnar is go[o]d.

Numrering hade varit fin att behålla men jag förstår kastet. Hade precis en tråd på gång i viss anslutning, som nog dyker upp här/där senare.
Numrering var med i planerna, men jag får nog erkänna att jag glömde bort dem helt.
Citera
2009-12-06, 23:00
Medlem
Ett Hunds avatar
Jag ser inget behov av numrering i FAQ:en, det blir bara onödigt plottrigt.
Citera
2009-12-07, 05:36
Medlem
Zwerchstands avatar
& småpjåkigt med tanke på de repetitioner vars goda tanke kan vara dags att testa. De flesta som behöver få FAQ visad för sig kan väl varken läsa/räkna heller, så …
Citera
2009-12-07, 10:54
Medlem
Zwerchstands avatar
1 titt tagen. Lite joxigt utan både huvudrubricering & numrering för dubletters skull, men:
Citat:
Q: Jag kan inte starta trådar. Hur gör jag?
[…]
A2: Om ditt konto är aktiverat som det ska så ska det i respektive forum finnas en knapp uppe till vänster som man klickar på för Nytt ämne. Finns inte knappen över huvud taget så beror det med stor sannolikhet på någon form av adblocker eller liknande som filtrerar bort knappen helt och hållet.
Precisera att knappen finns när man befinner sig i ett forum med trådar listade, men inte inuti en tråd / utanför ett forum. Det är synbarligen det de flesta som startat trådar om "problemet" inte kopplat.

Citat:
Q: Kan jag se om någon har citerat mig ?
A1: Ja om du söker på "quote by <ditt användarnamn>"
Funker ikke. Bättre med "quote=<ditt användarnamn>".

Citat:
Q: Report post (RP), hur fungerar det?
A: Klicka på varningsskylten nere till vänster i inlägget som ska rapporteras, välj lämpligt regelbrott i rullgardinsmenyn och eventuellt motivera kortfattat. De moderatorer vars forum rapporten gäller får denna i forumets inbyggda RP-system och kan se vem som blev RP:ad, vilken inlägg/tråd det gäller samt vem som skickade RP:n . Därefter beslutas om lämplig åtgärd.
Lägg till att RP citerar inlägget som det ser ut just då, oberoende av regelbrottarens eventuella efterredigering.

Citat:
Q: Jag kunde inte registrera det användarnamn jag ville. Vad finns det för begränsningar gällande tecken i användarnamn
Frågeteckna frågan.

Citat:
Q: Gäller 18-årsgränsen retroaktivt?
Fett på det.

Citat:
Q: Vad är Laidback och när får man tillgång dit?
A: Laidback […]

Q: Vad är Passwords och när får man tillgång dit?
A: Passwords […]

Q: Vad är Nätapotek och drogshoppar och när får man tillgång dit?
A: Nätapotek och drogshoppar […]

Q: Hur får jag tillgång till Avancerad IT-säkerhet?
A: Avancerad IT-säkerhet […]
Akribi i svaren: Länka Laidback & Passwords / (hellre) länka inte Nätapotek & AvIT. Detsamma för regler, men dem bör alltid länkas till. Nu länkas till 0.05 men inte 1.07 (i #3).

Citat:
Q: Vad gäller egentligen i Fotboll - Matchprat respektive Hockey - Matchprat?
"respektive" —> "och"

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
Punktera 1:a meningen.
Senast redigerad av Zwerchstand 2009-12-07 kl. 11:09. Anledning: Precisering av precisering
Citera
2009-12-09, 13:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nu hoppas jag att jag fick rätt på de delar det kommit in synpunkter på. Säg gärna till om det är något mer.
Citera
2009-12-10, 21:29
Medlem
Zwerchstands avatar
Vajert, med reservation för faran med okopplade repetitioner:
Tillägget till Jag kan inte starta trådar finns nu i #2 men inte #3.

Tjusigt annars, och jag vet vad du lagt ned för jobb här.
Citera
2009-12-11, 09:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Vajert, med reservation för faran med okopplade repetitioner:
Tillägget till Jag kan inte starta trådar finns nu i #2 men inte #3.

Tjusigt annars, och jag vet vad du lagt ned för jobb här.
Man kan väl säga som så att inlägg i vBulletinforum inte riktigt är lika lättarbetade som en Wiki, vilket detta är tänkt att vara ett magert substitut för.

Fixar genast till den missade uppdateringen.
Citera
2009-12-11, 18:34
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jag ser inget behov av numrering i FAQ:en, det blir bara onödigt plottrigt.

Förvisso, det är en petitess.
Men samtidigt kan det ibland vara bra att kunna hänvisa till bestämda punkter i FAQ:n istället för att gorma "RTFM", likaså kan det vara bra just när man har en fundering kring en specifik punkt.

Problemet är kanske mestadels att folk inte läser öht innan de startar en tråd.

EDIT
Post 2 Inlägg och trådar
Post 3 Användarkonto
Med tanke på hur FAQ:n ser ut i dess nuvarande form skulle man kunna tänka sig en numrering enligt följande.

2:1, 2:2 osv
3:1, 3:2 osv
Detta för att lämna utrymme för ytterligare siffror i respektive kategori.

EDIT2
Egentligen skulle förstaposten kunna placeras sist eftersom det blir mer logiskt att göra numreringen enligt 1:1 osv (fan vad krävande jag är)

EDIT3

Orsaken till att jag anser att förstaposten kan flyttas och läggas sist är att det är lite irrelevant hur saker varit tidigare, det är nuet som räknas, det är inget fel i att i sista posten förklara att diskussioner kring FAQ:n tas i annan tråd.
Senast redigerad av tommydos 2009-12-11 kl. 19:07.
Citera
2009-12-11, 20:28
Medlem
b0gfettos avatar
Vad har egentligen administratörerna emot att lägga FAQ i menyraden?
Citera
2009-12-11, 21:13
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad har egentligen administratörerna emot att lägga FAQ i menyraden?
Ja det kan man undra?
Den frågan har varit uppe ett flertal gånger och den står mig veterligen obesvarad.

Detta trots att många trådstarter och frågor troligen aldrig skulle ställts om tillgängligheten ökades på den punkten.

Om det handlar om prioritering/platsbrist så kan man med goda skäl flytta chat till snabblänkar
Citera
2010-04-20, 00:03
Medlem
Dalailamas avatar
Highlight funkar inte längre.

Bra att ändra FAQ kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem