Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
All julmust har ju samma "orginal" smak men med vissa skillnader självklart.

Finns många drickor som smakar hallon men dom smakar ju ändå olika.

Samma med must.
Jo men just med fallet julmust så köper alla exakt samma essens. Därför bör smakskillnaden, om den existerar, endast bero på att vatten från olika platser använts.
Citera
2009-12-05, 19:50
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Jo men just med fallet julmust så köper alla exakt samma essens. Därför bör smakskillnaden, om den existerar, endast bero på att vatten från olika platser använts.

Samt olika koncentration av essensen, övriga tillsatser etc.
Citera
2009-12-05, 21:12
Medlem
martenihs avatar
Har kikat på några blindtester och där har faktiskt Eldorados julmust legat i topp!

Stockmos som tillverkar den, jag själv kommer inte ihåg riktigt hur den smakar.

Är själv förtjust i Mora Must och Apotekarns.
Citera
2009-12-05, 21:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martenih
Har kikat på några blindtester och där har faktiskt Eldorados julmust legat i topp!

Stockmos som tillverkar den, jag själv kommer inte ihåg riktigt hur den smakar.

Är själv förtjust i Mora Must och Apotekarns.
Vad jag har förstått så är det Stockmos som tillverkar Lidls must också, och den brukar få bra betyg i blindtester.
Citera
2009-12-05, 21:49
Medlem
Paperkorgs avatar
Vaar äär miin Zeunerts?
Citera
2009-12-05, 22:04
Medlem
Civilsnutens avatar
Lite senare än vanligt men i skrivande stund öppnas årets första julmust. Skål!
Citera
2009-12-06, 00:32
Medlem
Har tidigare i tråden förespråkat julmustgroggar, då jag förr om åren tyckt att julmust vodka varit en riktig höjdare såhär i juletid. Måste jag säga att jag till min stora besvikelse svängde ihop årets första julmustgrogg förra helgen, och efter ett par få klunkar insåg att det smakade skit. Vad iochförsig blandat på hemkört och inte vodka men fortfarande.

Slutsatsen är väl att kanske även jag kommit till insikt och insett att julmust skall drickas utan konstiga tillsatser, då det finns betydligt bättre saker att blanda grogg på även i juletid.
Citera
2009-12-06, 00:41
Medlem
Arthur Dents avatar
Kollade på Robin ikväll där programledaren bjöd Ace från Kiss på julmust, Ace frågade vad det var och Robin svarade att det var en dålig kopia på CocaCola. Vad fan! Jag orkar inte riktigt engagera mig men detta är för fan landsförräderi. Kommer bojkotta det jävla programmet från och med nu, någon jävla måtta får det allt vara på mediemänniskors försök att trycka ner den svenska kulturen.
Julmust ett dåligt plagiat av Cola. Pfffft!
Citera
2009-12-06, 16:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Kollade på Robin ikväll där programledaren bjöd Ace från Kiss på julmust, Ace frågade vad det var och Robin svarade att det var en dålig kopia på CocaCola. Vad fan! Jag orkar inte riktigt engagera mig men detta är för fan landsförräderi. Kommer bojkotta det jävla programmet från och med nu, någon jävla måtta får det allt vara på mediemänniskors försök att trycka ner den svenska kulturen.
Julmust ett dåligt plagiat av Cola. Pfffft!

programledaren har väl haft en taskig uppväxt med dåliga förebilder och han
hatar väl förmodligen julen..

nog för att cola är gott men att jämföra JULMUST med de?

skäms lite grann över att jag ännu inte tagit första glaset julmust, snart så snart
Citera
2009-12-07, 17:53
Kolkade i mig en flaska Apotekarnes häromdagen. Grymt besviken, smakade för sött och ganska blaskigt. Nu ska jag ut och leta tattarmärken som Eldorado och Lidls julmust, hört att de ska vara goda! Får leta upp Nygårda och de där lite finare också, såklart.
Citera
2009-12-07, 18:43
Medlem
azXigs avatar
Drack både Eldorados och Apotekarnes i helgen. Apotekarnes var helt enkelt godare. Skummade mycket på de där klassiska must-sättet. Eldorado var det lite mer "Cola-skum" i och en aning blaskigare. Men helt klart godkänd för det priset.
Citera
2009-12-07, 19:32
Medlem
rotten_88s avatar
Drack lite av någon sockerfri julmust förra veckan, tror den var köpt på Lidl.
Den var i alla fall det vidrigaste jag druckit någonsin, mäsk smakar ljuvligt i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in