2009-10-27, 17:24
Medlem
Abc du skriver i den andra tråden om expressen avslöjar ett nätverk som har sex med djur..kan du länka den?eller ge mer info om detta..thanks
Citera
2009-10-27, 17:24
Medlem
Von0bens avatar
Sjuka människor som plågar djur finns överallt i sverige, och det sker varje år att djur plågas till döds. Inte sällan är det antagligen grupper av barn som ligger bakom, barn kan vara rätt grymma. Men även enstaka sjuka individer. Det där med sexuellt våld mot hästar har man ju läst om i decennier

Det är ju inte direkt så att Joel ligger bakom alla fall av djurplågeri i sverige.
Citera
2009-10-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agatonsax16
ja men det är precis det jag menar, det har inträffat x-antal övergrepp på djur, stora som små, inom detta området och det verkar "glömmas" bort...polisen har vetat om detta i år..och varför sker inget?!?mja iaf tills nyligen men då fick dom ju hjälp å det grövsta på traven..

Brott mot djur har ju aldrig haft hög prioritet hos vare sig polisen eller riksdagen. Vem vet, kanske finns poliser som är involverade och som motverkar polisen i det området. Inget förvånar mig längre.

Citat:
Abc du skriver i den andra tråden om expressen avslöjar ett nätverk som har sex med djur..kan du länka den?eller ge mer info om detta..thanks

De leder djursexnätverket:
http://www.expressen.se/Nyheter/avsl...jursex-natverk

14 lagar mot djursex ha stoppats de senaste åren:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.13...e-senaste-aren

Sen är det väl bara att kolla sex-forumet här på flashback. Finns en del där. (Pedofiler också för den delen.)

Citera
2009-10-29, 12:37
Medlem
helt jävla sjukt...alltså har själv ett djur som varit utsatt för detta och skulle gärna vilja veta vem förövaren/förövarna var...kan ju hoppas skådespelaren kan namnge någon av sina vänner...tanks
Citera
2009-10-29, 13:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Sjuka människor som plågar djur finns överallt i sverige, och det sker varje år att djur plågas till döds. Inte sällan är det antagligen grupper av barn som ligger bakom, barn kan vara rätt grymma. Men även enstaka sjuka individer. Det där med sexuellt våld mot hästar har man ju läst om i decennier

Det är ju inte direkt så att Joel ligger bakom alla fall av djurplågeri i sverige.

Det är också värt att komma ihåg att media nu mer än någonsin tar upp djurplågerifall på grund av vad som hände i Lerum blev så stort - jag tror inte fallen har ökat markant, vi bara hör mer om dom nu.
Citera
2009-11-10, 16:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
I katrineholm har ett antal hästar misshandlats och knivskurits, en så pass illa att den dog. ägaren har nu blibit tvungen att flytta hästarna till ett hemligt ställe. vem vi vem förövaren är?kan vi sätta dit även denna person?för vår kattmördare har väl inte rymt till katrinehoöm?!
Starta en ny tråd om hästplågaren i Katerineholm, den här handlar om Joel Ander i Lerum. JA sitter numera inlåst på rättspsyk och är inte ute och skär hästar.
Citera
2009-11-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Slängde upp domen på Megaupload:

http://www.megaupload.com/?d=7BGUW1PH

Intressant att tingsrätten konstaterar att det finns ett starkt samband mellan Joels aspergerdiagnos och hans gärningar.
Citat:
"Denna störning anses som en allvarlig psykisk störning, vilken förelegat vid samtliga gärningar som vid undersökningen"

Läser man domen så verkar Joels aspergersdiagnos ligga till grund för att han döms till vård.
Senast redigerad av Pseudoanonym 2009-11-11 kl. 14:49.
Citera
2009-11-11, 18:10
Medlem
En 19 åring i florida som är misstänkt för att ha mördat 19 katter riskerar 158 års fängelse , jag menar Florida Cat Killer / Tyler Hayes Weinman.

Är Joel redan ute? Vad fick Joel för straff?
Citera
2009-11-11, 18:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
En 19 åring i florida som är misstänkt för att ha mördat 19 katter riskerar 158 års fängelse , jag menar Florida Cat Killer / Tyler Hayes Weinman.

Är Joel redan ute? Vad fick Joel för straff?

Kan du bemöda dig med att läsa igenom domen i inlägget före ditt?
Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Och permissioner är knappast aktuellt.
Citera
2009-11-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Intressant att tingsrätten konstaterar att det finns ett starkt samband mellan Joels aspergerdiagnos och hans gärningar.

Läser man domen så verkar Joels aspergersdiagnos ligga till grund för att han döms till vård.
Knappast eftersom asperger inte är en psykisk sjukdom.
Citera
2009-11-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000

Det vet jag väl! Men Tingsrätten verkar mena att det är så - eller läste jag slarvigt?

edit:
Sähär står det:
Citat:
Det har konstaterats att Joel lider av en genomgripande störning i utvecklingen (atypisk autism eller atypisk asperger). Denna störning är att anse som en allvarlig psykisk störning, vilken förelegat såväl vid samtliga gärningar som vid förundersökningen

Läs domen!
Senast redigerad av Pseudoanonym 2009-11-11 kl. 20:09.
Citera
2009-11-11, 20:17
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000

Nu vet jag dock inte riktigt vad du definierade som en psykisk sjukdom men aspergers syndrom räknas helt klart som en neuropsykiatrisk störning.

MVH/Ted Bundy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in