2009-11-11, 20:20
  #2557
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Det vet jag väl! Men Tingsrätten verkar mena att det är så - eller läste jag slarvigt?

edit:
Sähär står det:


Läs domen!
Asperger är ett neuropsykiatriskt funktionshinder, likt ADHD och autsim.

Autismspektrumstörning är ett samlingsnamn på dessa störningar. Det är alltså ett medfött handikapp.
Citera
2009-11-11, 22:42
  #2558
Medlem
Var går gränsen?

Alltså, jag tycker JA borde få känna på sin egen medicin. Men var går gränsen för djurplågeri? Fan, när jag var yngre jagade jag myror med förstoringsglas. Det luktade bränt... Inte så trevligt, det heller. Nu ångrar jag mej lite.
Citera
2009-12-01, 12:29
  #2559
Bannlyst
Någon som vet när joel släpps?
Citera
2009-12-01, 15:06
  #2560
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Någon som vet när joel släpps?

Eftersom han sitter på Rättspsykiatrisk vård så är det inte tidsbestämt, utan han släpps när han bedöms vara frisk.
Citera
2009-12-02, 13:28
  #2561
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom han sitter på Rättspsykiatrisk vård så är det inte tidsbestämt, utan han släpps när han bedöms vara frisk.

Psykopati går ju inte att bota, således borde han ju sitta hela sin livstid. Men det kommer han väl inte att göra tyvvär.
Citera
2009-12-02, 14:01
  #2562
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Psykopati går ju inte att bota, således borde han ju sitta hela sin livstid. Men det kommer han väl inte att göra tyvvär.

Och du vet att han lider av psykopati hur...?
Citera
2009-12-02, 21:21
  #2563
Medlem
TokyoBarns avatar
Vad menas med ''Atypisk'' ??
Citera
2009-12-02, 21:24
  #2564
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Vad menas med ''Atypisk'' ??

"atypisk som avviker av det typiska"
Citera
2009-12-02, 21:28
  #2565
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"atypisk som avviker av det typiska"

Ok, tack
Citera
2009-12-04, 23:38
  #2566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom han sitter på Rättspsykiatrisk vård så är det inte tidsbestämt, utan han släpps när han bedöms vara frisk.


Edit:

Kom på att det med ord inte går att uttrycka mitt hat för detta fega äckel!
Citera
2009-12-04, 23:47
  #2567
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Edit:

Kom på att det med ord inte går att uttrycka mitt hat för detta fega äckel!

Du uttrycker precis mina känslor.
Citera
2009-12-07, 01:25
  #2568
Medlem
Autophagias avatar
Har han riktigt tur så släpps han när han har någon form av sysselsättning och eget boende. Dvs att han kan bli "frisk" och sen sitta och invänta att Länsrätten anser att han kan släppas ut till ett "normalt" 8-16-jobb och egen bostad med vita knutar och vitt staket. Det kommer ta många, många år.

Någon som vet vart han sitter btw? (Det står säkerligen i tråden men jag är för fet för att orka leta reda på det.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in