Har han riktigt tur så släpps han när han har någon form av sysselsättning och eget boende.

Dvs att han kan bli "frisk" och sen sitta och invänta att Länsrätten anser att han kan släppas ut till ett "normalt" 8-16-jobb och egen bostad med vita knutar och vitt staket. Det kommer ta många, många år.
Någon som vet vart han sitter btw? (Det står säkerligen i tråden men jag är för fet för att orka leta reda på det.)