2009-11-03, 07:47
Bannlyst
Produkt: 02
Finns som: Portion.
Smakar: Ingenting
Betyg: 2/5.
Pris: 3.74 greenbacks på internet.

Smaken av ek, ceder, örter och en hint av nötter kan ni glömma, den här snusen är smaklös. Inte ens tobak återfinns i smaken. Det är vanlig portion, men känns som en white-portion eftersom den inte rinner. Den speciella storleken på portionen är det enda som är bra med den egentligen då den sitter bättre under läppen.
Citera
2009-11-03, 10:35
Medlem
två recensioner av starkt snus

Produkt: Generalens extra stark
Smakar: svag smak av salmiak
Betyg: 5/5
Pris: 3e/dosa på finlandsbåten

köpte en stock på finlandsbåten och jag är väldigt nöjd! Har snusat i ungefär 6månader och har börjat tycka om starkt snus. Salmiaksmaken passar och jag tycker att det är lagom starkt

Produkt: Oden's extra stark
Smakar: rent ut sagt SKIT
Pris: 25kr

man får en redig nikotinkick som sitter i en minut sen smakar det bara skit, man blir nästan spyfärdig.
Senast redigerad av honxr 2009-11-03 kl. 10:39.
Citera
2009-11-03, 17:50
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Produkt: 02
Smakar: Ingenting
Pris: 3.74 greenbacks på internet.

Smaken av ek, ceder, örter och en hint av nötter kan ni glömma, den här snusen är smaklös. Inte ens tobak återfinns i smaken. Det är vanlig portion, men känns som en white-portion eftersom den inte rinner. Den speciella storleken på portionen är det enda som är bra med den egentligen då den sitter bättre under läppen.

Du har ingen bild på portionerna eller?
Citera
2009-11-03, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Du har ingen bild på portionerna eller?

På begäran:
http://yfrog.com/9g02portj
Citera
2009-11-04, 15:03
Medlem
benjaminthus avatar
Lucky Strike White Portion.

Produkt: Lucky Strike White Portion
Finns som: Portion Original och Portion White
Smakar: Den smakar inte likt någon annan snus jag provat innan, en viss känsla av lakrits.
Betyg: 2
Pris: 33 kronor på Annsis butik i centrala Brålanda.

En väldigt torr snus. Tar ohyggligt lång tid innan den börjar rinna och smaka. Dosan hade jag vissa bekymmer med att öppna. Kan bero på okunnighet också
Citera
2009-11-05, 18:03
Bannlyst
Produkt: Knox Lös
Finns som: Portion och lös
Smakar: Bra, likt ettan.
Betyg: 4
Pris: 40-45 hos City Candy.

Bränner mer än annat snus, men smakar väldigt bra. Fördelen är att dosan är helt proppad med snus tillskillnad från Swedish Match-snus. Helt klart värt att testa.
Citera
2009-11-05, 18:34
Medlem
Produkt: Retro Orginal portion
Finns som: White och orginal vad jag vet
Smakar: Ganska ren tobak. kan inte sätta fingret på någon speciell smak. påminner lite om grov.
Pris: Vet ej, fick dosan av en polare som skulle sluta snusa.
Betyg: 3. En helt klart godkänn snus men inget speciellt

Övrigt: Jag gillar "locket" på locket. lätt att få upp till skillnad från skruf och den är lika stor som det ordinarie locket till dosan vilket gör att man får plats med mer.
tyckte att snusen blev mer blaskig än vad andra portioner blir efter att man har haft den inne en längre stund. Grymt tråkigt design.I alla fall på orginal, tycks ha för mig att White ser något bättre ut.
Citera
2009-11-06, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse

Bränner mer än annat snus, men smakar väldigt bra. Fördelen är att dosan är helt proppad med snus tillskillnad från Swedish Match-snus. Helt klart värt att testa.

lägger till att inget snus luktar så gott som Knox efter ett par timmar i kylen.
Citera
2009-11-08, 14:11
Medlem
Loveens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse

Kan inte mer än att hålla med! Dock så tycker jag priset är lite väl häftigt, med tanke på att de flesta affärer/"macker" som säljer Knox Lös tar inte mer än 30-32 kr. Och angående att snuset är proppad med snus beror väl på att Knox Lös innehåller 50 g, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2009-11-10, 23:13
Medlem
Saypayaas avatar
Produkt: Camel Original Portion
Finns som: White och Original Portion
Smakar: Smakar tobak och citrus tycker jag. Smaken lutar lite åt Generalhållet men är lite pepprigare och Camel har även en lite bitter, örtig nyans. Citruskaraktären är även mer framträdande vilket gör snuset godare än General. Ganska gott men inget jag kommer använda regelbundet.
Betyg: 3,5. Smaken får en trea men jag gillar dosan så mycket att det blir 3,5
Pris: Runt 30-35:- i välsorterad tobaksaffär.

Helt OK snus som kommer göra det underbart att återvända till Grov när dosan är slut
Citera
2009-11-11, 18:13
Medlem
Jag efterlyser en recension på Offroad. Jag vet att det finns längre bak i tråden men jag skulle vilja ha en lite mer specifik.
Citera
2009-11-15, 15:50
Medlem
serbers avatar
Produkt: Lucky Strike White.
Finns som: White och vanlig portion.
Smakar: Vettefan vad man kan jämföra det med, lite klen i smaken men ändå inte dålig.
Betyg: En stark 3a av 5 möjliga, hade den varit lite mer bastant i smaken så hade det blivit en stark 4a.
Pris: 35kr hos en Ica Maxi.
Övrigt: Dosan är rätt ball, begagnatlock på undersidan sen har den gummilock med metallbotten, skulle tro att den är lite bätte förseglad än dom vanliga plastdosorna så sånt gillar vi!
Senast redigerad av serber 2009-11-15 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in