2009-11-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OM hennes berättelse stämmer så gör hon förstås rätt i att avsluta förhållandet.
En hotfull situation är otrevlig även om det inte utmynnar i misshandel.

Men tråden handlar om en ev. misshandel, och det har ännu inte framkommit något alls som styrker det.

Psykisk misshandel då. Räknas inte det?
Citera
2009-11-06, 12:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nej det är det inte alls, jag anser att man inte kan dömma en annan person om man inte är opartisk.

Det var halvt om halvt skämt - det kanske inte framgick trots gapflabben?

Hur som helst, visa gärna på ett inlägg där folk talar om att de vill honom illa.
Citera
2009-11-06, 12:07
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vem är du att påstå det, hans mamma?
Det har varit känt rätt länge att han ingår i den föga smickrande skaran som gillar att ge sig på kvinnor, både verbalt och fysiskt.

Bland anonyma kommentarer på flashback, ja.

Du vet ingenting om vad som sägs "ute i svängen".
Citera
2009-11-06, 12:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Jo, det är klart att det gör, men det är ju inte det det har talats om angående just denna kväll.

Om flickvännen väljer att i ett senare skede anmäla honom för fysisk och/eller psykisk misshandel så får man väl titta på den informationen som kommer fram då. Som det är nu är det ju för lite sådan och det blir svårt att veta hur det egentligen ligger till.

Frågan är om di Leva har misshandlat sin flickvän. Om det var rätt att lägga ner utredningen.
Rykten kan säga en del, men vi vet väl alla att rykten inte behöver vara sanna?
Citera
2009-11-06, 12:10
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Nej det är det inte.

Däremot är det populärt att påstå saker på internet utan grund då och då.

Ja ungefär som vi gör nu på Flashback.
Gillas det inte kan du dra till familjeliv, jag är säker på att försvarar Di Leva där också.

Vi kan sammanställa Di Levas framfart när det gäller psykisk och fysisk tortyr.

En av hans flickvänner begick självmord, en annan har lagt bladet på mun pga ett generöst underhåll(läs muta), Zinat försvarar honom pga sin goda relation med sonen och säkert pga manipulation. Det är ju inte svårt att se hur han totalt drog med henne i sin värld, läs alla intervjuer och se bilder på dem tillsammans. Hon pratar om den kosmiska balansen, att äta veganskt och annat flum. På olika sidor om Thomas Di Leva ser man henne gå in och prisa honom som om han vore frälsaren själv.

En liknelse någon gjorde med Jim Jones är rätt träffande.
Citera
2009-11-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vem är du att påstå det, hans mamma?
Det har varit känt rätt länge att han ingår i den föga smickrande skaran som gillar att ge sig på kvinnor, både verbalt och fysiskt.

Vem har sagt detta? Var har du hört detta?
Citera
2009-11-06, 12:13
Medlem
Vad? Menar ni att mina DiLeva kristaller nu är värdelösa?
Men, detta stämmer ju inte överens med varken kosmos eller dess placering....
Citera
2009-11-06, 12:13
Medlem
Brookuss avatar
Di Leva är den allra sista man gissat på...

Kanske flippade ur helt när han ut ur dimman och insåg kallt att han inte är den nya Frälsaren?
Citera
2009-11-06, 12:16
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ja ungefär som vi gör nu på Flashback.
Gillas det inte kan du dra till familjeliv, jag är säker på att försvarar Di Leva där också.

Vi kan sammanställa Di Levas framfart när det gäller psykisk och fysisk tortyr.

En av hans flickvänner begick självmord, en annan har lagt bladet på mun pga ett generöst underhåll(läs muta), Zinat försvarar honom pga sin goda relation med sonen och säkert pga manipulation. Det är ju inte svårt att se hur han totalt drog med henne i sin värld, läs alla intervjuer och se bilder på dem tillsammans. Hon pratar om den kosmiska balansen, att äta veganskt och annat flum. På olika sidor om Thomas Di Leva ser man henne gå in och prisa honom som om han vore frälsaren själv.

En liknelse någon gjorde med Jim Jones är rätt träffande.

Är du fullständigt galen? Skyller du brudens självmord på honom?
Citera
2009-11-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jo, det är klart att det gör, men det är ju inte det det har talats om angående just denna kväll.

Om flickvännen väljer att i ett senare skede anmäla honom för fysisk och/eller psykisk misshandel så får man väl titta på den informationen som kommer fram då. Som det är nu är det ju för lite sådan och det blir svårt att veta hur det egentligen ligger till.

Frågan är om di Leva har misshandlat sin flickvän. Om det var rätt att lägga ner utredningen.
Rykten kan säga en del, men vi vet väl alla att rykten inte behöver vara sanna?

Japp jag försöker också sålla bort rykten.

Jag har efterfrågat bevis i en del skvallertrådar här på FB och trodde absolut inte
på ryktena om Di Leva. Med tidnignsartikeln samt vad nästan samtliga skrev här igår kändes det som det tyvärr var sant. DiLevas konstiga pressmeddelande (Har han verklgein skrivit detta ?!?!?!) på gränsen till pinsamt samt det Zinat själv skriver tyder ju på att ngt ör riktigt galet i det förhållandet och han verkar inte stå helt utan skuld.

Jag tycker det verkar som han misshandlar henne. Minst psykiskt. Sedan vet jag inte vad hon gör själv men det är illa nog att man ringer polisen. Har aldrig varit med om att ngn behövt göra det. Men som sagt riktiga bevis behövs ju innan han skall dömas men hans gloria har skadats ordentligt.
Citera
2009-11-06, 12:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67

Nej, psykisk misshandel räknas inte. Det är där är ett bedrövligt påhitt som dumfeministerna tar till när saker går emot dem. För det första måste ju i sådana fall även kvinnors "psykiska" misshandel av männen räknas in och gör man det så blir det väldigt rörigt.

I det här fallet har jag en känsla av att du skulle torska en sådan fight eftersom den här tjejen uppenbarligen tagit kniven för att hon var svartsjuk och inte för att hon var rädd - som hon nu påstår i efterhand.

Använda hjärnan, för fan. Di Leva var otrogen (eller påstått iaf) och bruden konfronterar honom. Vem tror du blir angripen?

Jag antar att du målar upp följande scenario:

Di Leva pippar 16-årig. Zinat får ett psykbryt. Hon står i köket och säger:

– Tompa, älskling. Vi måste prata civiliserat om ditt umgänge med andra kvinnor.
– Håll käften, kärringjävel! Jag ska slå ihjäl dig!

Då plockar Zinat fram kniven för att hon blir rädd.

Tror du ett enda ögonblick på detta?

Jag tror iaf att hon - standardmässigt - plockade fram kniven i sin Drama Queen-roll och hotade med självmord - och det känns logiskt och trovärdigt från början till slut och stämmer precis med allt vi vet hur det går till i förhållanden. Och detta innebär att Zinat gjort bort sig till max.

Amen.
Senast redigerad av Mayito 2009-11-06 kl. 12:27.
Citera
2009-11-06, 12:21
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Är du fullständigt galen? Skyller du brudens självmord på honom?
Allt är DiLevas fel fr.o.m. igår!

I övrigt:
Jag fortsätter med en dåres envishet att döma ut alla jämförelser mellan den dömde kvinnomisshandlaren Papa Dee och DiLeva. Det är två helt olika scenarion rent rättsligt och bevismässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in