2009-11-04, 22:59
Medlem
Kenty-59s avatar
Hur många är det idag som drabbats av denna regel och är avstängda från LB..
Citera
2009-11-04, 23:02
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Två eller något i den stilen.

HC47 är dock den som gastar mest, jag tror emellertid det skulle vara nyttigt för honom att komma ut i friska luften ett slag!
Citera
2009-11-04, 23:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag överlåter åt admin att besvara det så minskar vi risken för missförstånd.
Tyvärr väntar jag mig då att det förblir obesvarat. Fast iofs har a4 varit läskigt aktiv på sistone, så vem vet? Tack för ditt svar iaf.
Citera
2009-11-04, 23:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Systemet bygger ju på att man ska uppmärksamma mod genom att rapportera inlägg när man ser att någon bryter mot reglerna.
Tjall och goleri fungerar aldrig i längden.
Citera
2009-11-04, 23:10
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Jag blev typ drabbad av den, antar jag, då jag begick regelbrott i LB, blev bannad i en vecka och från LB på obestämd tid tack vare det.
Hade säkert inte jättebra ratio men bryr mig inte överdrivet.
Frågade impie om hur länge LB-banningen var och fick svaret att jag kunde höra av mig om typ sex månader så skulle jag få se.
Tror det var typ sju månader sen jag blev bannad och jag har inga planer på att be om nåt slags amnesti heller.
Det är rätt mycket waste-of-time med LB.
Citera
2009-11-04, 23:12
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Systemet bygger ju på att man ska uppmärksamma mod genom att rapportera inlägg när man ser att någon bryter mot reglerna.
Med ett par små skillnader. Regelbrottet här kan inte ses direkt i ett inlägg utan måste undersökas. I princip alla andra regler fungerar på så vis att man med ett specifik inlägg bryter mot en regel. Och denna regel faller även utanför systemet då de flesta egentligen ger blanka fan i denna regel utan helt enkelt bara vill se vissa användare försvinna från LB. Hade folk uppmärksammat denna regel i samma utsträckning som andra regler så hade betydligt fler varit avstängda från LB!
Senast redigerad av HC47 2009-11-04 kl. 23:14.
Citera
2009-11-04, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Inte denna, dock. Denna fyller ingen som helst funktion, men den diskussionen finns redan i en annan tråd.

Problemet nu är att ingen kan förklara hur regeln implementeras. Det har gått 10 månader nu och fortfarande inget svar. Ska det vara så? Eller vi ska bara acceptera att regeln finns eftersom att det, någonstans, finns en anledning? En anledning som då inte presenterats.

Vadå inte förklarats? Det har den väl visst. Kvalité framför kvantitet i inläggen och främst då i forumet och inte under laidback, som är något man ändå bör vara lite tacksam att man har tillgång till. Det är ju ett diskussionsforum som eftersträvar kvalité och inte ett chattforum (a la laidback).

Det finns ju t.om. en KFK regel, då är det väl inte särskilt konstigt att man anser att man ska bidra med något till övriga forumet FÖRUTOM en massa laidbackpostande om ingenting. Att man borde precisera mer hur denna regel efterlevs och hur man blir anmäld håller jag med om, men jag förstår inte riktigt din frustration. Du ligger väl knappast i riskzonen.
Citera
2009-11-04, 23:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Vadå inte förklarats? Det har den väl visst. Kvalité framför kvantitet i inläggen och främst då i forumet och inte under laidback, som är något man ändå bör vara lite tacksam att man har tillgång till. Det är ju ett diskussionsforum som eftersträvar kvalité och inte ett chattforum (a la laidback).

Det finns ju t.om. en KFK regel, då är det väl inte särskilt konstigt att man anser att man ska bidra med något till övriga forumet FÖRUTOM en massa laidbackpostande om ingenting. Att man borde precisera mer hur denna regel efterlevs och hur man blir anmäld håller jag med om, men jag förstår inte riktigt din frustration. Du ligger väl knappast i riskzonen.
Med detta resonemanget kan vi ju istället plocka bort Laidback helt.

Jag ligger nog med väldigt stor sannolikhet i riskzonen. Och även om jag inte gör det så tycker jag regeln är korkad och jag vill fortfarande veta hur länge man blir avstängt. Varför inte ha samma system som i övriga forumet, nämligen att man faktiskt kan få en andra (och tredje) chans?
Citera
2009-11-04, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Med detta resonemanget kan vi ju istället plocka bort Laidback helt.

Jag ligger nog med väldigt stor sannolikhet i riskzonen. Och även om jag inte gör det så tycker jag regeln är korkad och jag vill fortfarande veta hur länge man blir avstängt. Varför inte ha samma system som i övriga forumet, nämligen att man faktiskt kan få en andra (och tredje) chans?

Varför då? Känns som om du försöker missuppfatta mig. Syftet med flashback är ju ändå att diskutera saker seriöst med kvalitativa inlägg. Därav alla regler och riktlinjer. Laidback är ju ett frirum för medlemmar som anses bidra till forumet som helhet och har en mer avslappnad attityd. Den tanken försvinner ju om man tillåter att medlemmar bara håller till i laidback men inte bidrar med nåt i övrigt i forumet.
Citera
2009-11-04, 23:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Varför då? Känns som om du försöker missuppfatta mig. Syftet med flashback är ju ändå att diskutera saker seriöst med kvalitativa inlägg. Därav alla regler och riktlinjer. Laidback är ju ett frirum för medlemmar som anses bidra till forumet som helhet och har en mer avslappnad attityd. Den tanken försvinner ju om man tillåter att medlemmar bara håller till i laidback men inte bidrar med nåt i övrigt i forumet.
Fast detta gäller inte de som bara skriver i Laidback, utan de som skriver "för mycket" i Laidback. Det är ganska få som enbart håller till i Laidback. Och om man nu bidrar till övriga forumet så ser jag inget problem, oavsett om man skriver tio gånger fler inlägg i Laidback än övriga delar.
Citera
2009-11-04, 23:56
Medlem
Vad är det för ratio ni snackar om? Antal poster/hur ofta man besöker laidback?
Citera
2009-11-04, 23:57
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vad är det för ratio ni snackar om? Antal poster/hur ofta man besöker laidback?

Antal poster i Laidback i relation till posterna i det övriga forumet. Om jag inte minns helt fel får max 25 % av ens samlade poster vara i Laidback. Rätta mig om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in