2009-11-04, 23:57
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Och? Jag skiter i vilka som blir avstängda. Jag tycker det är fel att man blir avstängd av personliga skäl och inte direkt för att man bryter mot regeln. I första hand handlar det, som sagt, om att vissa användare jävlas med andra.

Håll dig till reglerna så löper du ingen risk, hur många som än anmäler dig.

Personligen tycker jag att man borde bli bannad från hela FB om man blir bannad från LB. Är man här för att chatta har man inget här att göra.
Citera
2009-11-04, 23:58
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Håll dig till reglerna så löper du ingen risk, hur många som än anmäler dig.

Personligen tycker jag att man borde bli bannad från hela FB om man blir bannad från LB. Är man här för att chatta har man inget här att göra.
Alltså ska även de som sitter i chatten för mycket bannas, eller hur?
Citera
2009-11-04, 23:59
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vad är det för ratio ni snackar om? Antal poster/hur ofta man besöker laidback?

Antal postar Laidback/övriga forumet.
Tycker att all problematik med denna regeln skulle lösas om man kunde se sin egen ratio.
Citera
2009-11-05, 00:04
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Tycker att all problematik med denna regeln skulle lösas om man kunde se sin egen ratio.

Fast då är ju risken ganska överhängande att personer med "dålig" ratio går in i seriösa filosofitrådar och skriver typ "woooord på den", för att ge ett exempel.
Citera
2009-11-05, 00:06
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Fast då är ju risken ganska överhängande att personer med "dålig" ratio går in i seriösa filosofitrådar och skriver typ "woooord på den", för att ge ett exempel.

Den risken är väl lika stor nu?
Om inte större, då man för närvarande inte har en exakt överblick över hur nära man är att stängas av.

Sen ska ju sådana inlägg rapporteras oavsett.
Citera
2009-11-05, 00:08
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
RP:a alla inlägg som innehåller "+1", "word", "håller med". Så blir de tvingade att skriva nått konstruktivt (nåja) för att behålla sin ratio.
Citera
2009-11-05, 00:13
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tjall och goleri fungerar aldrig i längden.

Regeln, eller dess tillämpning, är inte uppbyggd kring tjall och goleri, så sluta slänga ur dig gissningar om saker du inte vet ett dugg om.
För det första så har du som användare ingen möjlighet att kontrollera en annan användares ratio (såvida det inte är någon med väldigt få inlägg, varför de troligtvis ändå inte blir aktuella för avstängning), och för det andra så tror jag knappast att admin tar hänsyn till andra användares åsikter när han granskar huruvida en användare bör bli avstängd eller ej.

Slut gnäll med er nu.
Regeln är inte så förbannat svår att hålla sig till.
Tvärt om så torde det vara förbannat enkelt.
Jag, till exempel, skulle kunna skriva upp emot 40-50'000 inlägg i laidback utan att min ratio skulle vara i fara (om det nu var 20-25% som gällde, jag minns dåligt).
Att gå och bli så jävla aggressiv pga. att det finns en väldigt liten risk att bli utkastad från ett tramsforum säger ju en hel del om en ambitioner här på forumet.
Citera
2009-11-05, 00:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Regeln, eller dess tillämpning, är inte uppbyggd kring tjall och goleri, så sluta slänga ur dig gissningar om saker du inte vet ett dugg om.
För det första så har du som användare ingen möjlighet att kontrollera en annan användares ratio (såvida det inte är någon med väldigt få inlägg, varför de troligtvis ändå inte blir aktuella för avstängning), och för det andra så tror jag knappast att admin tar hänsyn till andra användares åsikter när han granskar huruvida en användare bör bli avstängd eller ej.

Slut gnäll med er nu.
Regeln är inte så förbannat svår att hålla sig till.
Tvärt om så torde det vara förbannat enkelt.
Jag, till exempel, skulle kunna skriva upp emot 40-50'000 inlägg i laidback utan att min ratio skulle vara i fara (om det nu var 20-25% som gällde, jag minns dåligt).
Att gå och bli så jävla aggressiv pga. att det finns en väldigt liten risk att bli utkastad från ett tramsforum säger ju en hel del om en ambitioner här på forumet.
Den här tråden handlar mer om att informationen i frågan har varit usel. Tydligen krävs det klart uppsatta regler och information om dessa innan oron lägger sig. Sen kan man ju undra, precis som du säger, om detta är nått att ojja sig över.
Citera
2009-11-05, 00:22
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Den här tråden handlar mer om att informationen i frågan har varit usel. Tydligen krävs det klart uppsatta regler och information om dessa innan oron lägger sig. Sen kan man ju undra, precis som du säger, om detta är nått att ojja sig över.

Jag har väl inte riktigt hängt med i frågan, men jag vet att det åtminstone tidigare gått till som så att man helt enkelt ansöker om inträde igen när man anser sig förtjäna det.
Mig veterligen har detta förfarande inte ändrats.
Citera
2009-11-05, 00:22
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Den risken är väl lika stor nu?
Om inte större, då man för närvarande inte har en exakt överblick över hur nära man är att stängas av.

Sen ska ju sådana inlägg rapporteras oavsett.

Mjo, svårt att säga. Fast det skulle bli mer lättöverskådligt om det blev så som du skrev - "nu behöver jag 20 inlägg till i övriga forum för att inte bli avstängd från LB, lets go!". Nu kanske inte ens folk tänker på det. Men, som sagt, det är svårt att säga.-

Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
RP:a alla inlägg som innehåller "+1", "word", "håller med". Så blir de tvingade att skriva nått konstruktivt (nåja) för att behålla sin ratio.

Det gör jag redan i dagsläget. Mitt exempel var kanske lite missvisande, självklart ska plusett- och word-inlägg tas bort. Fast det går att posthora och ändå ha kvar inläggen (och trots det inte bidra med ett skit till forumet).
Senast redigerad av saprofyt. 2009-11-05 kl. 00:25.
Citera
2009-11-05, 00:29
Medlem
503s avatar
Citat:
Det gör jag redan i dagsläget. Mitt exempel var kanske lite missvisande, självklart ska plusett- och word-inlägg tas bort. Fast det går att posthora och ändå ha kvar inläggen (och trots det inte bidra med ett skit till forumet).

Inlägg som inte tillför någonting kan raderas i enlighet med regeln om KFK.
Citera
2009-11-05, 00:30
Medlem
doyoutakeitinthetwos avatar
Varför skapades regeln? Borde inte det resultera i en allmänt lägre nivå på resten av forumet, när ett helt gäng lbare helt plötsligt ska ha upp sin ratio? Är det inte bättre att folk som har något att säga gör det och resten håller sig till lb?

Är även tveksam till att det skall behövas 200 inlägg för att komma in, då det säkerligen bara ger lite extra spam. Visst, det finns regler för kfk men så jäkla hårt följs de faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in