Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Vad är det för Ratio du snackar om? Var det inte att dem ändrade gränsen till 200 inlägg? Eller menar du genomsitt inlägg per dag?
Vad han pratar om är en vilt omdebaterad regel som infördes för inte jättelänge sen. Regeln gjorde gällande att om en medlem bara sitter och snackar skit i laidback och inte gör meningsfulla inlägg i övriga forumdelar blir denne avstängd från laidback. Det talades inledningsvis om en ratio som skulle behöva upprätthållas, men sen blev det tyst. Trots upprepade trådar och frågor tycks ingen blivit klokare på vilken ratio det är som gäller eller hur länge man blir avstängd samt om det är (och i så fall när) det är möjligt att få komma tillbaka till laidback efter avstängning därifrån.
edit: nu var det ju jättemånga som hann före och jag tycks dessutom ha några sakfel i min förklaring. Nåväl.
Jag är av uppfattningen att dom som har något att tillföra ett ämne utanför LB kommer att göra det oavsett ratio eller inte. Regeln leder nog bara till större risk för skitinlägg i trådar för att användare inte vill förlora sin tillgång till LB. I och för sig ingen konstig uppfattning, har fått bilden av att de allra flesta här tycker som jag.
Det är väl bättre att kidsen pratar med varandra på LB än är ute på stan och tar knark och slåss?