2009-10-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Jag har stött på henne på ett par ställen, där hon raggar folk till programmet

Verkar vara hon, goggla nått liknande så kommer kanske fler träffar fram

"Hej! Vi ska prata om x i Debatt på SVT imorgon. Vill du vara med i publiken och debattera? Hör av dig till: caroline.stenman@svt.se ..."

t.e.x här

http://www.facebook.com/group.php?gid=30584603058

http://www.gp.se/kulturnoje/1.224139-radda-barnens-pengar-gar-till-lyx?articleRenderMode=article_full_discussion

http://prastflickan.blogspot.com/2009/09/jag-brukar-ofta-hanvisa-till-vad-som.html

Det bekräftar bara bilden många av oss har av en mediavärld dominerad av nepotism och "inavel". Väl inne i cirkeln har man livstids medlemskap, på ett eller annat sätt.
Citera
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Synd att efterdebatten live på svt.se inte kan visas upp för andra - först då tog debatten fart och det var inte direkt positivt för slöjdårarna.

Kommer inte den att läggas ut senare ikväll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hört talas om talibanerna?

Retorisk fraga.
Citera
2009-10-15, 23:46
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Ja, hon såg hyfsat vilsen ut. Hoppas hon kommer tillrätta med sin identitet.

En till grej jag tänkte på är att muslimer verkar ofta vara så aggressiva i sin framtoning. Och nu snackar jag både svenska konvertiter och araber. Märkte ni på nyss nämnda konvertit hur hon gick på defensiven direkt och fräste ur sig ett aggressivt "slöja har man för religionen och rånarluva har man för brott!!!"

Alltså - låt gå för att vilsna unga tjejer söker en identitet i religionen, men varför i herrans namn just Islam? Säg att hon hade blivit medlem i någon reaktionär kristen rörelse istället - det är sällan man ser såna vara som ilskna bulldoggar. De känns som att de har en frommare och "heligare" air omkring sig, hur radikala de nu än må vara inom sin religion... Muslimer är dock en helt annan historia "FATTAR DU???"
Det är helt klart ett mycket märkligt fenomen... Man tycker ju att de fått en modern och osekulariserad (dubbel negativ, vet) uppfostran men sen springer de ändå och låter sig hjärntvättas av islamsk BS! Varför?!
Citera
2009-10-15, 23:47
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Det är helt klart ett mycket märkligt fenomen... Man tycker ju att de fått en modern och osekulariserad (dubbel negativ, vet) uppfostran men sen springer de ändå och låter sig hjärntvättas av islamsk BS! Varför?!

Kanske just därför?

Är ju egentligen samma sak varför så många iranier som kommer från ett av de mest islamistiska länderna på jorden är så islamkritiska?
Citera
2009-10-15, 23:48
Medlem
Grishams avatar
Citat:

Kan det vara så att personen ifråga är en idiot? Enkla förklaringar är ofta bra förklaringar!
Citera
2009-10-15, 23:49
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Jag är nog rädd för att det är just den kristet-sekulära normen i det västerländska samhället som har gett fri lejd för reaktionär islam. Det finns helt enkelt ett sug efter värdekonservativ andlighet, och det som då står till buds och är någorlunda accepterat är då just islam....
Citera
2009-10-15, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisham
Kommer inte den att läggas ut senare ikväll?

Knappast nätdebatten. Det är nog bara TV-programmet som eftersänds, tyvärr.
Citera
2009-10-15, 23:50
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
En till grej jag tänkte på är att muslimer verkar ofta vara så aggressiva i sin framtoning. Och nu snackar jag både svenska konvertiter och araber. Märkte ni på nyss nämnda konvertit hur hon gick på defensiven direkt och fräste ur sig ett aggressivt "slöja har man för religionen och rånarluva har man för brott!!!"

Fördomar mot folk med rånarluva.
Ska inte folk få klä sig som de vill? Kan man inte hävda att slöja har man för att begå terroristdåd? Varför ska svenska lagar ens ta hänsyn till religion så länge lagarna gör anspråk på att vara sekulära?

Att leva som Mohammed innebär ju dessutom att man måste bryta mot många av Sveriges lagar.
Citera
2009-10-15, 23:51
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Kanske just därför?

Är ju egentligen samma sak varför så många iranier som kommer från ett av de mest islamistiska länderna på jorden är så islamkritiska?
Förstår tyvärr inte frågan riktigt, om det nu ens var en fråga... Sen är ju inte Iran ett islamiskt land utan snarare ett ursprungligen sekulariserat land styrt av en islamisk regim. Vilket jag tror du vet men poängterar i alla fall.
Citera
2009-10-15, 23:52
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Fördomar mot folk med rånarluva.
Ska inte folk få klä sig som de vill? Kan man inte hävda att slöja har man för att begå terroristdåd? Varför ska svenska lagar ens ta hänsyn till religion så länge lagarna gör anspråk på att vara sekulära?

Att leva som Mohammed innebär ju dessutom att man måste bryta mot många av Sveriges lagar.
Jag har rånarluva när jag pimplar lake iskalla februarinätter under fullmånens sken. Känner mig oerhört kränkt faktiskt. Tar väldigt illa vid mig. Stämplad som kriminell.
Citera
2009-10-15, 23:54
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Förstår tyvärr inte frågan riktigt, om det nu ens var en fråga... Sen är ju inte Iran ett islamiskt land utan snarare ett ursprungligen sekulariserat land styrt av en islamisk regim. Vilket jag tror du vet men poängterar i alla fall.

Menade mer att just för att hon är uppvuxen så. Att det är därför hon söker sig bort därifrån.

Sant, Iran är ett dåligt exempel då dess regim är väldigt icke-representativa för landet, dess befolkning eller dess kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in