• 2
  • 3
2005-02-25, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Serotoninåterupptagshämmare verkar, enligt min erfarenhet gynnsamt, på ett fåtal personer.

Det låter osannolikt att enbart ett "fåtal" personer skulle få önskvärd effekt av en av världens mest utskrivna mediciner

för övrigt är biverkningarna av dessa mediciner oerhört mycke mindre än andra psykofarmaka. själv har jag faktiskt inte upplevt några biverkningar alls (zoloft)
Citera
2005-02-25, 16:08
Medlem
-Lithium-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Det låter osannolikt att enbart ett "fåtal" personer skulle få önskvärd effekt av en av världens mest utskrivna mediciner

för övrigt är biverkningarna av dessa mediciner oerhört mycke mindre än andra psykofarmaka. själv har jag faktiskt inte upplevt några biverkningar alls (zoloft)

Good for you..

Men nu så generaliserade jag rätt mycket för att försöka ge en någorlunda klar bild om hur SSRI-preperat fungerar.

Men såklart så är det inte alla som får dom bieffekterna att man mår sämre dom första veckorna. Men de flesta får det.

Och eftersom denna tråd handlade om Zoloft och alkohol, så tyckte jag det var rätt att informera att dom inte har någon påverkan av varandra.
Citera
2005-02-25, 20:15
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund

jo, men så är det nu i alla fall. de flesta människor har nämligen inga problem med sina serotonin-nivåer, så varför skulle de då bli bättre av att rubba sin naturliga balans ? Och av alla som får medicinen utskriven till sig tror jag inte över hälften upplever en förbättring, men det är enbart en gissning. Jag vet hur läkare skriver ut zoloft på chans för att bli av med patienter. Jag har själv ordinerats zoloft mot högt blodtryck och är inte ensam om det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in