Citat:
Ursprungligen postat av geno
Krökade till rejält igår och tryckte i mig en 4-5 tabletter zoloft.
Mår inte mumma nu kan jag lova... lätt huvudvärk, illamående, yrsel, är jättetörstig men såfort jag dricker lite så spyr jag nästan. Pupillerna är enorma.
Fråga mig inte varför jag tog zoloften, det vet jag knappt själv... vad jag dock börjar undra nu är: Hur farligt är detta?
EDIT: Startade en tråd i Centralstimulantia-forumet av misstag, som någon moderator gärna får ta bort
SSRI-preparat såsom Zoloft är till för dom som lider av panikångest och depressioner.
Om man ska äta dom regelbundet pga att man lider av dessa problem så är dom första veckorna värst.
Man mår sämre, men sedan lägger sig det tillrätta i kroppen och efter man ätit det efter ett tag kontinuerligt och har en individuell dos av Zoloften så kan man dricka alkohol då det inte har någon inverkan alls på medicinen.
En annan sak är att man kan bli rätt manisk i början av sin medicinering om den är till för långtidsbehandling, men detta avtar också och man blir bara en helt vanlig människa som alla som alla andra och Zoloft finns enbart till för att folk med depressioner, tvångsmanier och panikångest ska lättare kunna hantera dessa symptom.
Det har ingen som helst effekt i ett syfte av att flumma på eller bara må bättre av efter en AT på E eller liknande och om du nu inte har det utskrivet till dig som anledning av ovanstående sjukdomar så kommer du bara att må dåligt av att överdosera dessa.