2005-02-11, 14:01
Medlem
Zoloft är ingen rusdrog, det är ett antidepressivt läkemedel som ej har nån ökande ruseffekt vad fan du än blandar det med.. möjligtvis biverkningar
Citera
2005-02-15, 20:44
Medlem
jaha jovissts avatar
http://www.cnn.com/2005/LAW/02/15/zo...ial/index.html
zoloft duger inte ens som ursäkt att mörda sina föräldrar, värdelöst.
Citera
2005-02-15, 20:52
Medlem
Betong_Taxens avatar
folk kanske tror att det e sammma effekt som benz ? altså att man drar paraleller mellan anti-depp och ångestdämpande ?

bara en teori.
Citera
2005-02-15, 20:58
Bannlyst
men vad bra, nu vet förhoppningsvis alla att:

1.ssri-medicin ger enbart en (svag) effekt efter att man ätit dem dagligen i flera veckor

2.du blir inte "hög" av att överdosera ssri-medicin, trots att de kallas "lyckopiller"

ps. och nej, alvedon förstärker inte alkoholruset
Citera
2005-02-21, 22:02
Medlem
Alkons Ågrens avatar
mitt första inlägg, och det handlar om zoloft + alkohol. mitt liv i ett nötskal:

zoloft i större mängder är dåligt för levern. alkohol i större mängder är dåligt för levern. att av någon märklig anledning smälla i sig 4-5 zolofttabletter samtidigt som man krökar är inget doktorn rekommenderar. ta det lugnt, om inte annat för den lilla (?) leverns skull.
Citera
2005-02-21, 22:15
Bannlyst
ville bara fråga nån helst unbalanced!
knaprade 10st cipramil, hände ingenting ,vad gjorde jag för fel????
nån som vet!
MVH J
Citera
2005-02-21, 23:21
Bannlyst
vänd dig till tim!
annars är jag en expert på effekten av för stora doser med utebliven effekt!!
3 e du galen det ger ju så mycket effekt så du inte känner efekten, 2 ger ju oxå jätte mycket effekt, medans 2.5 ger något mittemellan!
Rus vet jag inte vad det är men effekt!!!!det är grejer det!

Tror jag skall ta en cipramil till, verkar vara dålig effekt på dessa men han jag köpte av sa att dom var sjysta!
bästa trippen typ, -ta 2 såna sen är du i himmelen!, måste ha blitt nåt fel som sagt!
MVH J
Citera
2005-02-23, 16:31
Medlem
Verkar som om en del inte vet vad de pratar om..

Jag tog 2 st zoloft för att jag jag var oerhört nedåt just då, och effekten kom ganska omgående. Max ett par timmar efter intag.
Det var inte kul kan jag säga, jag blev illamående, svettades och fick super-pupiller. Att försöka sova bort den otäcka känslan var en omöjlighet, eftersom ögonen var totalt uppspärrade. Vill understryka att det var verkligen inget jag vill vara med om igen..

Tidigare i livet tog jag en tablett om dagen, som man ska göra, och det resulterade i att jag blev glad och social, till skillnad från timmarna innan, och nej, det var inte bara inbillning och förhoppningar. Däremot är nackdelarna (iaf för mig) fler än fördelarna. Massor av biverkningar som oerhörd munntorrhet, sömnlöshet och en jääkligt lös avföring. Plus myyycket annat.
Jag kollade upp den låånga listan på biverkningar vad gäller zoloft, på Fass.se, och kom fram till att jag råkade ut för de flesta.

Cipramil gick jag på ett tag för ett par år sedan.
Angående dem kan jag berätta att effekten inte var speciellt stor, till skillnad från när jag tog 15-17 tabletter på en gång (fråga inte varför), då det slutade med att jag gick till sängs mitt på dagen, för att jag blev enormt trött. Den korta resan från köket till sovrummet kändes rätt skumt. Jag kände mig svävande och blev sen mycket tung efter att jag lagt mig på sängen. Sedan sov jag i två dygn, med en halvtimmas paus från sovandet, då jag vaknade (mycket trött ändå) för att kroppen antagligen behövde näring. jag åt och drack litegrann och fortsatte sedan min "lilla" sömnsession.

Men inget av detta är något jag rekommenderar precis.

Sen vet jag att dessa läkemedel verkar olika på olika personer. Ett par polare tryckte i sig ett par tabletter zoloft vardera, och ingen av dem råkade ut för annat än skakande käke. Det fick jag också, kom jag på. Det är som om man hackar tänder när man fryser, fast något värre. Man blir ganska stel..

Men ett råd är att man ska inte missbruka dessa preparat, och jag tror inte det är något alternativ till nån partydrog precis.

Take care everyone!
Citera
2005-02-23, 22:11
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSpliring
Verkar som om en del inte vet vad de pratar om..

Jag tog 2 st zoloft för att jag jag var oerhört nedåt just då, och effekten kom ganska omgående. Max ett par timmar efter intag.
Det var inte kul kan jag säga, jag blev illamående, svettades och fick super-pupiller. Att försöka sova bort den otäcka känslan var en omöjlighet, eftersom ögonen var totalt uppspärrade. Vill understryka att det var verkligen inget jag vill vara med om igen..

Tidigare i livet tog jag en tablett om dagen, som man ska göra, och det resulterade i att jag blev glad och social, till skillnad från timmarna innan, och nej, det var inte bara inbillning och förhoppningar. Däremot är nackdelarna (iaf för mig) fler än fördelarna. Massor av biverkningar som oerhörd munntorrhet, sömnlöshet och en jääkligt lös avföring. Plus myyycket annat.
Jag kollade upp den låånga listan på biverkningar vad gäller zoloft, på Fass.se, och kom fram till att jag råkade ut för de flesta.

Cipramil gick jag på ett tag för ett par år sedan.
Angående dem kan jag berätta att effekten inte var speciellt stor, till skillnad från när jag tog 15-17 tabletter på en gång (fråga inte varför), då det slutade med att jag gick till sängs mitt på dagen, för att jag blev enormt trött. Den korta resan från köket till sovrummet kändes rätt skumt. Jag kände mig svävande och blev sen mycket tung efter att jag lagt mig på sängen. Sedan sov jag i två dygn, med en halvtimmas paus från sovandet, då jag vaknade (mycket trött ändå) för att kroppen antagligen behövde näring. jag åt och drack litegrann och fortsatte sedan min "lilla" sömnsession.

Men inget av detta är något jag rekommenderar precis.

Sen vet jag att dessa läkemedel verkar olika på olika personer. Ett par polare tryckte i sig ett par tabletter zoloft vardera, och ingen av dem råkade ut för annat än skakande käke. Det fick jag också, kom jag på. Det är som om man hackar tänder när man fryser, fast något värre. Man blir ganska stel..

Men ett råd är att man ska inte missbruka dessa preparat, och jag tror inte det är något alternativ till nån partydrog precis.

Take care everyone!

Vadå "inte vet vad vissa talar om" ??
Det vi konstaterat är MAN KAN INTE KNARKA PÅ SSRI/ANTIDEPRESSIVA MEDICINER, punkt slut .
Citera
2005-02-24, 22:49
Medlem
-Lithium-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geno
Krökade till rejält igår och tryckte i mig en 4-5 tabletter zoloft.

Mår inte mumma nu kan jag lova... lätt huvudvärk, illamående, yrsel, är jättetörstig men såfort jag dricker lite så spyr jag nästan. Pupillerna är enorma.

Fråga mig inte varför jag tog zoloften, det vet jag knappt själv... vad jag dock börjar undra nu är: Hur farligt är detta?

EDIT: Startade en tråd i Centralstimulantia-forumet av misstag, som någon moderator gärna får ta bort
SSRI-preparat såsom Zoloft är till för dom som lider av panikångest och depressioner.

Om man ska äta dom regelbundet pga att man lider av dessa problem så är dom första veckorna värst.
Man mår sämre, men sedan lägger sig det tillrätta i kroppen och efter man ätit det efter ett tag kontinuerligt och har en individuell dos av Zoloften så kan man dricka alkohol då det inte har någon inverkan alls på medicinen.

En annan sak är att man kan bli rätt manisk i början av sin medicinering om den är till för långtidsbehandling, men detta avtar också och man blir bara en helt vanlig människa som alla som alla andra och Zoloft finns enbart till för att folk med depressioner, tvångsmanier och panikångest ska lättare kunna hantera dessa symptom.

Det har ingen som helst effekt i ett syfte av att flumma på eller bara må bättre av efter en AT på E eller liknande och om du nu inte har det utskrivet till dig som anledning av ovanstående sjukdomar så kommer du bara att må dåligt av att överdosera dessa.
Citera
2005-02-25, 00:31
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lithium-
SSRI-preparat såsom Zoloft är till för dom som lider av panikångest och depressioner.

Om man ska äta dom regelbundet pga att man lider av dessa problem så är dom första veckorna värst.
Man mår sämre, men sedan lägger sig det tillrätta i kroppen och efter man ätit det efter ett tag kontinuerligt och har en individuell dos av Zoloften så kan man dricka alkohol då det inte har någon inverkan alls på medicinen.

En annan sak är att man kan bli rätt manisk i början av sin medicinering om den är till för långtidsbehandling, men detta avtar också och man blir bara en helt vanlig människa som alla som alla andra och Zoloft finns enbart till för att folk med depressioner, tvångsmanier och panikångest ska lättare kunna hantera dessa symptom.

Det har ingen som helst effekt i ett syfte av att flumma på eller bara må bättre av efter en AT på E eller liknande och om du nu inte har det utskrivet till dig som anledning av ovanstående sjukdomar så kommer du bara att må dåligt av att överdosera dessa.

Korrekt!
Bra skrivet ...
Citera
2005-02-25, 08:30
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lithium-

Vill bara rätta till en del felaktiga uppgifter i inlägget. Det är inte så att man nödvändigtvis mår sämre vid insättningen av tex zoloft, somliga gör det, andra inte. Somliga får biverkningar av placebo(sockerpiller). Serotoninåterupptagshämmare verkar, enligt min erfarenhet gynnsamt, på ett fåtal personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in