Ja förvisso...
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Mona Sahlin väcker känslor precis som Palme gjorde. Hon har gjort en del misstag det erkänner t o m hon. Hon är däremot en person som är bra på att övertyga det är det många som har berättat om. Janne Joseffson berättade t ex om hur hon kom till ett möte där folkv ar starkt kritiska till någon tanke sap hade men sen hon gick därifrån så höll alla med henne.
...har hon övertygat mig om både sin egen oduglighet och den absoluta livsfaran för Sverige om hon blir vald till statsminister. Vad gäller JJs vittnesmål så tar jag det med en hel frontlastarskopa med salt. Det måste ha varit en mycket "folklig" samling människor, alltså sådana som tycker att Måna pratar så att "vanligt folk begriper".
Citat:
Man blir inte partiledare för Sap om man är helt "oduglig". Sahlin är inte min favoritpolitiker, men att hon skulle vara så usel som många här på flashback försöker framställa henne är en myt. Hon talar enkelt så folk förstår, hon kan dock "hänga med2 om det blir svåare med och hon framstår som sympatisk. Hon har skrivit en bok i retorik med, funderat på att skaffa den någon gång.
Jo det blir man tydligen. När det på förhand är bestämt att det skall bli en kvinna, och att alla hjälpligt dugliga och halvt odugliga vägrat ut sig, så återståt ju bara Måna.
Hur hon hänger med kan nog diskuteras, men sympatisk är väl det sista hon är.
Citat:
Jadå det skulle jag, då jag förstår att det inte är en enda person som sitter och fattar alal beslut utan de har många rådgivare med. Jag hoppas mycket på att Lars Ohly får en bra ministerpost, t ex finansminister, skolminister, utbildnignsminister eller utrikesminister, tror det kan bli en stark Vänsterregering efter nästa val när borgarna har visat på igen att deras politik inte fungerar.
Att göra Ohly till finansminister är ungefär som att låta Libyen vara ordförandeland i FNs organ för mänskliga rättigheter. Med vårt usla försvar kan vi inte kosta på oss att låta Ohly bli utrikesminister. Utbildningsminsiter? Tja, det är inte mycket kvar att förstöra, men litet finns det ju alltid.
Fy för den lede om detta blevo verklighet!