2009-05-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Polisen har sagt att de tror att det här med bankomatkortet kan vara ett villospår utlagt av mördaren själv. Vad tror ni om det?

Kan mordet vara någon hämnd för en oförätt som hänt för många, många, år sedan?

som sagt..bakomatkortet användes i Härnösand tolv timmar efter mordet. om mördaren var utsocknes så led han inte av panik precis? villospår? du menar att han gett det till nån kompis? eller nåt liknande?

jag förmodar att polisen kollat upp tidgare vänner eller ovänner till gamlingarna?
Citera
2009-05-16, 10:36
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
som sagt..bakomatkortet användes i Härnösand tolv timmar efter mordet. om mördaren var utsocknes så led han inte av panik precis? villospår? du menar att han gett det till nån kompis? eller nåt liknande?

jag förmodar att polisen kollat upp tidgare vänner eller ovänner till gamlingarna?

Ja, någon alkis kan ha fått kortet eller så led inte mördaren av panik, nej!

Inte alltid så lätt att hitta alla gamla kontakter en gammal människa har haft. Det kan ju vara något som hänt i realskolan 1927 som ledde till mordet.
Citera
2009-09-09, 23:01
Medlem
Det första jag tänkte på när jag såg inslaget idag på EL så var det en "säljare" som försöker kränga något, ev. kränga arbetskraft, " ni är ett äldre par vi kan hjälpa till med en mindre summa pengar"

Han följer efter Tor och tjatar på han.. Tor fortsätter att säga att här behövs det ingen hjälp..., Tor visar det på sitt sätt igenom att ta "klyv-stocken" i kärran för att visa, dels för att vända ryggen till och mena på att nu får det räcka... mannen fortsätter tjata lite medan Tor går iväg. Själva motivet för att egentligen vara på plats är ekonomiskt... dels för att få "sålt" det han vill.. men också för att "titta in stället" om han skulle få varan/tjänsten insåld.

GM tror jag är någon som har lokal anknytning till platsen, antingen boende, arbete/ sköter sin "verksamhet" i närheten.

Ang. bankomat kortet så är det just att att "men dom skulle ju sticka så snabbt som möjligt"

Därför tror jag att man "utesluter" utländska GM's, faktum är att GM fortfarande kan vara utländsk men är själva "huvudmannen" i försäljningen av produkten/tjänsten.

När Tor viker in i sitt utrymme så tror han att GM då är på väg till sin bil,
GM följer efter, Tor går och små mummlar för sig själv om vilken gubbe det där va...
Gerd ser att mannen är på plats, och går därför ut för att prata med Tor, antingen för att hjälpa till att bli av med mannen, ev. för att fråga Tor vad mannen ville.

Mitt första intryck, inte alls påläst på själva fallet

Men behöver som sagt läsa på lite om saker som hade tagits ifrån platsen osv.. för det lät som att det bara var passet, bankomatkort som var borta?
Citera
2009-09-09, 23:06
Medlem
qapmocs avatar
Perception, jag är också inne på samma tankebanor som dig. Att det skulle vara någon som vill kränga något och det där med varför han bar in huggkubben var en bra iakttagelse!

Först, innan GW uttalade sig, fick jag känslan av att deras gemensamma dotter hade någonting med detta att göra. För det första, att hon råkar öppna ladugårdsdörren med tröjan som skydd för handen. Om dörren är skitig så smutsar man väl hellre när handen som går att tvätta av i huset bredvid? Beror ju i och för sig på vilken sorts kläder man har på sig.

En annan mystisk sak med henne är att hon klarar av att bo på gården där hon, personligen, ensam, hittade båda sina föräldrar brutalt mördade. För mig är det ofattbart att man ens klarar av att se gården igen.

Någon som har några tankar kring detta? Jag tyckte precis som GW att fallet var spännande.
Citera
2009-09-10, 09:26
Medlem

Ok läste bara igenom lite snabbt igår innan jag somnade i soffan, är det deras gemensamma dotter? Förstod det som att dom var särbo och träffats efter hand.

Bor hon verkligen på gården där? Då flyttade hon dit efter att morden hade begåtts?
Citera
2009-09-10, 09:27
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception

Ok läste bara igenom lite snabbt igår innan jag somnade i soffan, är det deras gemensamma dotter? Förstod det som att dom var särbo och träffats efter hand.

Bor hon verkligen på gården där? Då flyttade hon dit efter att morden hade begåtts?
Jag vet inte om det är gemensamma dotter, jag utgick från det. Ja, som jag förstod det så är hon för närvarande boende på gården. Det är det jag tycker är så jäkla skumt, men som sagt, alla anhöriga och de som bor nära är förmodligen redan topsade.
Citera
2009-09-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Jag vet inte om det är gemensamma dotter, jag utgick från det.
Då kan vi bara konstatera att du drog en förhastad slutsats.
Citera
2009-09-10, 09:43
Medlem
Citat:
Perception, jag är också inne på samma tankebanor som dig. Att det skulle vara någon som vill kränga något och det där med varför han bar in huggkubben var en bra iakttagelse!

Först, innan GW uttalade sig, fick jag känslan av att deras gemensamma dotter hade någonting med detta att göra. För det första, att hon råkar öppna ladugårdsdörren med tröjan som skydd för handen. Om dörren är skitig så smutsar man väl hellre när handen som går att tvätta av i huset bredvid? Beror ju i och för sig på vilken sorts kläder man har på sig.

En annan mystisk sak med henne är att hon klarar av att bo på gården där hon, personligen, ensam, hittade båda sina föräldrar brutalt mördade. För mig är det ofattbart att man ens klarar av att se gården igen.

Någon som har några tankar kring detta? Jag tyckte precis som GW att fallet var spännande.

Inte en chans att dottern har med detta att göra. Hon har stridit något enormt för att Kling & Klang skall släppa kaffekopparna i fikarummet och göra nåt vettigt. Att det är nån lokal dåre som varit ute på "äventyr" känns också högst sannolikt.
Citera
2009-09-10, 11:22
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception

Jag uppfattade det som att Tors dotter övertog gården efter parets död. Det är kanske en släktgård som har gått i arv i flera generationer.

Skumt att tråden om detta dubbelmord bara har 600 visningar!
Citera
2009-09-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag uppfattade det som att Tors dotter övertog gården efter parets död. Det är kanske en släktgård som har gått i arv i flera generationer.

Skumt att tråden om detta dubbelmord bara har 600 visningar!

Ja så uppfattade jag det, hon hade ingen tanke att sälja stället, men inget sa mig att hon bodde där, enda jag såg var en sådan kameraövervaknings lapp som satt på ena fönstret, vilket kan antyda på att stället används men kanske inte på heltid, därför undrade jag om hon hade det som sin primära bostad.

Efterlyst på Tv3.se var ju duktiga och klippet slutade precis mitt i det inslaget
Citera
2009-09-10, 20:34
Medlem
qapmocs avatar
Någon som vet om det finns någon som helst möjlighet att få tag i utredningsinformation kring fallet?
Citera
2009-09-10, 20:43
Medlem
Citat:
Någon som vet om det finns någon som helst möjlighet att få tag i utredningsinformation kring fallet?

GW blev tom. nekat första gången, och det kom uppifrån... låter troligt att det inte är det lättaste, men om du skulle få ta del av det så kan du skicka en kopia till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in