2009-08-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Hur är området mellan värnhem och slussen? Vet inte vad det kallas, men typ kring Big Bowl/Östra Förstadsgatan. (Det kanske kallas Slussen det med?) Stökigt? Hög/låg status?

Och hur är det ovanför Nobeltorget? Heter Annelund enligt Hitta.

Cyklar förbi big bowl området varje morgon och det är jävligt suspekt i mina ögon. Bor precis bredvid området och det rör sig mycket pack i dom krockarna under mörkrets timmar. Jag hade inte bosatt mig där. Kanske i en hyreslägenhet isf men aldrig en bostadsrätt. Värnhem är en så fin stadsdel så det är verkligen en skam att det suger så hårt nattetid. Bara en massa gäng och pundare som stryker runt.
Citera
2009-08-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kneff
Cyklar förbi big bowl området varje morgon och det är jävligt suspekt i mina ögon. Bor precis bredvid området och det rör sig mycket pack i dom krockarna under mörkrets timmar. Jag hade inte bosatt mig där. Kanske i en hyreslägenhet isf men aldrig en bostadsrätt. Värnhem är en så fin stadsdel så det är verkligen en skam att det suger så hårt nattetid. Bara en massa gäng och pundare som stryker runt.

I call bullshit!

Jag har bott vid Värnhem i snart 5 år och det värsta jag råkat ut för är nåt fyllo som gapat från andra sidan torget. Jag brukar gå ut och möta min flickvän när hon går hem ifrån stan vid 3-4 på natten, inte hänt något.

Plus att Värnhem idag är 10ggr bättre än Värnhem när jag flyttade dit, färndringen går snabbt. Hade de bara kunnat flytta "Värnan" någon annan stans så hade man sluppit det också.
Citera
2009-08-18, 16:29
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainPanda
I call bullshit!

Jag har bott vid Värnhem i snart 5 år och det värsta jag råkat ut för är nåt fyllo som gapat från andra sidan torget. Jag brukar gå ut och möta min flickvän när hon går hem ifrån stan vid 3-4 på natten, inte hänt något.

Plus att Värnhem idag är 10ggr bättre än Värnhem när jag flyttade dit, färndringen går snabbt. Hade de bara kunnat flytta "Värnan" någon annan stans så hade man sluppit det också.

Tack Kneff och CaptainPanda! Hoppas ju att det senare stämmer mer än det första, har fått en hyreslägenhet där och hoppas kunna bo där säkert och så småningom byta bort den mot nåt i Stockholm. Och är området bra lär ju det gå lättare.

Som jag kan utläsa av kartan verkar det tillhöra området Slussen, och det är ju ett ganska bra område enligt vissa i tråden, håller ni med?
Citera
2009-08-18, 16:34
Medlem
Citat:
Tack Kneff och CaptainPanda! Hoppas ju att det senare stämmer mer än det första, har fått en hyreslägenhet där och hoppas kunna bo där säkert och så småningom byta bort den mot nåt i Stockholm. Och är området bra lär ju det gå lättare.

Som jag kan utläsa av kartan verkar det tillhöra området Slussen, och det är ju ett ganska bra område enligt vissa i tråden, håller ni med?

Vad heter gatan du ska bo på?
Citera
2009-08-18, 16:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Slussen ligger i anslutning till Värnhem. Lite av "same shit,different name".
(säg inte det till en som bor på slussen bara... )

Sen är bilden av Värnhem något överdriven. Visst finns det lodisar och pundare och annat löst folk, men jag skulle knappast kalla det "otryggt" område.
Citera
2009-08-18, 17:16
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vad heter gatan du ska bo på?

Fredriksbergsgatan
Citera
2009-08-18, 17:18
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Slussen ligger i anslutning till Värnhem. Lite av "same shit,different name".
(säg inte det till en som bor på slussen bara... )

Sen är bilden av Värnhem något överdriven. Visst finns det lodisar och pundare och annat löst folk, men jag skulle knappast kalla det "otryggt" område.

Gott att höra. Tycker iofs att det känns lite skabbigt kring själva torget och Lundagatan bort, men det får man väl ta.
Citera
2009-08-18, 17:34
Medlem
Well ju närmare slussen du kommer dessto bättre. Torget vidhåller jag är skabb. Skabbometern minskar ju närmare slussen du kommer med andra ord
Citera
2009-08-18, 18:09
Medlem
Citat:
Fredriksbergsgatan

Det blir säkert bra. Då har du Gasklockan och Stadsmissionen runt hörnan bara.
Citera
2009-08-21, 04:19
Medlem
U137s avatar
Citat:
Fredriksbergsgatan

Centralt och bra, om du bor i "big bowlhuset" är lägenheterna lite tråkiga och korridorerna lite sjukhusaktiga men överlag är det helt ok. Frivården har också lokaler i det huset men med ingång från den östra sidan.

Om du bor i södra delen av gatan (samma hus som Café Ceder) kan jag nämna att det var i det huset en tonårig flicka fick halsen avskuren av sin rubbade pojkvän för några år sedan. Välkommen till Malmö...
Senast redigerad av U137 2009-08-21 kl. 04:24.
Citera
2009-08-21, 12:00
Medlem
Zarkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainPanda
I call bullshit!
Samma här - men jag har bott på Sevedsplan i ett år. Rykten och media ger rätt ofta en falsk bild av hur det egentligen är. Ett tips är att åka dit själv och skaffa sig en egen uppfattning.
Citera
2009-09-07, 15:50
Medlem
Ok Malmöexperter. Vad anser ni om Södertorp? http://www.booli.se/Bostad/L%C3%A4ge...0/468619/Karta

Är det kiss när det ligger så nära Holma?

Och hur är Kulladal och blekingsborg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in