2009-01-04, 10:20
Medlem
Har jobbat med Poker. Otroligt engagerad i sitt arbete, jobbar mycket. Trevlig och "ser" sina medarbetare. Skön humor. Kör hoj, hmmm BMW. Spontan. Faktiskt en "helt vanlig människa, med mycket stålars ;=)
Citera
2009-01-04, 18:05
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
Poker är min favorit. En skön kille som fötts in i familjen Wallenberg. Alltid lika glad och gemytlig.

Vad menar du med "fötts in"?
Citera
2009-01-04, 18:15
Medlem
diemydarlings avatar
Vill minnas att det ska va 1dl grädde i en Wallenbergare, kan det stämma?
Citera
2009-01-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Vad menar du med "fötts in"?
Han blev väl adopterad.
Citera
2009-01-04, 20:09
Medlem
diemydarlings avatar
Jag hittade svaret på min fråga så gör er icke besvär.
Citera
2009-01-04, 20:22
Medlem
Peter Wallenberg promoverades i höstas till juris hedersdoktor vid en ceremoni i Stadshusets Blå Hallen. Klicka på länken nedan och titta på Uppdrag Granskning 26/11, 45:15 in i programmet, så får ni se något som åtminstone jag själv betraktar som mycket anmärkningsvärt med tanke på familjens höga samhällsställning:

http://svt.se/svt/road/Classic/share...8&lpos=extra_0

Att gubben inte skäms?
Citera
2009-04-11, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Han blev väl adopterad.

Nej, Poker är en av Pirres två söner.

Peder Wallenberg är den adopterade, adoptivson till Pirres fars bror Jacob Wallenberg, som fö hette Marcus Wallenberg....Pirres far alltså, 'you follow?
Citera
2009-04-12, 10:14
Medlem
Magistrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nej, Poker är en av Pirres två söner.

Peder Wallenberg är den adopterade, adoptivson till Pirres fars bror Jacob Wallenberg, som fö hette Marcus Wallenberg....Pirres far alltså, 'you follow?

Precis, populärt med "återanvändning" av förnamn i familjen kan man säga.

Peder Sager W-berg som Du nämner är bl.a. engagerad i någon friskola på Värmdö samt Junibacken.
Citera
2009-07-10, 02:48
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag var för ung och jag minns inte namnet. Han hade ett typiskt Wallenberg"slang"namn, ni vet vad jag menar. Hans riktiga namn hörde jag aldrig och inte heller minns jag vilken av högheterna som var pappan. Jag har ett svagt minnen av att pappan inte var någon Wallenberg man hörde talas om på den tiden. Inte någon i min ålder ialla fall. En sak minns jag dock, den unge mannen hade privilegier.

Liten bump här.. men snackar du om "Wawa"? Axel Wallenberg?

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid518.dbp.asp
Citera
2009-07-10, 19:58
Medlem
Citat:

Peder Sager W-berg som Du nämner är bl.a. engagerad i någon friskola på Värmdö samt Junibacken.

Lemshaga Akademi startades av Peders fd fru Helena, med ekonomisk hjälp av Peder. Samma sak gäller Junibacken.

Han är inte adopterad, utan som tidigare nämnt biologisk son till Jacob dä till följd av dennes förhållande med fröken Sager (därav Sagerska Palatset) och hette därför också Sager under en längre tid innan han bytte efternamn till Wallenberg.
Citera
2010-04-19, 21:40
Medlem
Herostratoss avatar
Den integrationspolitiskt intresserade noterar att Wallenbergarna via Skandia och SEB är investerare i Industri Kapital som i sin tur äger lejonparten av Attendo Care, ett företag som tjänar pengar på att ta hand om s.k. ensamkommande flyktingbarn.
Citera
2010-04-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Den integrationspolitiskt intresserade noterar att Wallenbergarna via Skandia och SEB är investerare i Industri Kapital som i sin tur äger lejonparten av Attendo Care, ett företag som tjänar pengar på att ta hand om s.k. ensamkommande flyktingbarn.

Med tanke på hur mycket pengar som är inblandade i det blatteindustriella komplexet samt i beaktande av hur mycket Wallenbergarna faktiskt äger och/eller kontrollerar så vore det faktiskt märkligt om de inte skulle vara insyltade i den landsförrädiska soppan på något vis, direkt eller indirekt.

Förresten är den där släkten sedan länge befryndad med diverse judar hit och dit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in