2008-11-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Är det bara jag som reagerar på att den yngre generationen Wallenberg (ca 50 bast) ser himla slitna ut. För mycket sprit och gåslever?
Dom kanske jobbar hårt.
Citera
2008-11-30, 21:42
Medlem
Snurrens avatar
Jo det ser ut som om dom arbetar extremt hårt, stackarna.
Citera
2008-11-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jo det ser ut som om dom arbetar extremt hårt, stackarna.

Det kostar på att smälta leverfett. Gåslever är oemotstånderligt men nu kom vi ifrån ämnet.
Jag gillar marknadsmässiga ersättningar. Tänk om någon satte in två miljoner varje år på mitt konto just för jag glädjer så många människor (vissa säger så). Jag berikar deras liv, säger några och det låter så fint tycker jag. Själv ser jag inte mitt liv på det viset och livet är ju egentligen (för det mesta) en brottningsmatch, om någon frågar mig. Mitt liv är en trasig historia för övrigt så om någon hade lusten och förmågan (sådant hör ihop) att se lilla mig, skulle säkert livet bli lättare att leva.
Nåväl, leverpastej duger utmärkt i mitt liv och jag värdesätter mina vänner högre än alla medaljer (jo, jag såg uppdrag granskning) i hela världen.
Kärlek och medmänsklighet, får människor att leva längre. Det har ett högre värde än vad man kanske kan se i stunden och om man ska man vara riktigt klok... är sådant det enda som räknas när vi gör bokslut.
Citera
2008-12-01, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Ni mssförstår nog det här med wallenberg något otroligt, de äger i stora drag Sverige och kontrollerar det mesta som behöver kontrolleras. Att de sätter sina egna släktingar i höga positioner är deras sak, de får trots allt stå för vad de gör då de påverkas om det skiter sig.

Sen skall ni inte tro att det är några öppna dörrar bara för att man är en "Wallenbergare", om de inte preseterar så får de inte komma upp. Tro inte att familjen klarat sig i toppen så länge genom dumhet.

Det finns alltid två sidor av alla mynt och hade det inte varit Wallenberg i toppen hade det varit någon annan familj, tro inte att marknadskrafter kan råda på problemet med svågerpolitik.

Jag tror att du inte riktigt vet vad du skriver. Jag tror helt enkelt att du inte vet något alls. Jag vet via det du skrev, att du lever i drömmarnas värld, alternativt att du är en vilsen arvinge i förskingringen. Det finns ett antal av dem i Wallenbergssfären.
Citera
2008-12-01, 05:04
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag tror att du inte riktigt vet vad du skriver. Jag tror helt enkelt att du inte vet något alls. Jag vet via det du skrev, att du lever i drömmarnas värld, alternativt att du är en vilsen arvinge i förskingringen. Det finns ett antal av dem i Wallenbergssfären.

Rätta honom om han har fel. Just nu är det du som skriver en massa mumbo-jumbo.
Citera
2008-12-01, 22:40
Medlem
Poker är min favorit. En skön kille som fötts in i familjen Wallenberg. Alltid lika glad och gemytlig.
Citera
2008-12-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Rätta honom om han har fel. Just nu är det du som skriver en massa mumbo-jumbo.
Begriper man inte självklarheter på den nivån kan man vara utan förklaringar.
Inte ens du begrep en sådan enkel sak.
Citera
2008-12-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
Poker är min favorit. En skön kille som fötts in i familjen Wallenberg. Alltid lika glad och gemytlig.
Fötts in... hmm.. 'Poker skrattar hela vägen till banken' - skulle jag uttrycka det. Smart guy!
Citera
2008-12-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
..Och kör Carrera-Cup dessutom...
Citera
2008-12-02, 14:45
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Begriper man inte självklarheter på den nivån kan man vara utan förklaringar.
Inte ens du begrep en sådan enkel sak.

Om man inte kan argumentera har man inget på Flashback att göra. Sopa.
Citera
2008-12-07, 18:18
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med det här?
Citera
2008-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Vad menar du med det här?

Att jag helt enkelt inte håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in